فال حافظ فارسی آنلاین با معنی و تعبیر واقعی!

فال حافظ فارسی آنلاین
فال حافظ فارسی آنلاین

⭐️ برای فال گرفتن از دیوان حافظ روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

10 نکته عملی برای گرفتن تصمیمات سخت در زندگی

شما هر روز در حال تصمیم گیری هستید؛ از تصمیم گیری درباره ناهار گرفته، تا اینکه چه مسیری را برای رفتن به محل کار انتخاب کنید.

اما وقتی عبارت «تصمیمات سخت» را می شنوید، احتمالا ذهن شما به سمت تصمیمات بزرگتر مانند پذیرش یک پیشنهاد شغلی، خرید خانه یا درخواست افزایش حقوق خواهد رفت.

تصمیمات سخت در زندگی می توانند حتی در مقیاس بزرگ تر باشند؛ از جمله تصمیمات مربوط به سلامتی یا مراقبت از یک عزیز. برنامه ریزی برای آینده ای امن، سالم و از نظر مالی مطمئن، ممکن است تعریف شما از تصمیمات سخت باشد.

اما هر کس متفاوت است. چیزی که شما آن را یک تصمیم سخت می‌ دانید، ممکن است برای دوست شما کاملا بی‌ معنا باشد.

صرف نظر از اینکه هر یک از شما در درجه سختی این تصمیم چقدر واجد شرایط هستید، در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای تصمیم گیری های سخت در زندگی خود آماده شوید.

1. نتایج دلخواه را تجسم کنید.

تجسم، کاری عامدانه است. سازمان ها برنامه های استراتژیک را حول چشم انداز خود می سازند. رهبران، اینفلوئنسرها، افراد مشهور و ورزشکاران و…، موفقیت خود را به تجسم فعال نسبت می دهند.

کافیست از یک فرد دارنده مدال طلای المپیک بپرسید که تجسم بهترین نتیجه، چگونه در موفقیت او نقش داشته است.

مطمئنا لازم نیست در تصمیم گیری های سخت، در حد یک دارنده مدال المپیک تجسم کنید، اما کمی وقت بگذارید و به نتیجه دلخواه تان فکر کنید و حتی آن را یادداشت کنید.

2. تکالیف تان را انجام دهید.

قبل از گرفتن هر تصمیم سختی (یا اصلا هر تصمیمی)، با جمع آوری داده های مرتبط شروع کنید که به شما کمک می کنند گزینه های خود را به بهترین نحو تشخیص دهید.

فرض کنید می خواهید تصمیم بگیرید که در کدام دانشگاه تحصیل کنید؛ نرخ های ثبت نام، شهریه، هزینه های خوابگاه، عوامل مربوط به زندگی دانشجویی، و البته آوازه آن دانشگاه، به چه صورت است؟

مرحله جمع آوری داده ها برای کمک به شما در محدود کردن انتخاب ها و اولویت بندی بهترین گزینه ها بسیار مهم است. در غیر این صورت، شانس خود را با گزینه های بی اهمیت تر از دست خواهید داد.

3. از ابتدا تا انتهای هر انتخاب را بررسی کنید.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر فقط روی یک انتخاب تمرکز کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. در عوض، همه گزینه ها و مسیرهای احتمالی را مشخص کنید.

هر مسیری را که انتخاب می کنید، از خودتان بپرسید که آن مسیر ممکن است به کجا منتهی شود؟

اگر نیاز به تصمیم گیری در مورد یک روش پزشکی دارید، به احتمال زیاد می خواهید همه گزینه های پیش روی خود را بدانید.

در نظر گرفتن طب جایگزین، نظر دیگر پزشکان، یا دیگر روش های درمانی، ممکن است به شما کمک کند نسبت به مسیری که در نهایت انتخاب می‌ کنید، اطمینان بیشتری داشته باشید.

4. مزایا و معایب را شناسایی کنید.

لیستی از مزایا و معایب تهیه کنید. قرار دادن گزینه های خود به صورت سیاه و سفید به شما کمک می کند تا نتایج خود را به معنای واقعی کلمه بسنجید.

به عنوان مثال، به شما یک شغل جدید پیشنهاد شده است و مطمئن نیستید که آیا باید شغل فعلی خود را برای این فرصت جدید ترک کنید یا خیر.

در بالای صفحه خود عبارت «ماندن» یا «رفتن» را بنویسید و سپس در زیر هر عنوان، تمام جوانب مثبت و منفی هر مورد را ذکر کنید. اینجا جایی است که داده های تحقیقاتی، نظرات، مزایا و خطرات مربوط به هر تصمیم را وارد می کنید.

به طور معمول، ستونی با مزایای بیشتر و معایب کمتر، بهترین گزینه شما خواهد بود. با این حال، شما هنوز هم چند مرحله دیگر برای تکمیل دارید که به شما کمک می کند در تصمیم سخت خود به اطمینان بیشتری برسید.

5. نظرات دیگران را در نظر بگیرید.

با افرادی که قبلا در جایگاه شما بوده اند صحبت کنید. سعی کنید از نظرات و مشاوره های آن ها استفاده کنید.

این گفتگوها باید به خانواده، دوستان، همکاران، مربیان و هر کسی که در نهایت تحت تاثیر این تصمیم سخت قرار می‌ گیرد نیز گسترش یابد.

این افراد نه تنها بینش عالی به شما می‌ دهند، بلکه می‌ توانند به عنوان یک حامی عمل کنند و به شما کمک کنند که در این مسیر تنها نباشید.

به خاطر داشته باشید که همه تصمیمات نیاز به نظر دیگران ندارند و شما باید خودتان در نهایت آن تصمیم سخت را بگیرید. اما اگر دیگران تحت تاثیر تصمیم سخت شما قرار می گیرند، احتمالا اگر آن ها را نیز در فرآیند تصمیم گیری دخیل کنید، نسبت به نتیجه احساس بهتری خواهند داشت.

6. انتظار مخالفت را داشته باشید!

شما هرگز نباید بر روی نتایج منفی تمرکز کنید، اما هر تصمیمی با مقداری مخالفت همراه خواهد بود. افرادی خواهند بود که با انتخابی که شما انجام می دهید مخالف هستند و مطمئنا مخالفت شان را به شما اعلام خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید، و حتی نباید برای چنین چیزی تلاش کنید. در غیر این صورت، شما اجازه می دهید احساسات (و نه حقایق) بر شما حکومت کنند، و این می تواند قضاوت صحیح شما را مخدوش کند.

حتی اگر در هر تصمیمی احساساتی وجود داشته باشد، شما باید به کار سختی که تاکنون انجام داده اید و داده ها و نظراتی که جمع آوری کرده اید تکیه کنید.

هنگامی که مردم اعتراض خود را بیان می کنند، به آن ها این حس را بدهید که حرف شان شنیده شده است و برای نظر آن ها احترام قائلید. با انجام این کار، باید بتوانید نگرانی های آن ها را کاهش دهید و در آینده از آن ها مشاوره بگیرید.

7. اشتباهات را اصلاح کنید.

اگر در ابتدا موفق نشدید، دوباره سعی کنید، دوباره تلاش کنید. هیچ کس کامل نیست؛ شما انسان هستید و اشتباهات رخ خواهد داد.

اما زمانی که شما اشتباه خود را می پذیرید، اگر بخواهید مسیر خود را اصلاح کنید، احتمال اینکه دیگران از شما حمایت کنند بسیار بیشتر است. سرزنش دیگران (و حتی خودتان) بابت اشتباهات، رفتاری ناسالم است.

در عوض، به کاری که برای به دست آوردن تجربه انجام دادید افتخار کنید و به یاد داشته باشید که انتخاب ها، مسیرها و نتایجی را مشخص کرده اید که می توانید برای بار دوم آن ها را امتحان کنید.

و از آنجایی که تجربه بیشتری کسب کرده اید، باید سطح اطمینان بیشتری را برای شما فراهم کند.

8. در تصمیم گیری اعتماد به نفس داشته باشید.

پس از گذراندن مراحل فوق، شما آماده تصمیم گیری سخت خود هستید. شما باید نسبت به انتخاب خود اطمینان داشته باشید. همچنین باید به خاطر انجام تمام کارهای سنگین برای رسیدن به این نقطه به خود افتخار کنید.

اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، شروع به از بین بردن شک یا نگرانی در مورد انتخابی کنید که به آن رسیده اید.

اگر احساس می کنید کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و در مورد تصمیم خود مطمئن نیستید، به مرحله اول برگردید و نتایج جدید را تجسم کنید.

9. به خودتان اعتماد کنید.

رهبران مشهور، بزرگان تجارت و کارشناسان صنعت، همگی یک ویژگی مشترک دارند: اعتماد به خود! آن ها از صمیم قلب بر این باورند که پس از رسیدن به این مرحله در تصمیم گیری سخت، باید به خود اعتماد کنند.

حتما این جمله را شنیده اید که «باید به حرف دلت گوش کنی!» شهود در واقع می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری های سخت ایفا کند.

شواهد علمی نشان می‌ دهد که چگونه نشانگرهای جسمانی، یعنی احساسات درون بدن از جمله ضربان قلب بالا، اغلب تصمیم‌ گیری را هدایت می‌ کنند.

وقتی بهترین نتیجه بالقوه نامشخص به نظر می رسد، بررسی کنید که هر انتخاب در نهایت چه احساسی در شما ایجاد می کند. و در اغلب موارد، شهود شما درست می گوید؛ درست مانند حس ششم در پاسخ دادن به سوالات امتحانی.

مطمئنا بد نیست که در مورد یک تصمیم سخت استرس داشته باشید، اما نه به حدی که از توانایی شما برای تصمیم گیری کاسته شود.

استیو جابز به راحتی اعتراف کرده است که همیشه راه حل ها را در اختیار نداشته یا تصمیمات درستی نمی گرفته است. اما زمانی که آماده می شد تا تصمیم سختی بگیرد، معتقد بود:

«باید به یک چیزی اعتماد کنید؛ به قلب خود، سرنوشت، زندگی، کارما، یا هر چیز دیگری. این رویکرد هرگز مرا ناامید نکرد و همه چیز را در زندگی من تغییر داد.»

10. تصمیم سخت را بگیرید!

در حالی که تصمیم گیری های سخت در زندگی کار آسانی نیستند، اجرای آن ها نیز، کاری آسان و مفرح نمی باشد! اما وقتی تصمیم سخت گرفته شود، احساس بهتری خواهید داشت.

بنابراین، لحظه ای وقت بگذارید و روند کامل بررسی های خود، سخت کوشی و دقتی که در این تصمیم سخت داشته اید را تصدیق کنید.

چیزهای زیادی برای رسیدن شما به این نقطه وجود دارد. بنابراین، شما باید احساس خوبی در مورد سفر خود داشته باشید. اکنون زمان تعهد و اقدام است.

منبع: www.lifehack.org

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا