🔥 فال حافظ سال ۱۴۰۳ – فال سالانه امسال از دیوان حافظ شیرازی!

فال حافظ سال ۱۴۰۲
فال حافظ سال ۱۴۰۲

⭐️ برای مشاهده فال سال ۱۴۰۳ از دیوان حافظ شیرازی روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

در روزهای پیش رو برای عید نوروز سال 1403 یکی از سرگرمی های مورد علاقه ایرانیان تفال زدن به دیوان حافظ شیرازی می باشد. در این صفحه شما می توانید به صورت آنلاین و با کلیک بر روی دکمه بالا فال حافظ امسال خود را مشاهده کنید.

چگونه برای سال جدید برنامه ریزی کنیم؟

آیا احساس می کنید بی انگیزه، ناامید و بی هدف هستید؟ آیا دوست دارید زندگی رویایی خود را برنامه ریزی کنید، الهام بگیرید و مسیر خود را پیدا کنید؟ پس درست آمده اید!

در این پست، در مورد هدف گذاری و اینکه چگونه برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم هر روز به اهداف بزرگ مان در زندگی نزدیک تر شویم، صحبت خواهیم کرد. منظورمان اهداف بلند مدت 5 ساله یا 10 ساله است.

هیچ رویایی خیلی بزرگ یا خیلی دور نیست. همه چیز امکان پذیر است. ما روند دستیابی به زندگی رویایی تا را به 5 گام ساده (رویاها، اهداف، برنامه ها، تغییرات و به روز رسانی ها) تقسیم کرده ایم. کافیست آن ها را دنبال کنید.

گام اول: زندگی رویایی تان چگونه است؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه می خواهید. پنج سال دیگر یا ده سال دیگر می خواهید کجا باشید؟ دوست دارید چه کاره شوید؟ در اینجا می توانید از ارزش های اصلی خود به عنوان راهنما استفاده کنید.

به عنوان مثال، ارزش اصلی شما در حوزه کاری ممکن است انعطاف پذیری باشد. بنابراین، آینده ای که با ارزش های شما همسو باشد، آینده ای است که در آن بتوانید در خانه کار کنید، کارهای خلاقانه انجام دهید، به دیگران کمک کنید، به هرکجا می خواهید سفر کنید و… .

به ارزش های اصلی و آنچه واقعا برایتان مهم است بیاندیشید و سعی کنید به آینده ای فکر کنید که در آن کاملا با ارزش های خود هماهنگ هستید. چه احساسی خواهید داشت؟ کجا خواهید بود؟ چه کار خواهید کرد؟

و اگر چیزهایی که به دست می آورید با ارزش های اصلی شما همسو نباشد، پس جزو رویاهای شما نیستند. فقط جالب و مهم به نظر می رسند. اما شما را به خوشبختی و شادی واقعی نمی رسانند.

مهم ترین چیز در مورد چشم انداز پنج ساله شما این است که آینده مال شماست. می تواند ترسناک باشد یا کاملا غیرممکن! بهترین رویاها همینطور هستند. رویاهای واقعی باید شما را بترسانند. مانند این است که بخواهید برای اولین بار به کسی بگویید دوستش دارید!

کاری که باید انجام دهید، این است که 15 دقیقه (یا هرچقدر که نیاز است) وقت بگذارید و فقط رویاپردازی کنید.

برای خود کمی قهوه درست کنید و در جایی راحت بنشینید. می توانید زندگی تان را به بخش های مختلف تقسیم کنید تا چشم انداز دقیق تری داشته باشید. حوزه های اصلی عبارتند از کار، تحصیل، روابط، خود مراقبتی، سلامت، سرگرمی، اوقات فراغت.

این 7 سوال، به تجسم بهتر شما کمک خواهند کرد:

  1. چه خواسته هایی را مهار می کنم؟
  2. اگر یک سال دیگر زنده باشم، از انجام ندادن چه کاری پشیمان می شوم؟
  3. اگر محدودیتی وجود نداشت، چه توانایی یا تجربه ای را داشتم؟
  4. اگر احساس ترس نداشتم، چه کار می کردم؟
  5. چه چیزی خواب و خوراک مرا گرفته است؟
  6. اگر می توانستم خودِ آینده ام را ببینم، چه زندگی ای را برای خودم می دیدم؟
  7. آینده ای که با همه ارزش های من همسو باشد، چجور آینده ای است؟

گام دوم: تعیین اهداف

اکنون که تصویری مشخص از زندگی رویایی خود دارید، از شما می خواهیم که ایده هایتان را به اهداف تبدیل کنید. زیرا آن ها سنگ بنای برنامه ریزی ما خواهند بود.

تمایز رویاهایتان بر اساس دسته بندی، می تواند برنامه ریزی را آسان تر کند؛ بنابراین، سعی کنید اهداف خود را در یک جمله در هر حوزه توصیف کنید.

به عنوان مثال:

حوزه سلامت: می خواهم به وزن 50 کیلو برسم.

هدف: هر روز 45 دقیقه بدوم.

قابلیت دستیابی: دارد. من دو پای سالم دارم که می توانم بدوم!

چالش: امروز می توانم 20 دقیقه بدوم (نه بیشتر!)

قابلیت اندازه گیری: دارد. می توانم اندازه گیری کنم که چقدر دویده ام.

محدودیت زمانی: تا پایان سال.

و می دانیم که این کار می تواند سخت باشد زیرا همه ما هزاران کار مختلف برای انجام دادن داریم. اما هیچ هدفی، جای دیگری را نمی گیرد.

فقط کافیست در آن واحد، روی یک چیز تمرکز کنید. در مدت 5 سال یا 10 سال، به چیزهایی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، دست خواهید یافت.

گام سوم: برنامه ریزی برای زندگی رویایی

اکنون ارزش های اصلی، ایده های زندگی رویایی و اهداف شما نوشته شده اند. همه آن ها قابل دستیابی، چالش برانگیز و قابل اندازه گیری بوده، و محدودیت زمانی دارند. حال بیایید شروع کنیم به برنامه ریزی برای زندگی رویایی تان!

هر هدف را به 8 بخش تقسیم کنید. کارهایی که باید طی ۵ سال، ۳ سال، ۲ سال، ۱ سال، ۶ ماه، ۳ ماه، ۱ ماه و ۱ هفته انجام دهید تا به هدف خود برسید.

علاوه بر آن، دفتری برای برنامه ریزی روزانه داشته باشید تا برنامه یک هفته خود را با جزئیات ببشتری برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال:

5 سال آینده: من در خانه رویایی ام خواهم بود.

3 سال آینده: برای پس انداز پیش پرداخت خانه دلخواهم کار خواهم کرد.

2 سال آینده: شغلی پیدا کرده ام و برای پس انداز پیش پرداخت خانه رویایی ام تلاش خواهم کرد.

1 سال آینده: برای افزایش درآمدم، درس می خوانم/کار می کنم.

6 ماه آینده: یک شغل خوب پیدا می کنم یا در یک دوره آموزشی ثبت نام می کنم تا بتوانم شغلی را که می خواهم، به دست آورم.

3 ماه آینده: برای شغل مناسب/دوره آموزشی درخواست می دهم.

4 هفته آینده: لیستی از مشاغل/دوره های منتخب ایجاد می کنم.

1 هفته آینده: به این نتیجه می رسم که چه شغل/ دوره آموزشی می خواهم.

کاری که شما باید انجام دهید، این است که تعیین کنید در هر یک از این بازه های زمانی باید کجا باشید تا به هدف نهایی خود برسید.

هرچه به زمان حال نزدیک تر می شوید، واضح تر و دقیق تر مشخص کنید. ترتیب نوشتن را طوری انتخاب کنید که برایتان راحت تر و منطقی تر به نظر می رسد. یا از بلند مدت به سمت کوتاه مدت، و یا بالعکس!

گام چهارم: عادات و تغییرات بنیادین

در نهایت، باید تصمیم بگیرید که کدام تغییرات بزرگ و کوچک را باید ایجاد کنید تا در مسیر درست حرکت کنید.

از شما می خواهم برای هر هدفی که مشخص کرده اید، هر روز کاری انجام دهید؛ هر چند کوچک باشد یا غیر ضروری به نظر برسد. با این کار، اهداف خود را به خود یادآوری می کنید و در مسیر می مانید.

باید برای خودتان یک سری عادت ها و یک سری تغییرات ایجاد کنید.

به عنوان مثال:

  • یکشنبه ها، روز خود مراقبتی (عادت)
  • سه شنبه ها روز وقت گذرانی با خانواده (عادت)
  • هر روز صبح، 5 دقیقه مدیتیشن (عادت)
  • یادگیری طراحی گرافیک (تغییر بنیادین)
  • استعفا دادن از شغل فعلی (تغییر بنیادین)
  • جدا شدن از شریک عاطفی نامناسب (تغییر بنیادین)

با کارهای کوچک شروع کنید و وقتی کارتان تمام شد یا تبدیل به یک عادت شد، می‌ توانید به سراغ بعدی بروید.

گام پنجم: به روزرسانی و ارزیابی برنامه ها

شما باید اهداف خود را مرتبا مرور کنید و پیشرفت خود را بسنجید (این یکی از الزامات یک هدف بزرگ است.)

ببینید آیا نیاز به تغییر چیزی دارید؟ آیا چیزی بیشتر از حد انتظار طول کشیده است یا کمتر از حد انتظار؟

هر چند وقت یکبار، برنامه تان را به روز رسانی و ارزیابی کنید. حداقل ماهی یکبار این کار را انجام دهید، اگر می خواهید در مسیر درست باقی بمانید.

اگر اهداف شما تغییر کند اشکالی ندارد، فقط به یاد داشته باشید که آن ها را با ارزش های اصلی خود همسو کنید.

می توانید این کار را به صورت هفتگی انجام دهید و به چیزهایی که طبق برنامه ریزی تان پیش رفته یا نرفته اند، فکر کنید. همینطور، خود مراقبتی را فراموش نکنید. کمی عشق ورزیدن به خود و قدردانی از خود، مهم ترین چیز در رسیدن به هدف تان است.

چگونه در طول مسیر دستیابی به اهداف مان با انگیزه بمانیم؟

زمانی که مسیری را برای رسیدن به یک هدف بلندمدت تعیین می کنید، حفظ انگیزه می تواند دشوار باشد. به همین دلیل، باید اهداف خود و چرایی اهمیت آن ها را به خود یادآوری کنید. چگونه؟ در ادامه خواهیم گفت…

تابلوی اهداف

عکس هایی را جمع آوری کنید که اهداف تان را به شما یادآوری می کنند. آن ها را در جایی قرار دهید که مرتبا ببینید. می توانید آن ها را روی یک تابلو بچسبانید و به دیوار روبرویتان نصب کنید.

خواندن کتاب های انگیزشی

با خواندن (یا گوش دادن) داستان های موفقیت یا کتاب های خودسازی، انگیزه خود را جاری نگه دارید. اگر دیگران توانسته اند، پس شما هم می توانید!

دنبال کردن افراد با انگیزه

افرادی را برای دوستی و معاشرت انتخاب کنید که همان مسیری را طی کرده اند که شما می خواهید شروع کنید، تا از آن ها نکته، ترفند و انگیزه دریافت کنید.

اما مراقب باشید که مسیر خود را با آن ها مقایسه نکنید؛ زیرا همه ما در مسیرهای مختلفی با مدت زمانی متفاوت قرار داریم. و مهم نیست که هدف مان چه باشد، همه ما به یک اندازه شایسته موفقیت هستیم.

پاداش های کوچک

همیشه پیشرفت هایتان را هرچند کوچک، جشن بگیرید و به خود پاداش دهید. بهترین لحظات، لحظات رسیدن به نقاط عطف در مسیرمان هستند. پاداش دادن به خود و جشن گرفتن موفقیت ها، به افزایش انگیزه و اعتماد به نفس شما کمک می کند.

منبع: lightlyroastedthoughts.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا