خواص شگفت انگیز موز در بدنسازی و عضله سازی ورزشکاران

351

خواص موز در بدنسازی

فواید و خواص موز برای بدنسازان
فواید و خواص موز برای بدنسازان

کوکا : موز میوه ی بسیار مفیدی برای ورزشکاران و بدنسازانی که به انرژی زیادی نیاز دارند می باشد. موز اسهال را از بین می برد و فشار خون را در ثابت نگه می دارد، به علاوه این میوه گرمسیری می تواند به عضله سازی کمک کند.

یک موز معمولی حدود 100 کالری دارد و شامل ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای عضله سازی از جمله آهن، ویتامین B6، ویتامین C، منیزیم و مس و همچنین پتاسیم و فیبر می باشد، فیبر موجود در موز سطوح چربی بدن را کاهش داده و به درمان مشکلات گوارشی هم کمک می کند.

اگر می خواهید یک منبع خوب انرژی برای تمرینات بدنسازی داشته باشید موز را با کره بادام زمینی که منبع غنی پروتئین بوده و به ساخت عضله کمک می کند ترکیب کرده و استفاده کنید.

مقدار غنی پتاسیم که در یک موز یافت می شود نیاز انرژی را برای شرایط سخت تر فراهم ساخته و خستگی و بی حالی را از بین می برد، موز همچنین باعث افزایش استقامت در فعالیت ها و تمرینات عضله سازی می شود.

همچنین پتاسیم موجود در موز یکی از مواد معدنی ضروری برای سنتز پروتئین است که آن را به یک میوه ی مفید برای عضله سازی فراهم ساخته است.

موز به سرعت باعث آزاد شدن انرژی می شود بنابراین برای قبل و بعد از تمرینات بدنسازی غذای مناسبی به حساب می آید.

جالب است بدانید هر موز متوسط دارای 1.1 گرم پروتئین می باشد. چنانچه نیاز به پروتئین گیاهی برای ساخت عضله دارید پیشنهاد میکنیم بعد از تمرینات خود حتما اسموتی موز درست کرده و آن را میل کنید. در کوکا طرز تهیه یک اسموتی خوشمزه و دارای پروتئین بسیار بالا را آموزش داده ایم که می توانید از لینک زیر آن را مشاهده کنید.

طرز تهیه اسموتی موز با شیر بادام خانگی