حوصله ام سر رفته چه فیلمی ببینم؟

حوصله ام سر رفته چه فیلمی ببینم؟
حوصله ام سر رفته چه فیلمی ببینم؟

اگر حوصله تان سر رفته و مدام با خود می گویید چه کار کنم یا چه فیلمی ببینم که سرگرم بشم! پیشنهاد می کنیم در ادامه یکی از فیلم های معرفی شده را تماشا کنید. هر کدام از این فیلم ها جز بهترین های ژانر خود می باشند.

10. اوپنهایمر (Oppenheimer) – 2023

فیلم اوپنهایمر
فیلم اوپنهایمر

اوپنهایمر یک فیلم دلهره آور، حماسی و زندگینامه ای محصول سال 2023 درباره فیزیکدان نظری جی رابرت اوپنهایمر (با بازی استادانه کیلیان مورفی) و سفر او برای تبدیل شدن به پدر بمب اتمی است که به عنوان یکی از بهترین آثار کریستوفر نولان کارگردان مشهور هالیوودی شناخته می شود و نامزد 13 جایزه اسکار شده است.

در این فیلم سه ساعته مسیر پر پیچ و خم زندگی اوپنهایمر در دانشگاه، نقش او در پروژه منهتن و سقوطش در مقابل مجلس سنا به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم امیلی بلانت در نقش کیتی همسر اوپنهایمر، مت دیمون در نقش لسلی گرووز رئیس پروژه منهتن، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس (عضو کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده) و فلورنس پیو در نقش جین تتلاک معشوقه اوپنهایمر حضور دارند.

بیشتر : ترسناک ترین فیلم های کره ای (زامبی، معمایی و جنایی!)

9. تایتانیک (Titanic) – 1997

فیلم تایتانیک
فیلم تایتانیک

تایتانیک یک فیلم عاشقانه حماسی است که نیازی به معرفی ندارد. فیلم پرفروش جیمز کامرون نه تنها یکی از بهترین فیلم‌ های دهه 1990 بود بلکه نام آن اغلب در کنار بهترین‌ های تمام دوران ذکر می‌ شود. داستانی که از غرق شدن کشتی واقعی تایتانیک الهام گرفته شده بود، مخاطبان و منتقدان سراسر جهان را مجذوب خود کرد.

این فیلم داستان عشق تخیلی جک داوسون (لئوناردو دی کاپریو) و رز دیویت بوکاتر (کیت وینسلت) دو مسافر از طبقات مختلف اجتماعی را روایت می کند که ارتباط عمیقی را با هم ایجاد می کنند.

به تصویر کشیدن عظمت فضای داخلی کشتی، غرق شدن کشتی و همچنین استفاده از بازیگرانی مانند دی کاپریو و وینسلت به موفقیت این فیلم کمک کرد زیرا در نهایت به خاطر داشتن یک داستان عاشقانه عاطفی و غم انگیز برای اعصار در یادها ماند.

8. خوب، بد و زشت (The Good, the Bad and the Ugly) – 1966

فیلم خوب، بد و زشت
فیلم خوب، بد و زشت

خوب، بد و زشت یک فیلم وسترن اسپاگتی حماسی ایتالیایی به کارگردانی سرجیو لئونه و با بازی کلینت ایستوود در نقش خوب، لی ون کلیف در نقش بد و الی والاک در نقش زشت است. این فیلم به دلیل استفاده لئونه از نماهای بلند و فیلمبرداری نزدیک و همچنین استفاده متمایز از خشونت و تنش طرفداران زیادی پیدا کرد.

داستان حول محور سه تفنگدار است که در میان هرج و مرج جنگ داخلی آمریکا برای یافتن ثروت در انبار طلای کنفدراسیون ها به رقابت می پردازند، در حالی که در بسیاری از نبردها و رویارویی ها شرکت می کنند.

این فیلم یک موفقیت مالی بود و بیش از 38 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت و به عنوان بهترین فیلم ایستوود شناخته می شود.

7. ارباب حلقه‌ ها : یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) – 2001

فیلم ارباب حلقه ها : یاران حلقه
فیلم ارباب حلقه ها : یاران حلقه

فیلم ارباب حلقه ها یک فیلم ماجراجویی، فانتزی، حماسی محصول سال 2001 به کارگردانی پیتر جکسون است که بر اساس جلد اول رمان ارباب حلقه‌ ها اثر جی آر آر تالکین ساخته شده است.

این فیلم اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه هاست. بازیگران این فیلم الیجا وود، ایان مک‌ کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، شان بین و اندی سرکیس هستند.

این فیلم در اکران اولیه خود بیش از 880 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و دومین فیلم پرفروش سال 2001 و پنجمین فیلم پرفروش تمام دوران ها در زمان اکرانش شد.

فیلم ارباب حلقه‌ ها : یاران حلقه تحسین های متعددی دریافت کرد و در هفتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار، نامزد سیزده جایزه از جمله بهترین فیلم، برنده بهترین فیلمبرداری، بهترین گریم، بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه های بصری شد.

6. سکوت بره ها ( The Silence of the Lambs) – 1991

فیلم سکوت بره‌ ها
فیلم سکوت بره‌ ها

سکوت بره‌ ها یک فیلم آمریکایی روان‌ شناختی به کارگردانی جاناتان دمی و نویسندگی تد تلی است که بر اساس رمانی به همین نام از توماس هریس ساخته شده است.

کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) کارآموز جوان اف‌ بی‌ آی در جستجوی قاتل زنجیره‌ ای به‌ نام بیل بوفالو (تد لواین) است که پوست قربانیان خود را از بدن جدا می‌ کند. استارلینگ برای دستگیری او از روانشناس نابغه و قاتل زنجیره‌ ای دیگری به‌ نام هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) کمک و راهنمایی می‌ گیرد.

سکوت بره‌ ها در سال 1991 اکران شد و بیش از 272 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تمام دوران ها شناخته می شود.

5. کازابلانکا ( Casablanca) – 1942

فیلم کازابلانکا
فیلم کازابلانکا

کازابلانکا فیلمی رمانتیک به کارگردانی مایکل کورتیز است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند.

کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ ای را در گیرودار جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. این فیلم داستان مردی است که میان عشق به یک زن و انسان خوب بودن باید یکی را انتخاب کند.

کازابلانکا را می توان اوج شکوه و جلال ژانر عاشقانه در تاریخ سینما خواند. دیالوگ های عاشقانه ای که بین همفری بوگارت و انگرید برگمن در کازابلانکا رد و بدل می شود هنوز بعد از گذشت بیش از 70 سال از خلق شدنشان، جذاب و تازه است.

4. پدرخوانده : قسمت دوم (The Godfather: Part II) – 1974

فیلم پدرخوانده قسمت دوم
فیلم پدرخوانده قسمت دوم

پدرخوانده یک فیلم جنایی حماسی آمریکایی به تهیه کنندگی و کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است. این فیلم بر اساس رمان پدرخوانده نوشته ماریو پوزو که فیلمنامه را با همکاری کاپولا نوشته ساخته شده است.

این فیلم نامزد یازده جایزه اسکار شد و اولین دنباله ای شد که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. شش جایزه دیگر آن نیز شامل بهترین کارگردانی برای کاپولا، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت دنیرو و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای کاپولا و پوزو بود. آل پاچینو برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جوایز بفتا و نامزد اسکار شد.

قسمت دوم پدر خوانده یک فیلم بسیار تاثیرگذار است به ویژه در ژانر گانگستری. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تمام دوران و همچنین نمونه نادری از یک دنباله است که ممکن است برتر از فیلم قبلی خود باشد.

3. فارست گامپ (Forrest Gump) – 1994

فیلم فارست گامپ
فیلم فارست گامپ

فارست گامپ یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی رابرت زمکیس محصول سال 1994 پارامونت پیکچرز است. فیلم بر پایه رمانی به همین نام که توسط وینستون گروم در سال 1986 نوشته شده بود ساخته شده‌ است و در آن بازیگرانی چون تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، میکلتی ویلیامسون و سالی فیلد حضور دارند.

این فیلم داستان چندین دهه از زندگی فارست گامپ (با بازی تام هنکس) را نشان می‌ دهد، مردی کند ذهن اما مهربان از آلاباما که شاهد چندین رویداد تاریخی مشخص در ایالات متحده در سده بیستم است و ناخواسته بر آن ها تاثیر می‌ گذارد.

فارست گامپ نظرات مطلوبی را برای کارگردانی رابرت زمکیس، بازی‌ های گری سینایس و تام هنکس، جلوه‌ های بصری، موسیقی و فیلمنامه دریافت کرد.

2. شوالیه تاریکی (The Dark Knight) – 2008

فیلم شوالیه تاریکی
فیلم شوالیه تاریکی

شوالیه تاریکی فیلمی ابرقهرمانی محصول سال 2008 به کارگردانی کریستوفر نولان که براساس فیلمنامه‌ ای که او با برادرش جاناتان نوشته ساخته شده است. این فیلم دنباله‌ ای بر بتمن آغاز می‌ کند (2005) است. این دومین قسمت از سه گانه شوالیه تاریکی است.

خلاصه داستان درباره بتمن (کریستین بیل)، ستوان پلیس جیمز گوردون (گری اولدمن) و دادستان منطقه هاروی دنت (آرون اکهارت) است که برای از بین بردن جنایات سازمان یافته در شهر گاتهام ائتلافی تشکیل می دهند.

شوالیه تاریکی به خاطر سبک بصری و اجراهایش مورد تحسین قرار گرفت – به‌ ویژه هیث لجر در نقش جوکر که جوایز بسیاری پس از مرگش از جمله جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دریافت کرد.

این فیلم چندین رکورد باکس آفیس را شکست و به پرفروش‌ ترین فیلم سال 2008، چهارمین فیلم پرفروش زمان خود و پرفروش‌ ترین فیلم ابرقهرمانی تبدیل شد.

1. رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) – 1994

فیلم رستگاری در شاوشنک
فیلم رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک یک فیلم درام آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت است که براساس رمان رستگاری در شاوشنک استیون کینگ ساخته شده و داستان بانکدار اندی دوفرن (تیم رابینز) را روایت می کند که به دلیل قتل همسرش علیرغم ادعای بیگناهی اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می شود.

در طی دو دهه بعد او با یک زندانی قاچاقچی کالا، الیس ردینگ (مورگان فریمن) دوست می شود و در عملیات پولشویی به رهبری رئیس زندان ساموئل نورتون (باب گانتون) نقش مهمی ایفا می کند.

این فیلم در زمان اکرانش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به ویژه برای داستانش و بازی های رابینز و فریمن. چندین دهه پس از اکران، این فیلم همچنان به طور منظم پخش می شود و همچنان در چندین کشور محبوبیت دارد و مخاطبان و افراد مشهور از آن به عنوان منبع الهام یاد می کنند یا در نظرسنجی های مختلف از آن به عنوان یکی از محبوب ترین ها نام می برند.

منابع : greekreporterimdb

در ادامه : حوصله ام سر رفته چه کار کنم؟

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا