انشا در مورد کتاب است آیینه روزگار!

انشا در مورد کتاب است آیینه روزگار
انشا در مورد کتاب است آیینه روزگار

شاید خیلی از ما انسان ها اهمیت کتاب و کتاب خوانی را در زندگی مان ندانیم و سهوا یا حتی عمدا از کنار کتاب فروشی ها بگذریم. غافل از اینکه بهترین راه نجات ما از گمراهی و تکرار اشتباهات خواندن کتاب هایی از نویسندگان بزرگ است که راهنمای بسیار خوبی برای زندگی ما هستند.

می گویند کتاب آیینه زندگی است. آیا تا به حال به معنای این جمله اندیشیده اید؟ همه ما می دانیم آیینه وسیله ای است که هر چیزی رو به روی آن قرار بگیرد همان را منعکس می کند. کتاب آیینه زندگی است یعنی هر چیزی که در آن نوشته شده می تواند قسمتی از زندگی و قوانین تعریف نشده آن باشد.

اصلا بهتر است بگوییم کتاب خود زندگی است. ما با خواندن کتاب های معروف از نویسنده های مشهور است که می توانیم معنای دقیق زندگی را بفهمیم و به راز چیستی آن پی ببریم. این کتاب است که راه درست را به ما نشان می دهد و ما بدون ذره ای تردید و گمان می توانیم به آن اعتماد کنیم و آن را مانند نقشه راهی برای ساخت زندگی بهتر در نظر بگیریم.

کتاب ها انواع مختلفی دارند. مثلا برای افراد مذهبی کتاب های آسمانی مانند قرآن و انجیل و تورات نجات بخش است و برای بعضی دیگر از انسان ها کتاب هایی از روانشناسان بزرگ مانند ویلیام گلاسر یا اروین دیالوم راهنمای زندگی شان است.

دسته ای دیگر از انسان ها با خواندن رمان ها و تحلیل زندگینامه اشخاص مختلف مسیر زندگی خود را پیدا می کنند.  در هر صورت هر کتابی با هر موضوعی به نوع خاص خود می تواند راهنمای ما در زندگی باشد و ما را از دل تاریکی بیرون کشد.

حال اگر بگویم کتاب آیینه زندگی است شما بهتر حرفم را متوجه می شوید. در کودکی شعری در مورد کتاب میخواندیم و به کتاب لقب یار مهربان را داده بودیم. یادتان می آید؟: من یار مهربانم… دانا و خوش بیانم… گویم سخن فراوان با آن که بی زبانم!

در کودکی کتاب یار بی زبان ما بود و ما به واسطه همان یار های بی زبان بود که خواندن و نوشتن را آموختیم و پا به دنیای بزرگ علم نهادیم. اکنون هم اگر می خواهیم در این دنیای پهناور و وسیع بمانیم و روز به روز بر دانایی و آگاهی خود بی افزاییم باید سری به یارهای قدیمیان بزنیم و آن ها را همیشه و همه جا همراه خود داشته باشیم.

چه خوب می شود اگر زمانی که در ایستگاه  اتوبوس منتظر استاده ایم یا در سالن انتظار مطب منتظر نشسته ایم که نوبت مان برسد به جای کار کردن با گوشی و سرگرم کردن خود با فضای مجازی کتابی در دست بگیریم.

این گونه هم خودمان از تلف شدن وقتمان جلوگیری می کنیم هم تبلیغی می شویم برای گسترش کتابخوانی در سطح شهر. به امید روزی که تمام مردم از اهمیت کتاب آگاه شوند مغازه های کتاب فروشی شلوغ تر از هر مغازه دیگری شوند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا