انشا درباره مقایسه دل و شیشه

انشا درباره مقایسه دل و شیشه
انشا درباره مقایسه دل و شیشه

اگر بخواهیم دل را به شیشه تشبیه کنیم، باید از نازک بودن و شکننده بودن آن حرف بزنیم. از این که هر کسی می تواند به راحتی آن را تحت تاثیر قرار دهد و به طور خواسته یا ناخواسته آزارش دهد.

همه ما ماهیت شیشه را می دانیم. شیشه در اثر سرما یا گرمای زیاد ترک بر می دارد و می شکند. درست مانند دل ما!

برای دل ما سرما و گرمای شدید همان حرف هایی هستند که مارا آزار می دهند و از شنیدنشان خشنود نیستیم. یا کار هایی هستند که به ضرر ما تمام می شوند و احوالمان را ناخوش می کنند.

اما در این میان کار ها و حرف هایی هم هستند که برای دل شکسته ما مانند چسب شیشه عمل می‌ کنند و تکه های شکسته دلمان را به هم وصل می کنند.

محبت دیدن از جانب کسی که دوستش داریم یا انجام کار هایی که حالمان را خوش می‌ کنند می توانند تسکینی بر درد های دل شکسته ما شوند.

شیشه می شکند بی آن که درد بکشد و آزار ببیند. شیشه روح ندارد، شیشه عاطفه ندارد اما دل که می شکند روح انسان از هم گسسته می شود. دل اگر بشکند تمام زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. باعث جاری شدن اشک از چشم ها می شود و در تصمیم گیری ها اختلال ایجاد می کند.

شکستن دل تاوان دارد. همان طور که اگر شیشه ای را بشکنیم موظف به پرداخت جریمه و جایگزین کردن آن هستیم، وقتی دلی را بشکنیم هم باید تاوان آن را بپردازیم. دل انسان تنها دارایی اوست که از بدو تولد تا پایان زندگی همراهش است و در تمام تصمیم های او اثر می گذارد.

همه ما می دانیم انسان به واسطه دل عاشق می شود و باز به واسطه همان دل آزرده خاطر می شود. پس نگهداری از دل که همانند شیشه نازک و شکننده است کاری بسیار سخت و حیاتی است.

پس سعی کنیم با رفتار و گفتارمان باعث شکستن دل کسی نشویم که بعد ها تاوانش را با زندگی خودمان پس بدهیم. دل هر انسانی دارایی اوست که برایش بسیار ارزشمند است.

زندگی همین است. پر از اتفاق های تلخ و شیرینی که احوال مارا دگرگون می کنند. این ما هستیم که با بالا بردن اطلاعات خود و قوی ساختن روحیاتمان می توانیم به راحتی از پس تک تک سختی ها و چالش های زندگی بر آییم و خودمان چسبی باشیم برای تکه های شکسته دلمان.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا