تست بارداری شکر چیست و نتایج آن چقدر درست است؟

تست حاملگی با شکر چیست؟
تست حاملگی با شکر چیست؟

لوازم مورد نیاز | نحوه انجام تست | تفسیر نتایج

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نوارهای تست بارداری خانگی چگونه عمل می کنند؟ این که در صورت باردار نبودن تنها یک خط و در صورت باردار بودن دو خط روی نوار ظاهر شود کمی عجیب و جادویی به نظر می رسد، این طور نیست؟!

اما همان طور که همه ما می دانیم پای هیچ گونه جادو یا شعبده بازی در میان نیست، در واقع این نوارها براساس یک فرایند کاملا علمی عمل می کنند و علت ظاهر شدن یک خط یا دو خط روی نوار نیز تنها به دلیل یک سری واکنش های شیمیایی می باشد که در حین تست انجام می شود.

حدود دو هفته بعد از این که اسپرم به تخمک می رسد – تا زمانی که تخمِ بارور شده با موفقیت در رحم کاشته شود – بدن شروع به تولید هورمون حاملگی (گنادوتروپین کوریونی انسانی) یا HCG می کند.

این تست برای تشخیص بارداری بسیار مهم است و زمانی که به اندازه کافی در بدن تولید شود با نوارهای تست بارداری خانگی واکنش نشان داده و خط دوم را ایجاد می کند. حتی در تست های بارداری دیجیتالی که نتیجه را روی صفحه دیجیتالی نشان می دهند نیز همین واکنش در پشت صحنه در جریان است.

با توجه به این که این واکنش اساس تست های بارداری را تشکیل می دهد بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که با استفاده از بعضی موادی که در همه خانه ها یافت می شوند آن را شبیه سازی کرده و بتوانند بارداری خود را تشخیص دهند.

قبلا در همین سایت با تست بارداری با نمک آشنا شده ایم و در این مقاله قصد داریم درباره تست بارداری با شکر که اخیرا در اینترنت محبوبیت زیادی پیدا کرده صحبت کرده و با نحوه انجام تست و میزان دقت آن آشنا شویم. با کوکا همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای تست بارداری با شکر

تست بارداری با شکر همراه با عکس
تست بارداری با شکر همراه با عکس

این آزمایش نیز مانند بسیاری از تست های خانگی که در اینترنت طرفداران زیادی پیدا کرده از موادی که در خانه همه ما یافت می شود استفاده می کند.

آن چه برای این تست سرگرم کننده نیاز دارید عبارت است از:

  • یک کاسه تمیز
  • یک فنجان یا ظرف تمیز برای جمع کردن ادرار
  • شکر

نحوه انجام تست بارداری شکر

بسیاری از منابع توصیه می کنند از روش زیر برای انجام تست استفاده کنید:

2 قاشق پر شکر را داخل کاسه تمیز بریزید، سپس ادرار اول صبح خود را که داخل فنجان جمع کرده اید روی شکر اضافه کنید. چند دقیقه منتظر بمانید و ترکیب را هم نزنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

نحوه تفسیر نتیجه تست بارداری شکر

تست بارداری مثبت شکر
تست بارداری مثبت شکر

طبق عقیده عامه مردم اگر در ادرار خود هورمون حاملگی داشته باشید شکر داخل آن حل نمی شود و به صورت توده یک جا جمع می شود.

بنابراین اگر پس از تست متوجه شدید توده های شکر ته کاسه جمع شده ظاهرا باردار هستید! اگرچه در این منابع درباره اندازه توده ها و این که باید چقدر بزرگ یا کوچک باشند توضیحی داده نشده است.

بنابراین در این تست ادعا شده هورمون بارداری تنها ماده موجود در ادرار می باشد که می تواند مانع حل شدن شکر در ادرار شود و با این که ادرار انسان حاوی بیش از 3 هزار ترکیب مختلف است که بسیاری از آن ها با توجه به مواد غذایی که فرد مصرف کرده با هم متفاوت هستند، اما این تست می گوید ادرار زنانی که باردار نیستند – فارغ از ترکیباتی که در ادرار آن ها وجود دارد – به راحتی شکر را در خود حل خواهد کرد.

به عبارت دیگر اگر پس از انجام تست، توده ای در کاسه مورد نظر مشاهده نکردید نتیجه تست منفی بوده و شما باردار نیستید!

آیا نتایج تست قابل اعتماد است؟

در یک کلام: خیر!

هیچ پشتوانه علمی برای این تست وجود ندارد و کسانی که از آن برای تشخیص بارداری استفاده کرده اند نتایج درستی به دست نیاورده اند. به عبارت دیگر ممکن است توده های شکر در کاسه مشاهده کنید اما باردار نباشید و بالعکس.

علاوه بر این هیچ دلیل علمی وجود ندارد که هورمون بارداری از حل شدن شکر در ادرار جلوگیری کند، همچنین از آن جا که مواد غذایی مصرفی روزانه شما متفاوت است ترکیبات موجود در ادرار نیز متنوع بوده و نمی توان با اطمینان گفت ماده دیگری به جز هورمون بارداری مانع حل شدن شکر نشده باشد.

منبع: healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا