انشا در مورد توصیف یک روز بارانی بدون چتر

انشا در مورد توصیف یک روز بارانی بدون چتر
انشا در مورد خاطره یک روز بارانی بدون چتر

یک روز بارانی در پاییز بود و سوز سردی می آمد. با این حال نتوانستم از لذت قدم زدن زیر باران آن هم بدون چتر بگذرم. به خاطر همین بارانی سبز رنگم را به تن کردم و چکمه هایم را پوشیدم و از خانه بیرون رفتم.

من صدای برخورد قطره های باران با چتر را خیلی دوست دارم اما هر بار ترجیح می دهم بدون چتر زیر باران قدم بزنم زیرا لذتش برایم دوچندان است و  با برخورد قطره های باران با صورت و دست هایم تمام غم و غصه هایم را فراموش می کنم و روحم تازه می شود.

وارد کوچه که شدم انسان های زیادی را دیدم که در تکاپوی یافتن پناهگاهی بودند تا خیس نشوند. بعضی دیگر هم چتری در دست گرفت بودند و با خونسردی زیر باران راه می رفتند. تنها کسی که آن جا چتری به همراه نداشت و با لذت زیر باران در حال خیس شدن بود من بودم.

مردم گاهی با تعجب و گاهی هم با لبخند به من نگاه می کردند و از کنارم می گذشتند. به قدم زدن ادامه دادم که ناگهان پیرمردی عصا به دست را دیدم که به سختی دنبال سقفی برای خیس نشدن می گشت و از این که باران او را غافلگیر کرده بود خشنود نبود. به کمکش رفتم و آن را به نزدیک ترین مغازه رساندم. پس از دعای خیری که به جان من خواند از او خداحافظی کردم و به راهم ادامه دادم. کودکان زیادی را دیدم که برخلاف هشدار های پدر و مادرشان سرخوش زیر باران از این سو به آن سو می دویدند و بازی می کردند.

در این میان بود که بر اثر وزش باد برگی از درخت کنده شد و جلوی پایم افتاد. ناگهان فکرم درگیر چگونگی تغییرات طبیعت در فصل های مختلف شد. چه می شود که در بهار گیاهان جانی دوباره می گیرند و سر سبز می شوند و در پاییز و زمستان دوباره به زندگی خود پایان می دهند؟

چه زیبا است که خداوند هرسال قدرت خود را ین گونه برای ما نمایان می کند و با هر بار بارش باران ما متوجه معجزه حضور او می شویم. او را شاکریم که هر سال با باریدن باران رحمت خود بر ما این اجازه را به ما می دهد که زیر آن قدم بزنیم  روحمان را تازه کنیم.

باران نعمت بزرگ خداست و ما چه موجودات برگزیده ای هستیم که در کشوری چهار فصل زندگی می کنیم و لایق دریافت این پاداش زیبای خداوندیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا