30 دقیقه، 1 ساعت، 2 ساعت و یک کیلومتر پیاده روی چقدر کالری می سوزاند؟

میزان کالری مصرفی با پیاده روی
میزان کالری مصرفی با پیاده روی

پیاده‌ روی یکی از بهترین و ارزان ترین ورزش های کاردیو یا هوازی برای سلامتی بدن زنان و مردان می باشد. این ورزش سالم و ساده برای سوزاندن کالری اضافی و چربی های بدن بسیار موثر است.

لاغری و کاهش وزن، درمان بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2، استرس و افسردگی، تقویت استخوان ها و عضلات و بهبود تعادل و هماهنگی از فواید و مزایای راه رفتن محسوب می شوند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با جدول و میزان کالری مصرفی پیاده روی آرام، متوسط و سریع به مدت نیم ساعت، یک ساعت، دو ساعت و نحوه ی پیاده روی صحیح برای لاغری آشنا شوید؛

پیاده روی چند کالری می سوزاند؟

برای اینکه در هفته نیم کیلو وزن از دست بدهید باید هر روز 500 کالری بسوزانید. به طور متوسط افراد با توجه به سرعت پیاده روی و وزنی که دارند، به ازای هر 1.6 کیلومتر پیاده روی 80 تا 160 کالری می سوزانند، تحقیقات نشان داده که به ازای هر دقیقه پیاده روی حدود 8 کالری سوزانده می شود.

کالری نیم ساعت، یک ساعت و دو ساعت پیاده روی آهسته و آرام

یک فرد با وزن 70 کیلوگرم برای نیم ساعت پیاده روی با سرعت آهسته 60 کالری، برای یک ساعت پیاده روی 120 کالری و برای دو ساعت پیاده روی حدود 220 کالری می سوزاند.

کالری نیم ساعت، یک ساعت و دو ساعت پیاده روی با سرعت متوسط

یک فرد با وزن 70 کیلوگرم برای نیم ساعت پیاده روی با سرعت متوسط 6 کیلومتر در ساعت 90 کالری، برای یک ساعت پیاده روی 170 کالری و برای دو ساعت پیاده روی حدود 314 کالری می سوزاند.

کالری نیم ساعت، یک ساعت و دو ساعت پیاده روی سریع و تند

یک فرد با وزن 70 کیلوگرم برای نیم ساعت پیاده روی با سرعت سریع و تند 7.5 کیلومتر در ساعت 150 کالری، برای یک ساعت پیاده روی 300 کالری و برای دو ساعت پیاده روی حدود 580 کالری می سوزاند.

یک کیلومتر پیاده روی چند کالری می سوزاند؟

هر فرد به طور متوسط برای یک کیلومتر پیاده روی با سرعت متوسط حدود 100 کالری می سوزاند.

کالری پیاده روی در آب و استخر

با توجه به وزن، پیاده روی در آب و استخر در هر ساعت به طور متوسط 563 کالری می سوزاند. به نوشته ی ساندی تایمز هر دقیقه پیاده روی در آب 11.5 کالری می سوزاند.

کالری پیاده روی در سربالایی

یک فرد با وزن 70 کیلوگرم برای پیاده روی در سربالایی با سرعت آهسته 6 کیلومتر در ساعت به طور متوسط بین 80 تا 90 کالری در نیم ساعت، 160 تا 180 کالری در یک ساعت و 300 تا 360 کالری در دو ساعت می سوزاند.

نحوه پیاده روی صحیح و اصولی برای چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن

  1. برای اینکه پیاده روی باعث چربی سوزی و کاهش وزن و لاغری شود، شما باید با سرعت بالا و حداقل به مدت 45 دقیقه پیاده روی کنید تا ضربان قلب افزایش یافته و به منطقه ی چربی سوزی وارد شوید.
  2. برای افزایش چربی سوزی و لاغری و کاهش وزن توصیه می شود که هر روز به مدت 2 ساعت پیاده روی تند و سریع انجام دهید و حداقل 40 تا 50 دقیقه در منطقه ی چربی سوزی باقی بمانید.
  3. قبل از اینکه پیاده روی را شروع کنید؛ یک جفت کفش مناسب پیاده روی انتخاب کنید، لباس شما حتما باید نخی و راحت باشد، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشد، قبل از شروع اول به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی بدن را گرم کنید و پس از پایان پیاده روی با حرکات کششی ریلکس کنید.
  4. سر خود را بالا نگه دارید و به رو به رو نگاه کنید نه زمین را.
  5. گردن، شانه ها و کمر خود را آرام و ریلکس کنید نه سفت و منقبض.
  6. بازو های خود را رها کنید، با کمی زاویه نسبت به آرنج نگه دارید و هنگام راه رفتن به جلو و عقب حرکت دهید.
  7. عضلات شکم را صاف و منقبض کرده و کمر را صاف نگه دارید.
  8. در حالی که نرم حرکت می کنید فشار را از پاشنه ی پا به سمت انگشتان پا وارد کنید.

در ادامه بخوانید : فواید پیاده روی


منابع : verywellfit