آیا برای سفر کردن به تایلند ویزا لازم است؟

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. جمعیت این کشور 63430000 تعداد نفر می‌رسد. این کشور شهرهای بزرگی دارد که می‌توان به شهر بانکوک، ساموت پراکان، چیانگ مای و ناخون راتچاسیما اشاره کرد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور، بانکوک می‌باشد. امروزه سفر به کشور تایلند بخاطر شرایط کرونا، بسیار سخت‌تر از قبل شده است.

سفارت تایلند در 24 مهر خبر داد که شرایط صدور تور گردشگری، برای ایرانی‌ها مجاز می‌باشد. اما به دلیل شرایط کرونا، این کشور بسیار قوانین سرسختی را برای مردم و گردشگران تصویب کرده است. کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید حتما تست کرونا را انجام بدهند و سپس بعد از اینکه تست کرونا این افراد منفی بود، اجازه ورود به این کشور با تورهای گردشگری فراهم می‌شود.

تایلند

ویزای کشور تایلند

تایلند هم مانند دیگر کشورها برای سفر کردن مسافران خارجی به این کشور، شرایطی قرار داده که یکی از آن‌ها صدور ویزا برای تایلند می‌باشد. برای سفر کردن به این کشور توریستی، شما نیازمند به ویزای تایلند می‌باشید و بدون ویزا اجازه‌ی ورود به آن کشور را ندارید. این کشور بسیار محبوب می‌باشد و به همین دلیل است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دو نوع ویزا برای سفر به این کشور وجود دارد:

⦁ ویزای کاری برای کشور تایلند: بسیاری از افراد هستند که برای سفر کردن با استفاده از تورهای گردشگری، ویزای توریستی را می‌گیرند و استفاده می‌کنند. اما خیلی از افراد برای محیط اجتماعی و کاری کشور تایلند، به این کشور سفر می‌کنند و به همین دلیل نیازمند ویزای کاری این کشور می‌باشند. برای این افراد ابتدا یک ویزای سینگل با اعتبار سه ماه صادر می‌شود و سپس بعد از ابطال اعتبار ویزای سه ماه، می‌توانند ویزای کاری خود را تمدید کنند.

⦁ ویزای توریستی برای کشور تایلند: این ویزا برای کسانی است که می‌خواهند خانواده خود را ملاقات کنند یا قصد گردش و تفریح به این کشور را دارند. معمولا برای این افراد یک ویزای سه ماه وجود دارد که پس از سلب اعتبار نمی‌توانند در این کشور اقامت بیشتری داشته باشند. ویزای توریستی خود به دو دسته تقیسم می‌شود:
-ویزای فوری: این ویزا حدود دو روز طول می‌کشد تا صادر شود.
-ویزای عادی: این ویزا معمولا یک هفته طول می‌کشد تا برای افرادی که درخواست داده‌اند، صادر شود.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تایلند:

⦁ اصل و کپی پاسپورت
⦁ دو قطعه عکس 6*4
⦁ کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
⦁ بلیط رفت و برگشت
⦁ بیمه کردن هر فرد مسافر (بیمه مسافرتی)
⦁ پر کردن فرم برای درخواست ویزا
⦁ واچر هتل

تایلند

آشنایی با کشور تایلند و جاذبه‌های گردشگری

هرساله گردشگران زیادی برای دیدن و تماشا کردن جاذبه‌های دیدنی به این کشور زیبا سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری این کشور بسیار زیاد و متنوع بوده که می‌توان به گراند پالاس در شهر بانکوک، خلیج فانگ نا در شهر پهانگ نگا، جزایر سیمیلان در شهر پهانگ نگا، بازار شناور در اطراف شهر بانکوک، جزایر فی فی در شهر کرابی، کوه Doi Suthe در شهر چیانگ مای، ساحل ریلی در استان کرابی، آیوتایا در شمال بانکوک و پارک Khaoyai اشاره کرد. در ادامه به تعدادی از مکان‌های تفریحی و جذاب این کشور اشاره می‌کنیم.

تایلند

معبد گراند پالاس واقع در شهر بانکوک

یکی از مشهور‌ترین و معروف‌ترین شهر در کشور تایلند، بانکوک می‌باشد. بنای زیبا و حیرت انگیزی در شهر بانکوک وجود دارد که نام آن گراند پلاس است. این معبد در سال 1782 تأسیس شده است. این معبد به عنوان مقدس‌ترین مذهب بودایی در تایلند می‌باشد. در گذشته این بنای مجلل برای بارگاه‌های سلطنتی، اجرای کارهای دولتی و امکان برگزاری مراسم برای خانواده‌های سلطنتی با ظرفیت 150 نفر بود. امروزه این بنا به عنوان یک مکان توریستی و همچنین تاریخی شناخته شده است و توریست‌های زیادی این مکان را بازدید می‌کنند تا با آثارهای تاریخی و قدیمی نیز در این کشور آشنا شوند.

تایلند

جزایر فی فی در شهر کرابی

یکی از جزیره‌های بی‌نظیر و دیدنی در شهر کرابی، جزیره‌ی فی فی است. این جزیره به دلیل وجود داشتن آب‌های زلال به رنگ فیروزه‌ای، موجودات متنوع در عمق آب‌های این جزیره و همچنین داشتن صخره‌های بزرگ و حیرت انگیز، به یکی از جزایر فوق‌العاده و گردشگری تایلند تبدیل شده است. جزیره‌ی فی فی یک مکان بسیار آرام و دلنشین است که برای گذراندن تعطیلات تابستان بسیار مناسب و تفریحی می‌باشد. جزیره فی فی خود به دو دسته تقسیم می‌شود:

بخش اول جزیره خالی از مردم تایلند می‌باشد. اما بخش دوم این جزیره که بزرگ‌تر از بخش اول است، دارای امکانات و آپشن‌های بالا مثل رستوران، هتل های لوکس و… می‌باشد.

تایلند

خلیج فانگ‌نا در شهر پهانگ‌نگا

این خلیج آرام و بی‌نظیر در شمال شرقی جزیره پوکت می‌باشد. صخره‌های آهکی در این جزیره بسیار حیرت انگیز و عجیب می‌باشند که بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است. شما می‌توانید به وسیله‌ی قایق روی آب‌های آرام این جزیره، سفری دریایی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

تایلند

بازار شناور در اطراف شهر بانکوک

این بازار با بازارهای کشورهای دیگر بسیار متفاوت می‌باشد زیرا مردمان این کشور وسایل خود را در قایق‌های کوچک قرار می‌دهند و در قایق‌هایی که روی آب شناور هستند‌‌، اجناس خود را به فروش می‌رسانند. همین دلیل باعث شده تا بسیاری از گردشگران برای خرید انواع سبزیجات و میوه‌های تازه به این بازار سر بزنند و از آن وسایل خریداری کنند. این بازار شناور، یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در این کشور می‌باشد که بسیاری از گردشگران و توریستان از این بازار استقبال می‌کنند.

در کنار این بازار شناور، رستوران‌هایی نیز وجود دارد که در آن غذاهای چینی، تایلندی و همچنین بین المللی هم یافت می‌شود.

تایلند

آب و هوای این کشور بی‌نظیر

در ماه نوامبر تا فوریه آب و هوای این کشور رو به خنکی می‌رود اما در ماه مارس هوای این کشور بسیار گرم و با رطوبت همراه می‌شود.

تایلند

غذاهای کشور تایلند

غذاهای کشور تایلند شامل سام تام، تام‌یام کونگ، یان نوا، تام‌خا‌گای، پد‌خائو، مرغ سبز، لارب، ریحان و گوشت خوک سرخ شده، سوپ نارگیل با مرغ و همچنین نودل سرخ شده می‌باشند. در سفر با تور تایلند گردشگران زیادی هستند که از غذاهای معروف و عجیب این کشور استفاده می‌کنند و از آن نیز استقبال هم می‌کنند.

تایلند

کشور تایلند جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده و کمیاب وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله‌ی تورهای گردشگری به این کشور زیبا سفر کنید و لحاظ لذت بخشی را در این کشور تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم وقتی که به این کشور دیدنی سفر کردید، فیل سواری در شهر کرابی، ماهیگیری در جزایر فی فی، قایق سواری در شهر بانکوک و همچنین دیدن تئاتر در شهر آلانگ کارن را از دست ندهید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا