ماسک های طبیعی صورت برای از بین بردن آکنه ها و جای جوش

9 ماسک میوه ای برای زیبایی پوست صورت

هزینه ماسک های گران قیمت را فراموش کنید، راز یک پوست خوب در آشپزخانه شما قرار دارد. پوست خود را با استفاده از این 9 دستور تهیه ماسک صورت خانگی زیبا کنید.

ماسک صورت
ماسک صورت

9 دستور تهیه ماسک صورت خانگی:

1. ماسک موز

وقتی شما به موز دسترسی دارید چه نیازی به بوتاکس است؟ شما می توانید از موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی که پوست شما را صاف تر نشان می دهد استفاده کنید. یک موز با اندازه متوسط را له کرده و زمانی که به یک خمیر نرم تبدیل شد آن را به پوست صورت و گردن خود بمالید. اجازه بدهید 10 تا 20 دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. یک ماسک محبوب دیگر شامل یک چهارم پیمانه ماست، 2 قاشق عسل و یک عدد موز کوچک است.

2. ماسک سرکه

استفاده از سرکه به عنوان تنظیم کننده چربی پوست به زمان هلن و تروی باز می گردد و امروزه هم به همین اندازه موثر است. پس از شستن پوستتان یک قاشق سرکه سیب را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و پوست خود را با آن پاک کنید. شما همچنین می توانید با ترکیب یک چهارم پیمانه سرکه سیب و یک چهارم پیمانه آب ماسک صورت تهیه کنید و با آن پوست خود را بشویید.

3. ماسک شیر

این ماسک فوق العاده با ترکیب یک چهارم پیمانه شیر خشک و مقداری آب تا حدی که یک محلول غلیظ حاصل شود به وجود می آید. پوست صورت خود را با این ماسک بپوشانید و بگذارید خشک شود سپس با آب گرم بشویید. پوست شما تازه و جوان می شود.

4. ماسک جو دوسر

برای این ماسک نصف پیمانه آب داغ را با یک سوم پیمانه جو دوسر مخلوط کنید و بگذارید دو تا سه دقیقه بماند. دو قاشق ماست، دوقاشق عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. یک لایه از ماسک روی پوست خود گذاشته و 10 تا 15 دقیقه آن را رها کنید سپس آن را با آب گرم پاک کنید.

5. ماسک مایونز

چرا با وجود مایونز در یخچال پول خود را برای کرم های گران قیمت صرف کنید. به مدت 20 دقیقه مایونز را روی صورت خود بگذارید و با استفاده از آب سرد آن را پاک کنید. پوست شما صاف و تمیز می شود.

6. ماسک ماست

برای تمیز کردن پوستتان می توانید به مدت 20 دقیقه روی آن ماست قرار دهید. برای یک ماسک بهتر، یک قاشق چایخوری ماست را با آب یک چهارم پرتقال و کمی از تفاله آن و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

7. ماسک سس خردل

برای صاف و برانگیخته کردن پوست از ماسک خردل استفاده کنید. پیش از قرار دادن آن روی همه صورت آن را در یک منطقه کوچک تست کنید.

8. ماسک لیمو

برای یک ماسک نرم کننده و لایه بردار آب یک لیمو را با یک چهارم پیمانه روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید.

9. ماسک تخم مرغ

اگر پوست شما معمولی است از همه تخم مرغ، اگر پوست شما خشک است از زرده آن و اگر پوست شما چرب است از سفیده آن با مقدار کمی لیمو و عسل استفاده کنید. ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس پاک کنید و از پوست تازه خود لذت ببرید./ ایسام

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی