معرفی انواع قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد

مشهد، قطب زیارتی کشور و یکی از مقاصد جذاب برای تفریح و گشت‌وگذار است. تقریباً تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن، ازجمله ایستگاه قطار کرج، امکان سفر به مشهد را دارند. سفر به مشهد، علاوه‌بر زیارت حرم امام‌رضا (ع)، فرصت دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری را به شما می‌دهد و بدون شک، رزرو بلیط قطار کرج مشهد، روشی مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال جذاب، برای جابه‌جایی میان این دو شهر است. قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد، معمولاً لوکس و درجه‌یک هستند و با امکانات و خدمات باکیفیت، تجربه سفری راحت و به‌یادماندنی را برای مسافران رقم می‌زنند. در این مقاله، تمامی قطارهای فعال در مسیر کرج-مشهد را معرفی کرده‌ایم.

قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد

فاصله کرج تا مشهد با قطار

شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی است و در شمال‌شرق ایران قرار دارد. کرج نیز مرکز استان البرز و در 36کیلومتری تهران واقع شده است. اگر بخواهید فاصله کرج تا مشهد را با قطار طی کنید، باید 12 ساعت در مسیر باشید.

فاصله زمانی کرج تا مشهد با هواپیما، دو ساعت است و پیمودن مسیر جاده‌ای این دو شهر در جاده‌های بدون ترافیک، حدوداً 10 ساعت طول می‌کشد. گفتنی است که علی‌رغم طولانی بودن زمان رسیدن به مشهد با قطار، بسیاری از مسافران از طریق ایستگاه راه‌آهن کرج و با استفاده از قطارهای لوکس یا اقتصادی این مسیر، به مشهد می‌روند. این مسیر پرتردد است و متقاضیان زیادی دارد؛ بنابراین، بهتر است از چند روز یا حتی چند هفته زودتر، برای رزرو بلیط قطار کرج مشهد، اقدام کنید.

اطلاعات قطارهای کرج مشهد

انواع مختلفی از قطارهای معمولی تا لوکس، در مسیر کرج-مشهد فعالیت دارند که امکانات و خدمات آن‌ها متفاوت است و البته بلیط‌های آن‌ها نیز بسته به امکانات، با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. همچنین روز و ساعت حرکت قطارهای کرج-مشهد متفاوت است. بااین‌اوصاف، آشنایی با این قطارها و جزئیات آن‌ها، به‌منظور انتخاب بلیط قطار ایده‌آل، ضروری است.

قطار چهارستاره امید کرج مشهد؛ لوکس و درعین‌حال اقتصادی

قطار چهارستاره امید متعلق به شرکت رجا است و امکاناتی همچون سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه مطبوع هوا، سرویس خواب، کتابخانه، پریز برق 220ولتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، بدنه عایق صدا و دما و … در آن ارائه می‌شود. پذیرایی قطار امید کرج-مشهد به‌صورت میان‌وعده رایگان است.

با خرید بلیط قطار امید کرج-مشهد، تجربه سفری لوکس و به‌یادماندنی را کسب خواهید کرد. قیمت بلیط قطار امید برای کرج به مشهد، نسبت به بسیاری از قطارها در مسیر مشترک به‌صرفه‌تر است.

قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد

قطار سه‌ستاره پارسی کرجمشهد؛ بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی

یکی دیگر از قطارهای فعال در مسیر کرج-مشهد، قطار سه‌ستاره کوپه‌ای پارسی است. این قطار، درجه‌دو محسوب می‌شود و به‌تبع کیفیت آن نسبت به ‌قطار چهارستاره امید پایین‌تر و قیمت بلیط آن ارزان‌تر است.

قطار سه‌ستاره پارسی، از نوع کوپه‌ای 6تخته است. کوپه‌های 6نفره این قطار، انتخابی مناسب برای سفرهای خانوادگی و گروهی هستند. ازجمله امکانات برجسته این قطار می‌توانیم به برخورداری از سیستم تهویه هوای مطبوع، سرویس خواب بهداشتی و امکان خرید غذا و نوشیدنی از بوفه اشاره کنیم.

قطار سه‌ستاره کویر کرج-مشهد

قطار سه‌ستاره کویر، یکیدیگر از قطارهای فعال در مسیر کرج -مشهد و متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی جوپار است. این قطار نیز کوپه‌ای و هر کوپه 6 نفر ظرفیت دارد. کوپه‌های این قطار به‌صورت سه تخت در سمت راست و سه تخت در سمت چپ چیدمان شده‌اند. این قطار مسافربری به امکاناتی ازجمله سیستم تهویه مطبوع مجهز شده و مسافران را در شرایط خوشایندی به مقصد می‌رساند. همچنین خدماتی مانند توزیع آب و بسته‌های پذیرایی، پریز برق و … در این قطار ارائه می‌شود.

قطار چهارستاره ارگ کرج مشهد

شرکت جوپار، قطار مسافربری دیگری تحت عنوان قطار چهارستاره ارگ را به مسیر کرج-مشهد روانه کرده است. این قطار پذیرایی ویژه‌ای برای مسافران دارد و ظاهر زیبا و خدمات باکیفیت آن‌ها، بهترین تجربه سفر به مشهد را برای مسافران کرجی رقم می‌زند.

ایستگاه‌ها و شهرهای مسیر ریلی کرج مشهد

قطارهای کرج-مشهد از مبدأ کرج حرکت می‌کنند و با عبور از ایستگاه‌ها و شهرهای تهران، سمنان، دامغان، شاهرود و نیشابور، مسافران را در ایستگاه راه‌آهن مشهد پیاده خواهند کرد.

قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد

بهترین زمان خرید بلیط قطار کرج مشهد

به‌طورمعمول، تقاضا برای خرید بلیط مشهد از تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن کشور، ازجمله کرج، بسیار زیاد است. ازاین‌رو، برای خرید بلیط قطار از کرج به مشهد، باید از چند روز یا چند هفته زودتر اقدام کنید. خرید بلیط قطار مشهد در روزهای شلوغ و پیک سفر به‌ویژه در مناسب‌های مذهبی، هم دشوار است و هم اینکه با افزایش قیمت مواجه خواهید شد.

برای تهیه بلیط با قیمت ارزان باید به دنبال روزها و ساعات خاصی باشید خرید بلیط قطار مشهد در زمستان آسان و ارزان است. همچنین در روزهای وسط هفته، بلیط ارزان و مناسب به‌راحتی رزرو خواهد شد.

قوانین و مقررات قطارهای کرج-مشهد

شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مختلف درخصوص مواردی همچون کنسلی و استرداد بلیط قطار، درصد جریمه و نحوه پرداخت خسارت، قوانین مربوط به بار، قوانین و شرایط مربوط به حمل خودرو، روزهایی که حمل خودرو امکان‌پذیر است و …. تابع مقررات خود هستند.

بعضی از قطارهای کرج-مشهد که در این مقاله معرفی کردیم، ممکن است در بازه‌های زمانی خاصی فعال نباشند؛ بااین‌حال، شما می‌توانید از طریق صفحه رزرو قطار سایت فلای تودی، به‌روزترین اطلاعات قطارهای فعال در این مسیر را، از امکانات و قیمت بلیط گرفته تا قوانین و مقررات خاص شرکت ریلی ارائه‌دهنده آن، به‌آسانی به دست بیاورید.

فلای تودی؛ به‌روزترین مرجع خرید اینترنتی بلیط قطار

در این مطلب، اطلاعات کامل قطارهای کرج مشهد، مسیرها و ایستگاه‌های بین راه، قوانین و مقررات و بهترین زمان خرید بلیط برای مشهد را در اختیارتان گذاشتیم. شما همچنین می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط قطارهای تمام مسیرهای ریلی کشور ازجمله بلیط قطار مشهد و قطار کرج مشهد به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

سایت فلای تودی اطلاعات کاملی از نوع و ستاره قطار، قیمت بلیط، ساعت حرکت، ایستگاه‌های بین راه و … را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید بهترین و ایده‌آل‌ترین بلیط را برای سفر خود خریداری کنید. در این سایت، خدمات دیگری همچون رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل خارجی و داخلی، فروش تور، بیمه مسافرتی و درخواست صدور ویزا به‌صورت اینترنتی، با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می‌شود.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا