انشا درباره توصیف فصل تابستان برای کودکان

توضیح ماه ها و میوه های فصل تابستان
انشا درباره فصل تابستان برای کودکان

تابستان فصل دوم سال است و بعد از فصل بهار می آید و ما این فصل را با گرما می شناسیم.

فصل تابستان سه ماه به نام های تیر، مرداد و شهریور دارد و برخلاف پاییز و زمستان ماه های فصل تابستان سی و یک روز دارند.

روز های فصل تابستان بلند تر از شب های آن هستند و خورشید مدت زمان بیش تری در آسمان حضور دارد و مستقیم به زمین می تابد به همین خاطر هوای این فصل بسیار گرم است و ما باید لباس های مناسب فصل تابستان بپوشیم لباس هایی که نازک تر هستند و رنگ های روشنی دارند زیرا لباس های تیره نور بیش تری را جذب می کنند و باعث گرمای بیش تر بدن می شوند.

گرمای هوای تابستان باعث می شود بسیاری از میوه های کال برسند و آماده ی خوردن شوند، میوه هایی متنوع و رنگارنگ که خوردن آن ها در روز های گرم تابستان که بدن زیاد عرق می کند و آب از دست می دهد بسیار لذت بخش و لازم است.

میوه های تابستانی اکثرا آب دار هستند تا غیر از تامین ویتامین های لازم، آب بدن را هم تامین کنند میوه هایی مثل هندوانه، طالبی، آلو، توت، زرد آلو، خربزه و …

به غیر از این میوه ها، تابستان میوه ی بسیار مفید و با ارزش دیگری دارد که در استان های جنوبی و گرم تر کشور مان برداشت می شود و در زیر آفتاب داغ تابستان رسیده و آماده ی چیده شدن می شود، نام این میوه ی مقوی خرما است که در استان هایی مثل کرمان، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان و… کاشته شده در تابستان برداشت می شود و استفاده از آن فایده های زیادی برای بدن ما دارد.

تابستان فصل تعطیلی مدارس است و سه ماه فرصت داریم تا بیش تر استراحت کنیم، به کلاس های آموزشی مورد علاقه مان برویم و یا برنامه هایی که دوست داریم را از تلویزیون تماشا کنیم، هم چنین تابستان فرصت خوبی برای مسافرت و دیدن مکان های جدید و آشنایی با آن ها می باشد.

شنا نیز یکی از سرگرمی های مورد علاقه خیلی از ما در فصل گرم تابستان است و باعث خنک شدن بدن مان می شود.

در فصل تابستان درخت ها و گل ها و سبزه ها سرحال هستند و گرما و نور خورشید کامل به آن ها می رسد.

در این فصل اگر ما زیاد زیر نور مستقیم خورشید بمانیم به علت گرمای زیاد گرما زده می شویم و این بیماری فقط در فصل تابستان ممکن است به سراغ هر یک از ما بیاید، آفتاب سوختگی هم یکی از مشکلاتی است که امکان دارد در تابستان دچار آن شویم.

گرمای هوا در فصل تابستان باعث می شود ما از هر فرصتی استفاده کنیم و برای گردش به طبیعت برویم و روز را در سایه ی درختان و کنار رودخانه ها بگذرانیم.

در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا، ما از وسایل خنک کننده مانند کولر های آبی و گازی استفاده می کنیم به همین دلیل مصرف برق در این فصل به اوج خود می رسد و بایستی هر کدام از ما تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا شاهد خاموشی در مناطق زندگی خود نباشیم مخصوصا در مرداد ماه که گرمای هوا بیش تر از هر زمان دیگری است.

در نیمه های شهریور ماه، کم کم از گرمای هوا کم می شود و تابستان رو به پایان می رود، خرید لوازم التحریر برای سال جدید شروع می شود و شور شوق بچه ها برای سال تحصیلی جدید حال هوای خوبی به روز های پایانی تابستان می دهد و در چشم به هم زدنی روز های بلند تابستان جای خود را به روز های کوتاه پاییزی و فصل زیبای پاییز می دهند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا