انشای ادبی زیبا در مورد پاییز – پایه دوازدهم

انشای ادبی زیبا درمورد پاییز
انشای ادبی زیبا درمورد پاییز

صدای خش خش برگ ها را زیر پایتان می شنوید؟ آری پاییز از راه رسیده است!

نفس کشیدن در هوای مرطوب پس از باریدن باران زیبای پاییزی برایم لذتی دارد که از وصفش عاجزم. مگر کسی هم هست که از باران پاییز بیزار باشد و برای باریدنش لحظه شماری نکند؟ مگر می شود در کوچه های شهر روی برگ های خشک پاییزی قدم زد و گوش به صدای لذت بخشش نسپارد؟

برایم پاییز نماد زیبایی و اصالت است. نماد پذیرفتن خوبی ها و بدی ها و کنار آمدن با سختی و آسانی زندگیست. فصل پاییز نشان گر زیبایی در اوج دلگیری است. نشان گر این است که در هر بدی خوبی و در هر خوبی بدی ای وجود دارد که این همان معنای دقیق زندگی برای ماست.

فصل پاییز را با ریختن برگ ها و پایان یافتن زندگی شان می شناسیم. فصل پاییز را با بوی نم باران تازه باریده شده و شب های سردش قبول داریم و دوست دارش هستیم.

خوردن چای داغ مخصوصا زمانی که در حیاط خانه مادر بزرگ نشسته ایم و لباسی که او برایمان بافته است را به تن داریم لذتی وصف ناشدنی دارد. زیر کرسی نشستن در شب و گوش سپاردن به قصه های کهنه مادر بزرگ برایمان چاشنی یک پاییز به حال به یاد ماندنی است.

تا به حال به حکمتی که خداوند در این فصل زیبا وضع کرده است اندیشیده اید؟ آیا این یک موهبت الهی نیست که برگ های زیبایی که در فصل بهار روییده اند این گونه به زندگی خود خاتمه می دهند و شهر را زیبا می کنند؟ این نشان می دهد که پایان همیشه هم بد نیست. هر پایانی می تواند زمینه ساز آغازی زیبا تر و قوی تر باشد.

من این پایان زیبا را دوست دارم. من شکر گزار این همه نعمت و زیبایی ای که برای توصیف هرکدام کتابی لازم است هستم چون این فصل به من درس های بزرگی می دهد. هر سال منتظر فرا رسیدن فصل پاییز با تمام اتفاق های خوب و بدش هستم و تمام لحظه های به یاد ماندنی آن را با جان و دل به ثبت می رسانم.

فصل پاییز پر از تضاد های دلچسب است. مانند ظهر های گرم و شب های سردش. یا مثل جذاب بودنش در اوج دلگیر بودنش. این فصل پر از شگفتی های بیشمار است و یکی از بزرگترین نعمت های خداست. فصل پاییز دلگیر اما زیباست و همین هم باعث می شود که در تمام طول سال انتظار آمدنش را بکشیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا