⭐️ فال حافظ روز دوشنبه با تفسیر دقیق (امروز و فردا)

فال حافظ روز دوشنبه
فال حافظ روز دوشنبه

⭐️ برای مشاهده فال حافظ روز دوشنبه روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

دوشنبه ای دیگر فرا رسیده تا پروردگار را به خاطر چشیدن طعم یک روز جدید شکرگزار باشی و با خواندن یک غزل زیبا از دیوان اشعار حافظ شیرازی و تفالی پر از امید به استقبال یک دنیا زیبایی و حس خوب بروی، تا از امروزت شاهکاری بسازی برازنده انسان بودنت.

هر صبحی که طلوع می کند فرصت جدیدی است برای پذیرفتن مسئولیت خلق یک روز نو و تبدیل آن به روزی فوق العاده و پر از اتفاقات خوب. به خصوص اگر آدم سحرخیزی هستی و عاشق این که هر صبح قبل از خورشید طلوع کنی :)

سحرخیز نیستی؟! اگر این طور است احتمالا هر صبح ورزش هم نمی کنی و به جای آن بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت و چند بار فشار دادن دکمه چرت، به سختی از زیر لحاف گرم خود خارج می شوی، از اتاقی به اتاق دیگر رفته در حالی که سعی می کنی چشمانت را باز نگه داری و مدام به این فکر می کنی که چطور انقدر دیرت شده است؟!

در این که سحرخیز بودن پر از فایده و حس خوب است تردیدی نیست اما بدان که اگر به هر دلیل نتوانی صبح ها زود از خواب بیداری شوی باز هم قادر خواهی بود صبح های قشنگ تری برای خودت خلق کنی.

اما چگونه؟! کافیست به نکات زیر توجه کرده و آن ها را در زندگی ات به کار ببری.

1. آهنگ خوبی برای زنگ هشدار ساعت خود انتخاب کن

شاید باورت نشود اما از بین بردن گیجی صبحگاهی ممکن است به سادگی تغییر صدای زنگ هشدار قدیمی ات به یک صدای زنگ آهنگین تر باشد.

به نظر می رسد آهنگ سازهای ریتمیک یا صداهای طبیعی مانند آواز پرندگان به جای وارد کردن شوک ناگهانی، تو را به آرامی از خواب بیدار کرده و به کاهش بی حالی و کرختی بعد از چرت زدن کمک می کند.

کافیست چند دقیقه زمان برای این کار اختصاص دهی تا هر صبح بابت آن از خودت تشکر کنی!

2. بگذار نور وارد اتاقت شود

نور طبیعی نقش مهمی در برنامه صبحگاهی ات دارد زیرا ساعت داخلی بدن را تنظیم کرده و به بدن کمک می کند تا بداند زمان بیدار شدن فرا رسیده است. به علاوه زمانی که از نور طبیعی در اتاق خود بهره مند هستی، شب ها نیز زودتر احساس خواب آلودگی کرده و به خواب می روی.

هیچ چیز به اندازه زود خوابیدن هنگام شب در داشتن حس آرامش صبحگاهی موثر نیست.

اگر صبح ها فرصت کافی در اختیار داری، قبل از شروع فعالیت های روزمره به فضای باز برو یا به محض بیدار شدن، پرده ها را کنار زده و پنجره را باز کن. چند لحظه نفس عمیق بکش و از هوای تازه لذت ببر.

در روزهای ابری نیز بهتر است لامپ اتاق خود را روشن کنی.

3. صورت خود را بشور

پاشیدن مقداری آب خنک یا ولرم روی صورت می تواند چشم های خسته را تازه کرده و حکم یک زنگ بیداری نیرو بخش داشته باشد.

با این حال اگر از روتین مراقبت از پوست شبانه استفاده می کنی یا پوست بسیار خشک یا حساس داری ممکن است نیازی به شست و شوی کامل صورت هنگام صبح نداشته باشی.

در کل سعی کن با نوک انگشتانت یک شست و شوی ملایم داشته باشی تا حواس خود را بیدار کنی و اگر نگران خشک شدن پوست هستی از پاک کننده صورت استفاده نکن.

4. صبحانه مقوی داشته باش

شروع روز با یک صبحانه متعادل و سرشار از پروتئین فقط معده خالی ات را پر نمی کند بلکه به تو انرژی کافی داده و سوخت مورد نیاز برای روز جاری را تامین می کند.

صبحانه یک ضرورت مطلق نیست اما می تواند به صبح تو انرژی فوق العاده ببخشد، به خصوص اگر موادی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات کامل، پروتئین هایی مانند تخم مرغ یا ماست ساده در آن بگنجانی.

به علاوه به آب رسانی بدن توجه داشته باش و به صبحانه خود قهوه، چای سبز یا چای سیاه همراه با یک لیوان آب ساده اضافه کن. سعی کن نوشیدنی صبحگاهی خود را به آرامی و نه با عجله بنوشی و از طعم آن لذت ببری.

5. فعالیت بدنی داشته باش

حرکات کششی صبحگاهی به کاهش سفتی عضلات کمک کرده و احساس آرامش و هوشیاری را جایگزین تنش و تنبلی می کند.

ورزش کردن هنگام صبح نیز فواید زیادی برای سلامتی جسم و روح دارد. به عنوان مثال می تواند جریان خون به مغز و بدن را افزایش داده، به بالا رفتن انرژی کمک کند و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد. به علاوه برای عملکردهای مغزی مهم مانند تصمیم گیری، حافظه کاری و افزایش تمرکز بسیار مفید است.

اگر تصمیم گرفته ای صبح ها ورزش کنی، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشی:

  • یک ربع برای پیاده روی یا دویدن در فضای باز وقت بگذار
  • پیاده یا با دوچرخه به محل کار برو یا یک ایستگاه زودتر از مترو یا اتوبوس پیاده شو
  • با حیوان خانگی ات بیشتر پیاده روی کن
  • تمرینات یوگای خود را به صبح منتقل کن
  • باغبانی کن

6. چند کار ساده روزمره را اول صبح انجام بده

بدون شک کار کردن آن هم در ساعات ابتدای روز چندان لذت بخش نیست اما انجام چند کار ساده اول صبح می تواند احساس بهره وری در تو ایجاد کرده و انگیزه ات برای انجام وظایف مهم تر در طول روز را افزایش دهد.

به عنوان مثال می توانی:

  • تخت خودت را مرتب کنی
  • ظرف صبحانه ات را بشویی
  • ماشین ظرفشویی را خالی کنی
  • لباس هایت را داخل ماشین لباسشویی قرار دهی

7. مدیتیشن یا نوشتن یا هر دو را امتحان کن

اگرچه مراقبه یا مدیتیشن در هر زمانی از روز فواید زیادی به همراه دارد اما شروع روز با مراقبه صبحگاهی به پاک سازی ذهن کمک کرده و افکار را متمرکز می کند. همچنین برای کاهش استرس و اضطراب مفید است و حس مهربانی به خود را تقویت می کند.

بنابراین اگر احساس می کنی نگرانی و نا امیدی های اول صبحت به قدری است که روی تمام روزت تاثیر منفی می گذارد بهتر است حتما مراقبه را امتحان کنی.

با همه این ها همه افراد از این تمرین احساس خوبی پیدا نمی کنند و صد البته نیازی به اجبار در این مورد نمی باشد. به جای آن می توانی سراغ نوشتن بروی.

نوشتن به مدت 10 تا 15 دقیقه هر روز صبح به تو فضایی می دهد تا افکارت را مرتب کرده، خودت را تایید کنی یا یک هدف روزانه برای خود در نظر بگیری.

8. فهرستی از کارهایت تهیه کن

همه ما در طول روز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و طبیعتا ممکن است تعدادی از آن ها را فراموش کنیم.

یادداشت کردن امور ضروری به تو کمک می کند همه کارهایی که باید در منزل یا محیط کار انجام دهی پیگیری کنی. به علاوه باعث می شود وظایفت را اولویت بندی کرده و حتی برخی کارها را به فهرست فردایت اضافه کنی تا حجم کاری روزانه ات متعادل باشد.

9. به سرگرمی هایت بپرداز

لزومی ندارد برنامه صبحگاهی به آماده شدن و بالا بردن هر چه بیشتر بهره وری محدود باشد بلکه می توانی بخشی از آن را به کاری اختصاص دهی که واقعا از آن لذت می بری تا اول صبحت بسیار مهیج تر باشد.

بدون شک انجام تمریناتی مثل مراقبه، یوگا و نوشتن حتی اگر در ابتدا جالب به نظر نرسند به مرور لذت بخش می شوند اما خوب است که بخشی از صبح خود را به یک سرگرمی مانند بازی ویدیویی، مطالعه کتاب، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن روی یک طرح هنری اختصاص دهی.

10. با عزیزان خود ارتباط برقرار کن

ارتباط با عزیزان در هر زمانی فوق العاده است اما اگر این کار را به پایان روز موکول کنی معمولا به قدری خسته هستی که ممکن است حوصله پرداختن به آن را نداشته باشی و تنهایی و سکوت را ترجیح دهی.

البته نباید به خاطر این مسئله احساس گناه داشته باشی بلکه به جای آن سعی کن در ساعات پر انرژی تر از جمله صبح ها زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهی تا حس و حال خودت و عزیزانت بهتر شود.

در ادامه : فال حافظ روز سه شنبه با تفسیر دقیق

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا