انشا ادبی در مورد پاییز برای دبیرستان پایه یازدهم

انشا ادبی در مورد پاییز پایه یازدهم
انشا درباره پاییز کلاس یازدهم با مقدمه بدنه نتیجه

پاییز از راه رسیده. فصل زیبایی های خدا! فصلی که رنگ زرد برگ های درختان جذابیت خاصی دارد و خاطره های زیبایی را برایمان رقم می زند.

فصلی که قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر زیر نم نم بارانش لذت بخش است و روح تازه ای به بدنمان می بخشد.

پاییز فصل عاشقی است. فصل قهوه خوردن لب پنجره و تماشای افتادن برگ ها از درخت است. فصل یاد آوری خاطرات خوب و بد گذشته و نوشتن برنامه های جدید برای زمستان است.

پاییز را دوست دارم به خاطر ترکیب رنگ های زیبایش. برای بوی نم بارانش بر روی خاک های کوچه و برای صدای خش خش برگ هایش زیر پایم.

پاییز را دوست دارم چون برایم یاد آور تغییرات زیبایی است که به زندگیمان رنگ و بوی تازه می بخشد و روحمان را زنده می کند.

پاییز برای من جدای از دیگر فصل ها معنایی خاص دارد. این که چطور می شود در اوج دلگیر بودن این همه زیبایی داشت و چطور حتی سرمایش هم این قدر لذت بخش و خواستنی است؟

قدم زدن در پیاده رو های شهر و گذشتن از کنار آدم هایی که هرکدام فکری در سر دارند و گربه هایی که از سرما در گوشه ای جمع شده اند در پاییز لذتی وصف ناشدنی دارد که معنای دقیق زندگی را به ما یاد آوری می کند.

گاهی با خود فکر می کنم چرا پاییز به غمگین بودن معروف است؟ هرسال با رسیدن فصل پاییز دلمان یک جور خاصی می گیرد که حتی خودمان هم دلیلش را نمی دانیم اما حتی این دلگیری های ناگهانی هم بخشی از زیبایی های فصل پاییز هستند.

حتی باران هم که یکی از بزرگ ترین موهبت های الهی است در این فصل زیبایی ای دوچندان دارد و گاهی دلم می خواهد رایحه نم باران پاییزی را در ظرفی نگه دارم و در فصل های دیگر زمانی که دلتنگ پاییز شدم آن را ببویم و بازگردم به همان روز های پاییز و باران لذت بخشش.

پاییز را حتی در اوج دلگیر بودنش هم دوست دارم. آبان پر معنایش را دوست دارم و هر سال انتظار ظهر های گرم و شب های سردش را می کشم.

پاییز به ما یاد می دهد که تغییر همیشه هم بد نیست. گاهی تغییر به اندازه زرد شدن برگ های پاییزی و پوشیده شدن خیابان با آن ها می تواند زیبا باشد.

پاییز را دوست دارم چون یکی از چهار فصل زیبای خداست. آن را موهبتی گران قدر می شمارم و شکرگزار آن هستم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا