انشا در مورد کتاب و دانایی

انشا در مورد کتاب و دانایی
انشا در مورد کتاب و دانایی

به نظر شما بهترین منبع برای افزایش دانایی چیست؟ آیا برای پاسخ دادن به این سوال چیزی جز خواندن کتاب های علمی و برجسته به ذهن تان می رسد؟

قطعا کتاب خواندن باعث رشد دانایی فردی و اجتماعی ما می شود و ما را آگاه می سازد. فردی را تصور کنید که در تمام طول زندگی خود ابتدایی ترین کتاب ها را هم نخوانده باشد. آیا به این فرد اجازه نظر دادن در موضوعات مختلف را می دهید؟ قطعا فردی که ذهنش خالی از هرگونه اطلاعات مفید و کافی برای بهبود زندگی است صلاح نظر دادن در زمینه های مختلف را ندارد و نظر او بیشتر ما را گمراه می کند.

برعکس فردی را تصور کنید که هرشب قبل از خواب چند صفحه کتاب می خواند و پر است از آگاهی و اطلاعاتی که هم سطح زندگی خودش را تقویت می بخشد و هم باعث می شود که دیگران از اطلاعاتش بهره ببرند و در زمینه های مختلف از او نظر خواهی کنند.

کتاب ها انواع گوناگونی دارند به طوری که خیلی سخت می شود یک کتاب را مطلقا خوب یا مطلقا بد نامید. می گویند هر کتابی ارزش یک بار خواندن را دارد که از نظر من این جمله برای تعداد کمی از کتاب ها صدق نمی کند. کتاب هایی که از نظر کتاب خوان های مشهور و برجسته جهان کتاب زرد شناخته شده اند به هیچ عنوان ارزش حتی یک بار خواندن هم ندارند و ما باید بسیار مواظب باشیم که در دام همچین کتاب هایی نیوفتیم.

شاید برایتان سوال شود که کتاب های زرد چه کتاب هایی هستند؟ کتاب های زرد کتاب هایی هستند که نویسنده های آن ها سواد کافی را برای نوشتن کتاب ندارند و فقط از روی باور شخصی خود موضوعاتی را مطرح می کنند که ممکن است برای سلامت روان ما و زندگی شخصی مان مضر باشند.

پس بهتر است قبل از خواندن هر کتابی درمورد موضوع آن کتاب و سوابق نویسنده اش تحقیق کنیم. این گونه می شود گفت آگاهانه یک کتاب را انتخاب و شروع به خواندن آن می کنیم و بر دانایی مان روز به روز می افزاییم.

ما همان گونه که به کتاب خواندن خود اهمیت می دهیم باید به بقیه هم پیشنهاد خواندن کتاب هایی که باعث افزایش آگاهی خودمان شده اند را بکنیم و کتاب های خود را به دوستان و آشناهای مان امانت بدهیم تا زنجیره انتقال دانایی ما از طریق کتاب خواندن تداوم پیدا کند و جامعه ما به جامعه ای آگاه تر و با سواد تر تبدیل شود.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا