ترسناک ترین فیلم های جهان که نباید در شب دید [تنهایی نبین!]

آدم ها عاشق فریاد زدن و غرق شدن در ترسی خیالی هستند که در تار و پود سلول های آن ها نفوذ کند و ژانر ترسناک تا به امروز این نیاز آن ها را به خوبی برآورده کرده است.

طی سالیان گذشته فیلم های ترسناکی پا به عرصه وجود گذاشته اند که تماشای آن ها در شب یا به تنهایی حتی برای کسانی که عاشق هیولاها و خانه های جن زده نیستند کار چندان ساده ای نیست.

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی برخی از ترسناک ترین فیلم هایی که نباید در شب دید بپردازیم.

1. سکوت (Hush – 2016)

فیلم سکوت
فیلم سکوت

سکوت از آن دسته فیلم های ترسناکی است که حس نا امنی عجیبی در وجود مخاطب ایجاد می کند، به خصوص اگر به تنهایی هنگام شب به تماشای آن نشسته باشد.

این فیلم مهیج و دلهره آور داستان زنی ناشنوا به نام مدی را به تصویر می کشد که توسط یک قاتل نقاب دار در خانه جنگلی دور افتاده اش مورد تهاجم قرار می گیرد.

سکوت با بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان روبرو شده است و از نکات جالبش این که بخش عمده فیلم را بازی باور پذیر تنها دو بازیگر تشکیل می دهد که به نوع خود آن را جذاب می سازد.

شک نکنید بعد از تماشای این فیلم تا مدت ها هنگام خوابیدن با شنیدن هر صدای کوچکی از جا خواهید پرید!

بیشتر : فیلم های خیلی ترسناک و دلهره آور

2. دریاچه مونگو (Lake Mungo – 2008)

فیلم دریاچه مونگو
فیلم دریاچه مونگو

اگر در این مقاله به فیلم های ترسناک و جنایی بسیار عالی که مورد کم لطفی قرار گرفته اند می پرداختیم بی شک دریاچه مونگو در صدر لیست ما قرار می گرفت.

این فیلم یک اثر ترسناک و روان شناختی استرالیایی است که از سبک ماکیومنتری برای بیان تجربیات خانواده ای بعد از مرگ دخترشان استفاده می کند.

دریاچه مونگو از بازیگران نه چندان مشهور و کم حاشیه بهره برده که در واقع هیچ دیالوگی برای آن ها نوشته نشده است بلکه از آن ها خواسته شده برای حفظ توهم اصالت، بداهه گویی کنند.

این فیلم کاوش دقیقی از غم و اندوه است که برای درک داستان آن باید خودتان به تماشای آن بنشینید اما نه در شب و نه در دل تنهایی!

بیشتر : جذاب ترین فیلم های ترسناک جهان

3. سقوط (The Descent – 2005)

فیلم سقوط
فیلم سقوط

سقوط یا نزول داستان گروهی از زنان را روایت می کند که برای تعطیلات به غار نوردی می روند اما ماجرا به سرعت به داستان هولناکی از مبارزه برای بقا در برابر موجودات مخوفی که در غار زندگی می کنند تبدیل می شود.

فیلم سقوط به دلیل طراحی موجودات و تصاویر ترسناکش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به طوری که حتی راجر ایبرت، منتقد مشهور ژانر وحشت نیز به آن چهار ستاره کامل داد.

این فیلم کابوسی تاریک و کلاسترو فوبیایی می سازد که باعث می شود از این که در خانه خود تنها نیستید بسیار شکرگزار باشید.

4. موروثی (Hereditary – 2018)

فیلم موروثی
فیلم موروثی

بدون تردید اولین شاهکار کارگردان آری آستر یعنی فیلم ترسناک موروثی هم از نظر داستان و هم بازی اثر گذار بازیگرانش فوق العاده عالی عمل کرده است.

این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که بعد از مرگ مادر بزرگ شان الن، توسط یک نیروی شیطانی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند اما ترس و وحشت تنها به عناصر فرا طبیعی محدود نمی شود، بلکه آن چه که موروثی در آن بسیار خوب ظاهر شده این است که می توانید با تمام وجودتان وضعیت تراژدی وار خانواده را احساس کنید.

این فیلم نشان می دهد چطور غم و اندوه و عدم حمایت می تواند آدم ها را به ستوه آورده و در برابر نیروهای اهریمنی آسیب پذیر سازد. مطمئن باشید در طول فیلم و پس از تماشای آن، ترسی که در دل تان خزیده هرگز کم رنگ نمی شود، حتی ممکن است مجبور شوید با لامپ های روشن به رختخواب بروید.

5. موجود (The Thing – 1982)

فیلم موجود
فیلم موجود

موجود از آثار مشهور جان کارپنتر است، کارگردانی که در ژانر وحشت آثار خوبی همچون هالوین و مه را در کارنامه هنری خود دارد.

این فیلم به دلیل تعهدش نسبت به جلوه های ویژه کاربردی که روی وحشت از بدن احشایی و واقعی تاکید داشته نمادین است و اگرچه بعد از اولین اکران تقریبا در سراسر دنیا با نقد و تمسخر مواجه شد اما در نهایت توانست عنوان یکی از محبوب ترین های ژانر وحشت در تمام دوران را یدک بکشد که الهام بخش اسپین آف های متعدد بوده است.

موجود به طرز ماهرانه ای حس پارانویا در مخاطب ایجاد می کند. شخصیت ها کاملا از دنیای بیرون جدا شده اند و نمی دانند کدام یک از همراهان آن ها ممکن است به هیولا تبدیل شود. تماشای این فیلم به تنهایی و در شب بی شک ترسناک خواهد بود، اگرچه تماشایش در کنار دیگران نیز به همان اندازه ترس به جان تان می اندازد!

6. احضار (The Conjuring – 2013)

فیلم احضار
فیلم احضار

فیلم احضار به کارگردانی جیمز وان به عنوان اولین فیلم از سری دنباله های بعد از آن یکی از بهترین فیلم های ترسناک بعد از جن گیر محسوب می شود که بر اساس زندگی واقعی متخصصان ماورای طبیعی، اد و لورین وارن ساخته شده و از تحقیقات آن ها الهام گرفته است.

داستان با ماجرای کمک وارن ها به خانواده پرون برای رها کردن آن ها از دست نیروهای شیطانی در خانه شان آغاز می شود.

احضار به دلیل فیلم برداری استثنایی و صحنه های ترسناک کلاسیک اما فوق العاده موثرش مورد تحسین قرار گرفته است.

7. او تعقیب می کند (It Follows – 2014)

فیلم او تعقیب می کند
فیلم او تعقیب می کند

هر از گاه ژانر وحشت پدیده ای بدیع و غیر منتظره به ما ارائه داده و ما را در شوک فرو می برد. فیلم او تعقیب می کند با کیفیتی سورئال و رویایی از آن دسته فیلم ها است.

خلاصه داستان درباره دانشجویی به نام جی است که بعد از رابطه با دوست پسرش توسط یک موجود فرا طبیعی تعقیب می شود. موجودی که به شکل های انسانی مختلف ظاهر شده و تنها جی می تواند او را ببیند.

وحشت از ناشناخته ها و تعقیب شدن بی رحمانه توسط مرگ، تماشای این فیلم را به تجربه ای ترسناک به خصوص در تنهایی و هنگام شب تبدیل کرده است.

8. هالووین (Halloween – 1978)

فیلم هالووین
فیلم هالووین

در ژانری پر از دنباله ها و اقتباس ها، گاهی لازم است به یکی از کلاسیک های همیشگی برگردید و طعم ترس از نوع کلاسیک را تجربه کنید.

هالووین از آن دست فیلم هایی است که دنباله های زیادی از آن ساخته شده و و این روند همچنان ادامه دارد. در واقع این فیلم به کارگردانی جان کارپنتر به عنوان یک نقطه شروع بسیار عالی عمل کرده، هر چند دنباله های بعدی آن اغلب مضحک به نظر می رسند.

هالووین اولین تجربه بازیگری جیمی لی کرتیس در یک فیلم بلند است و داستان قاتل نقاب داری به نام مایکل مایرز را روایت می کند که بعد از سال ها در شب هالووین به زادگاهش بازگشته و گروهی از نوجوانان را تعقیب می کند.

9. درخشش (The Shining – 1980)

فیلم درخشش
فیلم درخشش

درخشش به عنوان یکی از بزرگ ترین و تاثیر گذارترین فیلم های ترسناک تاریخ شناخته شده که بر اساس کتابی به همین نام از استیون کینگ ساخته شده است.

این فیلم داستان دلهره آور خانواده تورنس را دنبال می کند که بعد از استخدام پدر خانواده با بازی ماندگار جک نیکلسون به عنوان سرایدار، به هتل تاریخی اوورلوک نقل مکان می کنند تا تمام زمستان را آن جا سپری کنند.

دنی پسر خردسال خانواده توانایی فرا طبیعی به نام درخشش دارد و می تواند ارواحی که در هتل زندگی می کنند را ببیند. شما در طول فیلم با لحظه های سقوط روانی تدریجی جک همراه می شوید که در نوع خود فوق العاده آزار دهنده است. این فیلم در واقع روح و روان شما را به بازی می گیرد.

اگرچه استیون کینک درباره تفاوت های زیاد کتاب و فیلم انتقاداتی داشت اما درخشش توانست به یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود.

10. پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project – 1999)

فیلم پروژه جادوگر بلر
فیلم پروژه جادوگر بلر

پروژه جادوگر بلر از آن فیلم های کلاسیک مستقل و کم هزینه است که باعث شد فیلم های ترسناکی که بر اساس ویدئوهای کشف شده از قربانیان ساخته می شوند به محبوبیت خاصی دست پیدا کنند.

این فیلم داستان گروهی از دانشجویان رشته سینما را روایت می کند که به منظور ساخت مستندی درباره افسانه جادوگر بلر به جنگل بلک هیلز می روند، غافل از این که شوم ترین نیروهای اهریمنی انتظار آن ها را می کشند.

روند کند و پر تنش و تعهد به واقع گرایی باعث شده تماشای این فیلم به تنهایی بتواند به یکی از مهیج ترین سرگرمی های شما به خصوص در دل شب تبدیل شود.

11. درون (Inside – 2007)

فیلم درون
فیلم درون

فیلم درون یک فیلم ترسناک فرانسوی محصول سال 2007 است و یکی از وحشیانه ترین و هولناک ترین فیلم های با موضوع تهاجم به خانه محسب می شود.

نمی توان انکار کرد سایر فیلم های ترسناک در این سبک مانند “بازی های مسخره” و “غریبه ها” از نظر بی رحمانه بودن و خشونت در نوع خود تاثیر گذار هستند اما ترس محسوسی در فیلم درون وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

درون داستان مبارزه یک زن باردار برای زنده ماندن در برابر یک مهاجم بی رحم را به تصویر می کشد.

12. کشتار با اره برقی تگزاس (The Texas Chain Saw Massacre – 1974)

فیلم کشتار با اره برقی تگزاس
فیلم کشتار با اره برقی تگزاس

درباره محبوبیت فیلم کشتار با اره برقی تگزاس محصول سال 1974 همین بس که دنباله نهم آن در سال 2022 ساخته شد، اگرچه هر یک از این دنباله ها نسبت به فیلم های قبل تر کمتر مورد توجه طرفداران نسخه اصلی قرار گرفته و هرگز نتوانستند ترس ناب کلاسیک که در اولین فیلم از این سری وجود داشت را تداعی کنند.

کشتار با اره برقی تگزاس درباره یک شرور مهاجم است که در طول سفر کابوس وار گروهی از جوانان به طور غیر منتظره ای نازل شده و صحنه های بی رحمانه و دلهره آوری را خلق می کند.

بی شک تصویر شخصیت صورت چرمی خود به تنهایی می تواند وحشت خالصی را به وجودتان تزریق کند، به خصوص اگر تنها و در شب به تماشای این فیلم بنشینید.

13. حلقه (The Ring – 1998)

فیلم حلقه
فیلم حلقه

درباره عیوب و نقص های بازسازی های آمریکایی از فیلم های غیر آمریکایی بحث های زیادی وجود دارد اما این واقعیت که حلقه ژاپنی و آمریکایی هر یک توانستند سبک های مختلفی از از ژانر وحشت را ارائه دهند ثابت می کند بازسازی ها ذاتا ایده های محکوم به شکست نیستند.

حلقه درباره یک فیلم است که هر کس به تماشای آن می نشیند در مدت یک هفته جان خود را از دست می دهد. این فیلم با صحنه های فوق العاده استرس زا و وحشتناکش به قدری موفق عمل کرد که می توان آن را دلیلی بر استقبال شدید از ژانر وحشت ژاپن و بازسازی فیلم های غیر آمریکایی دانست.

اگر حلقه را تماشا کرده باشید خوب می دانید هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که به تنهایی به تماشای این فیلم نشسته باشید و ناگهان تلفن تان زنگ بخورد!

14. فعالیت فرا طبیعی (Paranormal Activity – 2007)

فیلم فعالیت فرا طبیعی
فیلم فعالیت فرا طبیعی

سری فیلم های ترسناک فعالیت فرا طبیعی از جمله آثار وحشتناکی هستند که به محبوبیت دوباره زیر ژانر ویدئوهای کشف شده از قربانیان برای نسل جدید کمک زیادی کردند.

اگر از طرفداران ژانر وحشت باشید حتما شنیده اید در این ژانر اصل “کمتر بیشتر است” بسیار صادق است و فعالیت فرا طبیعی اثباتی بر این موضوع است و به زیبایی از این اصل به نفع خود استفاده کرده است.

از ویژگی های بارز سری فیلم های فعالیت فرا طبیعی می توان به کم هزینه بودن، فضای کوچک و روند آهسته فیلم اشاره کرد که در نهایت گریبان بازیگران را می گیرد.

اگرچه برخی دنباله های این فیلم به اوج موفقیت رسیدند اما سادگی اثر اول هنوز از مزیت وهم آوری فوق العاده ای برخوردار است.

15. بیگانه (Alien – 1979)

فیلم بیگانه
فیلم بیگانه

بیگانه از آن دست فرنچایزهای پر سر و صدایی است که هنوز هم تماشای آن به خصوص فیلم اول با بازی سیگورنی ویور و کارگردانی ریدلی اسکات وحشت زیادی در مخاطب ایجاد می کند.

در دنباله های این فیلم اغلب اکشن بر ترسناک غلبه می کند و انبوهی از زنومورف های هیولا می تواند فوق العاده دلهره آور باشد اما فیلم اصلی بیگانه تنها با قرار دادن یک شکارچی در مقابل گروهی از انسان ها توانسته یک ترس ناب در تماشاگر ایجاد کند که هیچ راه گریزی برای آن وجود ندارد.

کافیست یک بار در شب و به تنهایی به تماشای این فیلم بنشینید!

منابع: screenrantcbr

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا