انشا از زبان گلدان های مادر بزرگ

انشا از زبان گلدان های مادر بزرگ
انشا از زبان گلدان های مادر بزرگ

خورشید آرام آرام روی سایه ها را کم رنگ کرده و نور می بخشد و به لبه ی پنجره ی خانه ی مادر بزرگ می رسد و لبخند طلایی اش را به ما هدیه می کند.

بالاخره ذرات نور خورشید پاورچین پاورچین به صورت مادر بزرگ می تابد و او چشم هایش را باز می کند و طبق معمول هر روز نگاهش به کنار پنجره و شاخ و برگ و گل های رنگارنگ ما می افتد، لبخندی می زند و شوق گل دادن و سبز ماندن را در وجود مان زنده می کند.

آب پاش قدیمی و زیبای مادر بزرگ همین جا کنارمان است، او جلوتر می آید و آن را بر می دارد و پر از آب کرده و ما را حیات می بخشد و ما از این که برای مادر بزرگ این قدر ارزشمند هستیم غرق در شادی و شور می شویم.

او مهرش را همراه با قطرات آب در دل و جان مان می ریزد، در واقع این باران محبت اوست که سیراب مان می کند ما همه ی قصه ها، غصه ها و غم و شادی های مادر بزرگ را در دل مان نگه می داریم، او بار ها و بارها از تنهایی اش برای مان گفته و اشک های گرم و پر غصه اش از چشمان مهربانش چکیده است.

گویی صبور تر از ما کسی نیست تا به درد دلش گوش کند، ما هر بار آرزو داریم با شکفتن غنچه های مان بذر شادی را در دل مادر بزرگ بکاریم.

از در حیاط خانه ی مادر بزرگ که وارد می شوی گل است و گلدان تا پشت پنجره ی اتاقش که ما هستیم و از آن جا حیاط را تماشا می کنیم و مادر بزرگ مهربان ما، مانند فرزندانش از ما مراقبت می کند و صدایش همیشه در گوش مان است که به نوه هایش می گوید: عزیزم مواظب گلدان ها باشید که موقع بازی آن ها را زمین نیندازید.

مادر بزرگ حتی وقتی نوه های قد و نیم قدش را می بیند هم فراموش مان نمی کند، آخر ما رفیق تنهایی های مادر بزرگ هستیم و هیچ وقت او را تنها نمی گذاریم.

بعضی وقت ها بعد از این که خانه از هیاهوی بچه ها خالی می شود مادر بزرگ به سراغ ما می آید و با چشمانی خیس از تنهایی از خلوت شدن خانه اش گله می کند اما ما به روی او لبخند می زنیم تا شاید مرهمی بر درد دل هایش باشیم.

دعای هر روز ما این است که هر روز مادر بزرگ چشم هایش را بگشاید و به روی مان لبخند بزند زیرا ما سبزی و طراوت مان را از لبخند او داریم، دست های پر مهر او برای مان خانه ای از خاک ساخته است و اگر روزی او نباشد ما هم نیستیم، از خدا می خواهیم که همیشه نگهدار مادر بزرگ باشد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا