انشا در مورد خداحافظی با فصل پاییز

انشا در مورد خداحافظی با فصل پاییز
انشا در مورد خداحافظی با فصل پاییز

پاییز هم تمام شد. مانند دیگر فصل ها که می آیند و می روند. اصلا کار پاییز همین است. روزی می آید و کلی خاطره برای مان رقم می زند و می رود.

پایان فصل پاییز به معنای پایان یافتن باران های نم نم و صدای خش خش برگ هاست. پایان پاییز به معنای محو شدن منظره های زرد و نارنجی درختان و شروع سفید پوش شدن شهر است.

خداحافظی با این فصل خاطره انگیز هیچ گاه برایم آسان نبوده است. دلم می خواهد هر وقت که دلتنگ حال و هوای پاییز می شوم چشمانم را ببندم و سفر کنم به این فصل زیبا و پر از شگفتی! فرقی نمی کند در کدام فصل از سال باشیم. به هر حال گاهی اوقات دلمان بدجور هوای باران های پاییزی را می کند.

پاییز با تمام خوبی ها و بدی هایش به یاد ماندنی ترین خاطره ها را برایمان رقم می زند و خداحافظی با آن یعنی خداحافظی با تمام آن خاطرات و به ثبت رساندنشان در دفتر خاطراتمان برای مرورشان در  روز های گرم تابستان.

خداحافظی با این فصل دل انگیز را دوست ندارم. شاید یکی از دلایلی که باعث شده این همه انتظار رسیدن پاییز را بکشم همین رویایی بودن و متفاوت بودنش است. فصل بهار با شکوفه هایش فصل تابستان با تعطیلاتش یا فصل زمستان با برف زیبایش برای مان جذاب هستند. اما باران های پاییزی و هوای مرطوب و دل انگیزش برایم جذابیتی دوچندان دارد. گویی ترکیبی جادویی در این فصل وجود دارد که ما را وابسته خودش می کند و باعث می شود هر سال این همه انتظار فرا رسیدنش را بکشیم.

چه بخواهیم چه نخواهیم قانون طبیعت کار خودش را می کند و فصل ها می آیند و می روند. این خاطره ها هستند که می مانند و آرزو ها هستند که با فرا رسیدن هر فصل در ذهنمان نقش می بندند و ما را به زندگی امیدوار می کنند.

فصل پاییزهم مانند بقیه فصل ها از این قاعده پیروی می کند و زمانش که برسد بار و بندیلش را جمع می کند و جای خود را به فصل سفید بعدش یعنی زمستان تحول می دهد.

فصل پاییز برای مان یاد آوری دوست داشتنی روز های بارانی و خاطرات مان در کوچه پس کوچه های پوشیده از برگ است و به ما نشان می دهد گاهی تغییر چقدر می تواند زیبا و دل انگیز باشد.

ما هر سال به استقبال این فصل به یاد ماندنی می رویم و بعد هم با کوله باری از خاطره های شاد و غمگین بدرقه اش می کنیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا