انشا درباره دندان درد برای کلاس هفتم

انشا درمورد درد دندان با مقدمه و نتیجه
انشا درمورد درد دندان

درد ها اکثرا شب ها به سراغ آدم می آیند یا حداقل تحمل درد در شب برای مان سخت تر می شود مخصوصا اگر آن درد، درد دندان باشد که یکی از بد ترین درد هاست زیرا وقتی دچار آن می شویم حس می کنیم سر مان مچاله شده و فک مان در حال افتادن است.

وقتی یکی از دندان های مان درد می گیرد احساس می کنیم که همه ی دندان های مان درد می کند و حتی باز کردن دهان و صحبت کردن هم برای ما کار بسیار دشواری می شود و حسرت خوردن خوراکی و غذا به دل مان می ماند.

بعضی وقت ها هم این دندان درد باعث می شود صورت مان آن قدر ورم کند که انگار آلوچه در یک طرف صورت مان گذاشته ایم و با این شکل و شمایل اسباب خنده ی دیگران می شویم.

زمانی که دچار دندان درد می شویم راضی هستیم هر کاری انجام دهیم تا کمی از این درد تسکین پیدا کند، در آن لحظه به انواع قرص ها و دارو ها پناه می بریم ولی متاسفانه همین که حال مان کمی بهتر شد یاد مان می رود چه عذابی کشیدیم و به رفتار های غلطی که با دندان های خود داشتیم ادامه می دهیم.

دندان عضو بسیار صبوری است و زود ما را به دردسر نمی اندازد و قبل از این که درد بگیرد به ما اخطار می دهد، دندان گاهی با یک لکه ی سیاه و گاهی با درد و عفونت مختصر و قابل تحمل به ما می فهماند که در حال خراب شدن است و احتیاج به رسیدگی بیش تر دارد و اگر ما به این اخطار ها توجه نکنیم بعد از مدتی دندان مان دچار پوسیدگی زیادی می شود و در این صورت دیگر دندان درد امان مان را خواهد برید و ما مجبور می شویم تا به پزشک مراجعه کنیم.

اما گاهی حتی مراجعه به پزشک هم نمی تواند کارساز باشد و باید بی خیال شده و آن دندان را بکشیم، اما اگر به هشدار های دندان توجه کرده و زودتر پیش یک پزشک متخصص برویم او می تواند دندان ما را ترمیم کند، دندان ترمیم شده نیز نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد.

با کار های ساه و عادت های درست می توان از دندان درد در امان ماند و هرگز آن را تجربه نکرد، مسواک زدن مرتب دندان ها، مصرف به اندازه ی شیرینی و شکلات و زیاده روی نکردن درمصرف آن ها، مصرف مواد غذایی مثل لبنیات که به سالم ماندان دندان ها کمک می کنند، از جمله ی این رفتار های درست است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا