خواص فراوان کره بادام زمینی، بادام درختی و هندی در بدنسازی

خواص روغن و کره بادام زمینی برای بدنسازی

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی
خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

کره بادام زمینی غذای اصلی در بسیاری از رژیم های بدنسازی است. در حالی که این مواد غذایی حاوی چربی ها و پروتئین های سالم است، کالری بسیار بالایی دارد. کره بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان است که به محافظت در مقابل آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد در خون کمک می کند. بدنسازان 0.5 گرم چربی به ازای هر پوند وزن بدن مصرف کنند، کره بادام زمینی 35 درصد چربی دارد بنابراین بدنسازان می توانند تنها دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی در روز مصرف کنند.

پروتئین برای بدنسازان بسیار مهم است، زیرا به ساخت و تعمیر الیاف عضلانی کمک می کند و نقش مهمی در انتقال مواد مغذی در بدن ایفا می کند. بنابراین بدنساران می توانند روزانه مقداری کره بادام زمینی را در کنار منابع پروتئینی دیگر مصرف کنند.

در حالی که کره بادام زمینی دارای مزایای زیادی است کالری بالایی دارد. اگر می خواهید ورن اضافه کنید کره بادام زمینی مفید است اما اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید سعی کنید تنها یک قاشق غذا خوری در روز کره بادام زمینی مصرف کنید.

مقاله مرتبط : خواص موز در بدنسازی

خواص بادام برای بدنسازی

خواص بادام برای بدنسازی
خواص بادام برای بدنسازی

اگر شما یک بدنساز هستید و به یک دنبال منبع تغذیه با کیفیت برای عضله سازی هستید بهتر است بادام درختی را فراموش نکنید، شما می توانید بعد از هر بار تمرینات بدنسازی یک مشت بادام درختی بخورید.

اگر شما در حال کار کردن برای ساخت عضله هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید، بادام با کالری بالایی که دارد می تواند سودمند باشد.

بادام حاوی بسیاری از مواد مغذی حیاتی، از جمله پروتئین که جز اصلی برای افزایش توده عضلانی بدن می باشد و چربی های غیر اشباع سالم از جمله اسید اولئیک و اسید های چرب امگا 9 می باشد که می تواند به تامین انرژی بدن کمک کند و همچنین نقش ساختاری را بازی کند.

مقدار مناسب چربی سالم در رژیم غذایی به شما کمک می کند که التهاب را کنترل کنید، چیزی که در بدن سازی بسیار اهمیت دارد.

بادام دارای مقدار قابل توجهی ویتامین E نیز می باشد، بسیاری از بدنسازان ویتامین E را در فرم های مصنوعی یا طبیعی مصرف می کنند تا از مزایای سلامتی این ویتامین مهم محلول در چربی یهره مند شوند. ، که یک مشتقات آزاد رادیکال موثرتر از نسخه مصنوعی موجود در اکثر مکمل ها است.

همچنین بادام دارای ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6 و فولات و مواد معدنی با ارزش از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی و مس نیز می باشد که سلامتی بدن در بدنسازی را تامین می کند.

ارزش غذایی بادام درختی در 92 گرم

  • کالری : 529
  • چربی : 45 گرم
  • پروتئین : 20 گرم
  • کربوهیدرات : 20 گرم
  • فیبر : 11 گرم
  • قند : 3.6 گرم

خواص بادام هندی در بدنسازی

خواص بادام هندی در بدنسازی
خواص بادام هندی در بدنسازی

کاشو یا بادام هندی یکی از مغزیجات با ارزش غذایی بالاست که دارای مقدار زیادی ویتامین ها و مواد معدنی مهم از جمله آهن، روی، فسفر و تیامین، ویتامین B6، منیزیم و منگنز می باشد.

بادام هندی میزان بالایی چربی دارد اما خبر خوب این است که چربی های آن از نوع غیر اشباع هستند.

اگر شما در تلاش برای عضله سازی هستید بادام هندی برای شما بسیار مفید می باشد، شما می توانید مقداری بادام هندی را در آب خیس کرده و به همراه غلات صبحانه به عنوان یک وعده صبحانه مقوی و لذیذ و انرژی زا میل کنید. فیبر های موجود در بادام هندی از یبوست جلوگیری می کنند اما زیاده روی در مصرف بادام هندی می تواند باعث تولید گاز و ناراحتی های گوارشی شود.

اما توجه داشته باشید زمانی که در بدنسازی دوره رژیم یا کات را سپری می کنید بهتر است بادام هندی مصرف نکنید چون میزان کربو هیدرات و کالری بالایی دارد و ممکن است باعث افزایش وزن شود بهترین جایگزین های بادام هندی در بدنسازی بادام زمینی و بادام درختی هستند.

ارزش غذایی بادام هندی خام در یک اونس یا 28 گرم

  • کالری: 163
  • چربی: 13.1 گرم
  • کربوهیدرات: 9.2 گرم
  • پروتئین: 4.3 گرم
  • امگا 3 اسید چرب: 7.7 گرم
  • فیبر: 1 گرم