خواص کلم بروکلی، بروکسل و گل کلم برای بدنسازی و ورزشکاران

فواید و خواص کلم بروکلی برای بدنسازی و بدنسازان

خواص کلم بروکلی برای بدنسازی
خواص کلم بروکلی در بدنسازی

کوکا : کلم بروکلی به انگلیسی broccoli یکی از محبوب ترین سبزیجات در سراسر جهان است و در انواع غذاها و سالاد ها مورد استفاده قرار می گیرد. بروکلی میزان چربی و کربوهیدرات کمی دارد و یک منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین C و ویتامین A، B-6 و منیزیم می باشد.

یکی از قوانین حاکم بر همه ی رژیم های بدنسازی بر پایه ی استفاده از مواد غذایی دارای کربوهیدرات کم، غنی از فیبر و آنتی اکسیدان بالا می باشد. اگر شما بر روی به دست آوردن عضله و یا از دست دادن چربی تمرکز کرده اید کلم بروکلی تا حد زیادی به شما در رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد.

مقاله مرتبط : خواص موز برای بدنسازی

بروکلی به عنوان یک افزایش دهنده ی طبیعی تستوسترون شناخته می شود، زیرا دارای فیتوکمیکال شناخته شده ای به نام اندول (indole-3-carbinol -I3C) است که در حقیقت باعث کاهش استروژن و افزایش و حفظ سطح تستوسترون می شود.

حضور ویتامین C، گوگرد و اسیدهای آمینه خاص باعث می شود که بروکلی یک ماده ضد عفونی کننده بسیار قوی باشد که رادیکال های آزاد و سموم مانند اسید اوریک را از بدن حذف می کند.

کلم بروکلی دارای کلسیم نیز می باشد، سطح کلسیم سالم برای سرکوب کلسیم تیرول ضروری است. ( کلسیم تیرول یک هورمون است که بدن را به تولید چربی و جلوگیری از تجزیه چربی وادار می کند. )

همچنین کلم بروکلی سیستم ایمنی بدنسازان را تقویت می کند، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود، هضم غذا را بهبود می بخشد و از سرطان جلوگیری می کند.

ارزش غذایی کلم بروکلی در 148 گرم

  • کالری : 50
  • چربی : 0.5 گرم
  • کربوهیدرات : 10 گرم
  • فیبر : 3.8 گرم
  • پروتئین : 4.2 گرم

فواید و خواص کلم بروکسل برای بدنسازی

خواص کلم بروکسل برای بدنسازی
خواص کلم بروکسل برای بدنسازی

کلم بروکسل، کلم دکمه‌ای یا کلم فندقی به انگلیسی Brussels sprout از انواع سبزیجات و از خانواده کلم هاست. بروکسل دارای ترکیبات فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می شود، همچنین کالری کمی دارند پس اگر برای کاهش وزن و لاغری تلاش می کنید می توانید کلم بروکسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کلم بروکسل ویتامین C، فیبر و پروتئین بالایی داشته و حاوی کالری بسیار کمی می باشد که آن را به یکی از سبزیجات بسیار مفید برای بدنسازی و بدنسازان تبدیل کرده است.

مقاله مرتبط : خواص کره بادام زمینی، بادام درختی و هندی در بدنسازی

ارزش غذایی کلم بروکسل در 88 گرم

  • کالری : 38
  • چربی : 0.3 گرم
  • کربوهیدرات : 8 گرم
  • فیبر : 3.3 گرم
  • پروتئین : 3 گرم

فواید و خواص گل کلم برای بدنسازی و بدنسازان

خواص گل کلم برای بدنسازی
خواص گل کلم برای بدنسازی

گل کلم منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و فولات، ویتامین A، کلسیم، سلنیوم و پتاسیم می باشد که به عنوان یکی از سبزیجات مفید برای بدنسازی و بدنسازان برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود.

ارزش غذایی گل کلم در 588 گرم

  • کالری : 146
  • چربی : 1.6 گرم
  • کربوهیدرات : 29 گرم
  • فیبر : 12 گرم
  • پروتئین : 11 گرم
فال روزانه کوکا