لیست پرفروش ترین فیلم های اکشن جهان [معروف ترین و جذاب ترین ها!]

ژانر اکشن از آن دسته ژانرهای محبوب در سینمای هالیوود و جهان است که حرف های زیادی برای گفتن دارد و سال هاست فیلم های این ژانر توانسته اند جایگاه خوبی را در فهرست پر فروش ترین های تاریخ سینما از آن خود کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی پر فروش ترین فیلم های ژانر اکشن در جهان بپردازیم، اما قبل از هر سخن باید توجه داشته باشید بسیاری از آثار سینمایی تنها به یک ژانر تعلق ندارند و همان طور که در ادامه خواهید دید در فهرست ما بسیاری از برترین فیلم های علمی تخیلی، فانتزی و ابر قهرمانی خود نمایی می کنند که جزو آثار اکشن سینما نیز محسوب می شوند.

با ما همراه باشید.

پر فروش ترین فیلم های اکشن جهان

1. آواتار (Avatar – 2009)

فیلم آواتار
فیلم آواتار
  • فروش جهانی: 2 میلیارد و 847 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 760 میلیون دلار

فیلم آواتار شاهکار برجسته جیمز کامرون که عنوان پر فروش ترین فیلم تاریخ را از آن خود کرده توانست با خلق دنیای فانتزی در پندورا یکی از ماندگارترین آثار علمی تخیلی، اکشن و حماسی در تاریخ را به تصویر بکشد و طرفداران آن در سراسر دنیا بی صبرانه منتظر دنباله های بعدی این فیلم به کارگردانی کامرون هستند.

در آواتار بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا و سیگورنی ویور نقش آفرینی کرده اند و فیلم در بستر آینده و دنیای خیالی پندورا در سیاره آلفا قنطورس، داستان رویارویی انسان ها و موجوداتی شبه انسان به نام ناوی را روایت می کند.

از یک سو گروهی نظامی با هدف استخراج یک ماده با ارزش از دل زمین های پندورا سعی می کنند این مکان را به تسخیر خود در آورند و از سوی دیگر محققانی در صدد مطالعه روی ناوی ها و حفظ رابطه مسالمت آمیز انسان ها با این موجودات می باشند که در این مسیر جیک سالی سرباز جنگی و نایتیری دختر رئیس قبیله ناوی ها رابطه عاطفی عمیقی با هم برقرار کرده و جیک در نهایت به منظور کمک به ناوی ها مقابل انسان ها می ایستد.

2. انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame – 2019)

فیلم انتقام جویان: پایان بازی
فیلم انتقام جویان: پایان بازی
  • فروش جهانی: 2 میلیارد و 797 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 1 میلیارد و 94 میلیون دلار

انتقام جویان: پایان بازی یکی از پر سر و صداترین فیلم های کمپانی مارول به کارگردانی برادران روسو است که نه تنها رکورد فروش همه فیلم های این کمپانی را شکست بلکه توانست عنوان دومین فیلم پر فروش دنیا را از آن خود کند.

این فیلم دنیای بعد از جنگ ابدیت که نیمی از مردم دنیا به دست تانوس ناپدید شده اند را روایت می کند و ماجرای تلاش ابر قهرمانانی همچون کاپیتان آمریکا، ثور، هالک و غیره را برای از بین بردن تانوس و برگرداندن وضعیت دنیا به شکل سابق به تصویر می کشد که در این نبرد طاقت فرسا چالش های زیادی انتظار آن ها را می کشد.

در این اثر برجسته ستارگان متعددی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث و اسکارلت جوهانسون به نقش آفرینی پرداخته اند.

3. جنگ ستارگان 7: نیرو بر می خیزد (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens – 2015)

فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد
فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد
  • فروش جهانی: 2 میلیارد و 68 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 936 میلیون دلار

جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد دنباله هفتم از سری فیلم های محبوب جنگ ستارگان است که توسط جی جی آبرامز کارگردانی شده و ستارگانی همچون هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر در آن به هنرنمایی پرداخته اند.

داستان فیلم حدود سی سال بعد از شکست امپراطوری را به تصویر می کشد که به دنبال ناپدید شدن آخرین جدای، کهکشان از سوی گروه محفل یکم و شخصیت کایلو رن مورد تهدید قرار گرفته است. از سوی دیگر لوک (آخرین جدای) با گروهی از افرادش به ماه اندور رفته و در تلاش هستند تا سپر محافظ سیاره مرگ را از کار بیندازند.

4. انتقام جویان: جنگ ابدیت ( Avengers: Infinity War – 2018)

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت
فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت
  • فروش جهانی: 2 میلیارد و 48 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 678 میلیون دلار

انتقام جویان: جنگ ابدیت یکی دیگر از فیلم های ابر قهرمانی دنیای مارول به کارگردانی برادران روسو است که توانست به فروش بسیار بالایی در سطح جهان دست یافته و رکورد فروش آثار ابر قهرمانی قبل از خودش را بشکند.

در این فیلم ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون و بسیاری از بازیگران مطرح سینمای هالیوود به ایفای نقش پرداخته اند و داستان آن پیش درآمدی بر انتقام جویان: پایان بازی است.

تانوس، ابر شرور پلید به قصد نابودی زمین قدم پیش گذاشته و گروه انتقام جویان که تقریبا از هم پراکنده شده اند باید برای مقابله با این نیروی بد ذات دوباره متحد شده و راهی برای از بین بردن او پیدا کنند.

5. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home – 2021)

فیلم مرد عنکبوتی: به خانه راهی نیست
فیلم مرد عنکبوتی: به خانه راهی نیست
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 901 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 804 میلیون دلار

مرد عنکبوتی از شخصیت های محبوب و دوست داشتنی دنیای مارول است و دنباله راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس توانست به فروش کم نظیر در باکس آفیس دست پیدا کند.

در این فیلم پیتر پارکر که تاکنون هویت خود را مخفی نگه داشته بود، بدون نقاب در مقابل مردم ظاهر شده و هویتش برای همه مردم فاش می شود. همین مسئله برای او مشکلاتی ایجاد می کند و او به ناچار دست به دامان توانایی های دکتر استرنج می شود تا این مشکل را حل کند که البته چالش های بیشتری برای او رقم خواهد زد.

در این فیلم ستارگانی همچون تام هالند، بندیکت کامبربچ و زندیا کلمن به ایفای نقش پرداخته اند.

6. دنیای ژوراسیک (Jurassic World – 2015)

فیلم دنیای ژوراسیک
فیلم دنیای ژوراسیک
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 671 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 652 میلیون دلار

دنیای ژوراسیک به کارگردانی کالین ترورو و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ از آن دسته فیلم های پر هیجان دایناسوری است که توانست به فروش بسیار بالایی در باکس آفیس دست پیدا کند.

داستان فیلم از آن جا آغاز می شود که سیمون مسرانی که از دوستان جان هاموند مشهور است پارک ژوراسیک را بازسازی کرده اما با پرورش یک گونه جدید و فوق العاده خشن از دایناسورها که در اثر سهل انگاری ماموران حفاظت از محل خود فرار می کند، همه چیز به بدترین وضعیت ممکن تغییر می یابد.

ناگفته نماند ستارگانی همچون کریس پرت و برایس دالاس هاوارد در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته اند.

7. انتقام جویان ( The Avengers – 2012)

فیلم انتقام جویان 2012
فیلم انتقام جویان 2012
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 518 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 623 میلیون دلار

انتقام جویان محصول سال 2012 به کارگردانی جاس ویدون اولین سری از دنباله های پر فروش انتقام جویان محسوب می شود که بازیگرانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو و کریس همسورث در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم شرارت های شخصیت لوکی را روایت می کند که با هدف تسخیر سیاره زمین و راه اندازی یک امپراطوری عظیم در کل کهکشان، امنیت زمین را به خطر انداخته و رئیس سازمان شیلد را بر آن می دارد تا از ابر قهرمانان انتقام جو برای مقابله با او کمک بگیرد.

8. خشن 7 (Furious 7 – 2015)

فیلم خشن 7
فیلم خشن 7
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 516 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 353 میلیون دلار

فیلم خشن 7 یکی از پر فروش ترین دنباله های سری فیلم های سریع و خشن به کارگردانی جیمز وان است که بازیگرانی همچون جیسون استاتهام، وین دیزل و پل واکر فقید در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم به ماجرای بعد از اوون شاو اشاره دارد، زمانی که دومینیک تورتو از زندان آزاد شده و زندگی عادی در پیش می گیرد اما برادر بزرگ تر شاو یعنی دکارد به قصد انتقام به او نزدیک می شود.

9. انتقام جویان: عصر اولتران ( Avengers: Age of Ultron – 2015)

فیلم انتقام جویان: عصر اولتران
فیلم انتقام جویان: عصر اولتران
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 402 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 459 میلیون دلار

بی شک سری فیلم های ابر قهرمانی انتقام جویان از پر فروش ترین فیلم های دنیای مارول محسوب می شوند و عصر اولتران به کارگردانی جاس ویدون با فروش فوق العاده خود از این قاعده مستثنی نمی باشد.

این فیلم درباره پروژه اولتران تونی استارک و بروس بنر است که برای تکمیل آن از یک هوش مصنوعی استفاده می کنند اما پروژه با مشکل روبرو شده و اولتران با هدف نابودی سیاره زمین فعالیت های شرورانه ای آغاز می کند. این بار نیز انتقام جویان با قدرت های ماورایی خود وارد عمل شده و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا مانع شرارت های این ابر هوش مصنوعی شوند.

از جمله بازیگران انتقام جویان: عصر اولتران می توان به رابرت داونی جونیور، مارک رافلو، کریس همسورث و اسکارلت جوهانسون اشاره کرد.

10. پلنگ سیاه ( Black Panther – 2018)

فیلم پلنگ سیاه
فیلم پلنگ سیاه
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 347 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 700 میلیون دلار

فیلم پلنگ سیاه یکی دیگر از فیلم های ابر قهرمانی دنیای مارول است که توانست به فروش بسیار بالایی دست یافته و نام خود را در لیست پر فروش ترین فیلم های جهان ثبت کند.

این فیلم توسط رایان کوگلر کارگردانی شده و بازیگرانی همچون جادویک بوزمن فقید و مایکل بی جردن در آن حضور دارند.

پلنگ سیاه ماجرایی دیدنی از چالش های پادشاه تچالا که بعد از مرگ پدرش به تخت سلطنت نشسته را به تصویر می کشد که سعی می کند از امپراطوری اش در واکاندا محافظت کند. او از همان ابتدا با یک رقیب جدی مواجه می شود که قصد دارد پادشاهی بر حق او را تصاحب کند و تچالا به عنوان پلنگ سیاه در مسیری قرار می گیرد که تصمیمات سختی را می طلبد.

11. جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi – 2017)

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای
فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 332 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 620 میلیون دلار

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای یکی دیگر از دنباله های محبوب و پر طرفدار جنگ ستارگان به کارگردانی ریان جانسن است که بازیگران مطرحی همچون مارک همیل، کری فیشر و آدام درایور در آن به هنرنمایی پرداخته اند.

در این فیلم لوک اسکای واکر پس از مواجه شدن با ری که زنی جوان و قدرتمند است با زندگی آرام خود خداحافظی کرده و تمایل شدید این زن به یادگری روش های جدای، لوک را به گرفتن تصمیماتی مجبور می کند که زندگی اش را برای همیشه تغییر خواهد داد.

ری امیدوارانه می کوشد تا بتواند شرایط را به نفع نیروهای مقاومت تغییر دهد و لوک در این مسیر با او همراه می شود.

12. دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom – 2018)

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی
فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 309 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 417 میلیون دلار

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی از فیلم های علمی تخیلی و اکشن فهرست پر هیجان ما است که توسط خوان آنتونیو بایونا کارگردانی شده و بازیگران سرشناسی همچون کریس پرت و برایس دالاس هاوارد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در این فیلم پارک ژوراسیک به دلیل فوران آتشفشانی که در جزیره قرار دارد در معرض خطر جدی قرار گرفته و جان دایناسورهایی که در آن جا زندگی می کنند تهدید می شود. به همین دلیل کلیر با اوون همراه می شود تا بار دیگر به دنیای ژوراسیک قدم گذاشته و راهی برای نجات دایناسورها پیدا کنند.

13. سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious – 2017)

فیلم سرنوشت خشمگین
فیلم سرنوشت خشمگین
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 238 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 226 میلیون دلار

فیلم سرنوشت خشمگین از دنباله های سری فیلم های سریع و خشن به کارگردانی اف. گری گری است که بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون و میشل رودریگز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم داستان دومنیک تورتو و اغفال او توسط زنی مرموز به نام سایفر را روایت می کند که با گروگان گرفتن نامزد سابق و فرزند تورتو او را وارد کارهای تبهکارانه می کند، به طوری که به دوستانش پشت کرده و باعث ناراحتی آن ها می گردد.

14. مرد آهنی 3 (Iron Man 3 – 2017)

فیلم مرد آهنی 3
فیلم مرد آهنی 3
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 214 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 409 میلیون دلار

در میان انبوه فیلم های پر فروش کمپانی مارول این بار به سراغ مرد آهنی 3 به کارگردانی شین بلک رفته ایم که ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور، گوئینت پالترو و دان چیدل در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم حول شخصیت تونی استارک (مرد آهنی) می چرخد که به دلیل تحمل فشار زیاد و نگرانی های شدید برای محافظت از نیویورک، به شدت به زره آهنی خود وابسته شده که صد البته تاثیر منفی روی زندگی شخصی اش نیز گذاشته است.

در این میان دنیای استارک توسط یک شخصیت شرور و تروریستی به نام ماندارین از هم پاشیده شده و مرد آهنی برای با مقابله با این وضعیت دوباره از جا بلند می شود.

15. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War – 2016)

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
  • فروش جهانی: 1 میلیارد و 153 میلیون دلار
  • فروش در ایالات متحده: 408 میلیون دلار

مورد آخر لیست ما نیز به یکی دیگر از فیلم های ابر قهرمانی مارول اختصاص می یابد که توسط برادران روسو کارگردانی شده و ستارگانی همچون کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور و اسکارلت جوهانسون در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی داستان اختلافات پیچیده دو شخصیت اصلی انتقام جویان یعنی کاپیتان آمریکا و مرد آهنی را به تصویر می کشد.

بعد از اتفاقات انتقام جویان: عصر اولتران، دولت مردان جهان به این نتیجه می رسند که باید ابر قهرمانان را تحت نظر گرفته و فعالیت آنان را محدود کنند. در این میان کاپیتان آمریکا و مرد آهنی که نظرات مختلفی درباره این وضعیت دارند مقابل هم قرار می گیرند و این اختلافات چالش های بیشتری برای دنیای ابر قهرمان ها ایجاد می کند.

منابع: imdbwikipedia

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا