چرا باید رامسر را ببینیم

رامسر

استان مازندران در جنوب دریای خزر قرار دارد. این استان شهر زیبایی به اسم رامسر دارد که به عروس مازندران معروف شده است. سفر به شهر رامسر که دریا و جنگل‌های زیادی دارد می‌تواند جذاب باشد. برای اقامت در این شهر از سایت جاباما استفاده کنید.

جاذبه‌ها و جاهای دیدنی شهر رامسر را می‌توان در چند قسمت دسته‌بندی کرد. ساحل، آبشار، موزه، دریاچه، رود، کوه، بازار و… دسته‌بندی جاذبه‌های رامسر است. مساحت شهر رامسر بالای 700 کیلومتر مربع ثبت شده و از سطح دریا 21 متر پایین‌تر است.

اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و تصمیم بر اقامت در رامسر را دارید ویلا، هتل، آپارتمان و… را به عنوان اقامتگاه باید انتخاب کنید. جاباما تمامی انواع اقامتگاه را در سامانه خود خواهد داشت. با جاهای دیدنی رامسر در ادامه بیشتر آشنا می‌شوید.

موزه عاج رامسر

موزه عاج یک موزه بی‌نظیر است. این موزه تنها موزه عاج در تمام خاورمیانه است. بازدیدکنندگان در این موزه آثار هنرمندان بسیاری را که روی عاج فیل هنرنمایی کرده‌اند خواهند دید.
هنرمندانی که در این موزه آثارشان در معرض دید قرار گرفته است از سراسر ایران بوده و چند هنرمند غیرایرانی نیز در این موزه آثار و هنرنمایی روی عاج فیل دارند. اولین موزه عاج در شهر رامسر ساخته شده است.

ساختمان موزه عاج نزدیک به یک قرن قدمت دارد. این مجموعه شامل کاخ مرمر، موزه عاج و حمام قدیم است. کاخ موزه زمان سلطنت رضا شاه پهلوی ساخته شده و ساخت آن نزدیک به چهار سال زمان برده است. وجود موزه عاج یکی از دلایلی است که باید به شهر رامسر سفر کنید.

کاخ مرمر رامسر

میان باغی بزرگ در شهر رامسر کاخی به نام کاخ مرمر بنا شده است. این کاخ با سبک معماری اروپایی ساخته شده است. یکی از متنوع‌ترین و جالب‌ترین باغ‌های ایران باغ محوطه کاخ مرمر است. تمام باغ با انواع گل‌های تزئینی و گونه‌های گیاهی متفاوت پوشانده شده است. این باغ گیاهان نایاب خارجی زیادی دارد.

بنای کاخ مرمر سفید است. دو مجسمه از جنس سنگ مرمر تراشیده ستون‌‌های این عمارت را تشکیل داده‌اند. کاخ مرمر با چند اسامی مختلف شناخته شده است. کاخ سلطنتی، باغ رامسر، موزه کاخ رامسر، کاخ موزه رامسر و این قبیل اسامی به کاخ مرمر لقب داده شده است.

چند روزی را در شهر رامسر بمانید و با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید. زمان سفر به عروس مازندران اقامتگاه خود را قبل از شروع سفر رزرو کنید. وارد سایت جاباما شوید و یک انتخاب خوب برای خود داشته باشید. جاباما برای شما پیشنهادهای ارزنده و شایسته‎‌ای دارد.

موزه مردم‌شناسی رامسر

یکی از 3 موزه خصوصی شهر رامسر موزه مردم‌شناسی است. موزه مردم‌شناسی ابزاری از تمامی مناطق شمال ایران را در خود جای داده است. این موزه مکانی برای شناخت زندگی اقوام مختلف تدارک دیده شده است. تنها فضایی که شما را با فرهنگ و تمدن مردم منطقه آشنا خواهد کرد این موزه است.

گردشگران زیادی سالانه برای بازدید از این موزه راهی شهر رامسر می‌شوند. موزه، زندگی 2 قرن مردم رامسر را به نمایش گذاشته است. حفظ و نگهداری از صنایع دستی یکی از علل برپایی این موزه بوده است. آثار جمع‌آوری شده در این موزه به دوره حکومت قاجاریه و پهلوی اختصاص دارد.

رامسر

این موزه از 700 قطعه شامل اشیاء، وسایل زندگی، ابزار و… تشکیل شده است. وسایل و لوازم موزه در چند غرفه‌ دسته‌بندی شده است.

این موزه جدای از غرفه‌ها یک خانه با چیدمان سنتی شمالی است. فضای داخلی خانه قدیمی تزئین شده است و وسایلی مانند قابلمه گلی، کف‌گیر، کوره آهنگری، پاچال (دستگاه چادرشب بافی) و… برای نمایش دارد. زمین موزه از طرف سازمان شهرداری اهدا شده است.

معماری بنا به معماری خانه‌های شمالی شباهت داشته و چیدمان آن زندگی مردم بومی منطقه را یادآوری خواهد کرد.

ویلای رامسر یا دیگر اقامتگاه‌های این شهر را می‌توانید از جاباما درخواست کنید. رامسر با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان مقصد مناسبی برای یک سفر چند روزه است.

اگر نیاز به هیجان در زندگی خود دارید می‌توانید از تله‌کابین رامسر استفاده کنید. این مجموعه تفریحی هیجان و آرامش را برای شما ارمغان خواهد آورد. قبل از شروع سفر رزرو اقامتگاه را از جاباما انجام داده و با رسید رزرو سفر به رامسر را شروع کنید.

غار بام بامه

جنوب هتل رامسر، غار بام بامه قرار دارد. این غار در جنوب غربی محله رمک واقع شده و میان یک جنگل پوشیده از درخت است. درختان این جنگل همگی کهنسال بوده و در فاصله 200 متری از دامنه کوه قلعه‌بند قرار گرفته است.

دهانه ورودی غار شکل مثلث داشته و در گذشته محلی برای مخفی کردن اشیای عتیقه و گرانقیمت بوده است. عمق غار 40 متر است و یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر به شمار می‌رود.

آبشارهای رامسر

شهر رامسر تعداد زیادی آبشار دارد که می‌توانید زمان سفر به این شهر برای گشت و گذار انتخاب کنید. آبشار صفارود، ایج، سیاسرت، آزارک، احسینه، چاردره، هیسیان، راشمه دره، خشکا و… آبشارهای رامسر هستند.

شهر رامسر به دلیل کوه‌های پربرف آبشاری به اسم آزارک دارد. باران این شهر را به منطقه پر آبی تبدیل کرده است. این آبشار در منطقه سنگ پشته واقع شده است. آبشارها در تمامی شهر رامسر پخش شده و این شهر را به یک منطقه زیبا برای گشت و گذار بدل کرده است. بازدید از جاهای دیدنی رامسر وقت زیادی را لازم دارد.

جاباما، مرجع رزرو آنلاین اقامتگاه است. این سامانه یک اپلیکیشن به صورت اختصاصی دارد که برای رزرو اقامتگاه می‌توانید از آن استفاده کنید. ویلا، هتل، بوم‌گردی، سوئیت و… با تنوع فراوان در جاباما قرار دارد.

این سامانه به شما خیال راحت برای سفر هدیه داده و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. به طور مثال شما در بین گزینه‌های بسیار زیاد ویلا رامسر،‌ می‌توانید بهترین را بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

رامسر

زمان رزرو اقامتگاه از جاباما دانستن تاریخ سفر لازم است. انواع اقامتگاه‌های سایت را بررسی کرده و با شناخت امکانات رزرو درستی را انجام دهید. اگر سفر شما به دلایلی کنسل شود می‌توانید از پشتیبانی جاباما کمک گرفته و مبلغ واریزی خود را دریافت کنید. این کار شامل قوانینی خواهد بود.

شهر رامسر یکی از چند شهر دارای فرودگاه در شمال ایران است. فرودگاه در سال 1331 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. هواپیماهای مختلفی می‌توانند در این فرودگاه به زمین نشسته و مسافر جابه‌جا کنند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا