خاصیت هر 2 روز یک بار دویدن روی تردمیل چیست؟

ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید و مهم است. هدف برخی از افراد برای ورزش کردن لاغر شدن است که یکی از دغدغه‌های خیلی از خانم‌ها و آقایون محسوب می‌شه. راه‌های زیادی برای لاغری و چربی سوزی وجود داره مثل استفاده از رژیم غذایی سالم، ورزش، پیاده‌روی، دویدن و…

برای لاغری و ورزش ابزار مختلفی وجود داره. معمولا اغلب ابزار کمک‌کننده در لاغری را در باشگاه‌های ورزشی دیده‌اید؛ دستگاه‌هایی مثل لوازم مختلف بدن‌سازی، دمبل، دستگاه‌های برقی مثل تردمیل، دوچرخه و… در بین این دستگاه‌ها، تردمیل یا دوثابت ازجمله دستگاه‌هایی است که تو خونه هم قابل‌استفاده است.

دویدن یکی از روش‌های فوق‌العاده برای چربی سوزی، بالا بردن استقامت بدن و بهبود تنفس است. افرادی که وقت پارک و باشگاه رفتن ندارن، می‌تونن با دویدن روی این دستگاه در خانه خود از فواید آن برخوردار شوند.

تردمیل

تردمیل چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدونیم که دوِثابت چیه و چه‌کاری انجام می‌دهد. در سال 1952 دستگاه دوثابت به‌عنوان دستگاهی پزشکی، اختراع شد. امروزه تردمیل دستگاهی محبوب و پراستفاده برای انجام تمرین‌های هوازی و شبیه‌ساز پیاده‌روی و دویدن در خانه یا باشگاه است.

وقتی بر روی تسمه یا همان نوار نقاله ایستاده‌اید، دکمه Start را فشار بدید، دوثابت شما روشن شده و شروع به‌کار می‌کند. قابلیت تغییر سرعت، از قدم زدن تا دویدن بر روی این دستگاه وجود دارد. دوثابت به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی تمرین یا مکمل برنامه‌های ورزشی محسوب میشه. شما می‌تونید برای کاهش وزن و لاغری، پرورش عضلات و بهبود کارکرد قلبی عروقی از این دستگاه استفاده کنید.

برای لاغری و کاهش وزن با دوثابت، زمان و ساعت خاصی وجود ندارد؛ بهترین زمان برای دویدن و استفاده از این وسیله، زمانی است که فرصت دارید ۳۰ دقیقه از آن استفاده کنید.

فواید دویدن بر روی تردمیل

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه شامل موارد زیر میشه :

  • ورزش در فضایی آرام

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارین در خانه ورزش کنید، دوثابت وسیله‌ای مناسب برای شماست. مهم‌ترین دلیلی که افراد این دستگاه را برای ورزش انتخاب می‌کنن، این است که امکان ورزش در خانه را به وجود می‌آورد. در فصول سرد سال امکان دویدن و یا پیاده‌روی در خارج از خانه وجود ندارد ولی با استفاده از این دستگاه در یک محیط گرم و آرام می‌توانید به‌راحتی پیاده‌روی کنید یا بدوید.

  • چربی‌سوزی و کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از تردمیل، چربی سوزی و لاغری است. امروزه اغلب اشخاص به دنبال روشی ساده با زمان کم برای رسیدن به وزن دلخواه خودشون هستن. دوثابت دستگاهی است که در این راه کمک زیادی به شما می‌کند. تنظیم سرعت دستگاه بر روی سرعت‌بالا و یا انتخاب گزینه شیب باعث افزایش چربی‌سوزی می‌شود.

تردمیل

  • تضمین سلامت قلب

دویدن در کنار تمام فوایدی که دارد برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. امروزه کسانی که مشکلات قلبی دارند با استفاده از این وسیله میتونن به‌راحتی و در خانه فعالیت‌های ورزشی رو انجام بدن. این دستگاه باعث تقویت قلب و کاهش فشارخون می‌شود و همچنین موجب بهبود جریان خون در رگ‌ها می‌شود.

  • دیگر فواید دویدن بر روی تردمیل

دستگاه دوثابت مثل همه ابزارهای دیگه با پیشرفت همراه بوده است. امروز این دستگاه از طریق نمایشگر دیجیتال اطلاعاتی از قبیل سرعت، زمان، مسافت طی‌شده، کالری مصرف‌شده، ضربان قلب و… را به شما نشان می‌دهد. بعضی از مدل‌های این دستگاه قابلیت تنظیم برنامه ورزشی دارند. در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید با استفاده از این دستگاه ورزش کنید. استفاده از این دستگاه در خانه موجب می‌شود در زمان ورزش، تلویزیون تماشا کنید و یا موسیقی دلخواهتان را بشنوید.

تردمیل

لاغری در 53 روز با تردمیل

برخی از افراد در لاغر شدن عجله دارند و دوست دارن که زودتر به وزن دلخواه خودشون برسن. استفاده از تردمیل یکی از راه‌های مناسب برای لاغری در کوتاه‌مدت است؛ اما به‌تنهایی کافی نیست. کالری سوزی هرکسی با توجه به وزن شخص، شیب و سرعت دستگاه، متفاوت است؛ برای لاغری در 53 روز با تردمیل و چربی‌سوزی بیشتر با این دستگاه، لازمه که رژیم مناسبی را رعایت کنید و در کنار استفاده از این دستگاه، تمرینات تناوبی انجام دهید.

تمرینات تناوبی چه تمریناتی است؟ تمرینات اینتروال یا تناوبی نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر پایه تغییر شدت تمرین انجام می‌شود؛ نوع خاصی از تمرینات کاردیو است. کاردیو ورزش‌هایی است که باعث افزایش ضربان و گردش خون می‌شوند. در این سبک تمرین، شدت ورزش را به شکل متناوب از پایین به بالا و از بالا به پایین تغییر میدن؛ به‌طور مثال، 2 دقیقه دویدن با توانایی 70 درصد و بعدازآن 2 دقیقه دویدن با توانایی 100 درصد.

نکات مهم برای دویدن روی تردمیل

استفاده از این وسیله ساده است ولی باید برخی موارد را رعایت کنید تا آسیبی نبینید و به چربی‌سوزی و لاغری دست پیدا کنید.

ازجمله مواردی که باید رعایت کنید عبارت است از:

  • گرم کردن بدن
  • شناخت دستگاه مورداستفاده و قابلیت‌های آن
  • تنظیم شیب دوثابت بر روی یک و دو درصد
  • در زمان دویدن به پایین نگاه نکنید و به سمت جلو خم نشوید.
  • به گامتان توجه کنید.
  • هنگام دویدن روی این دستگاه به‌طور ناگهانی از آن پایین نیایید.
  • به موزیک گوش دهید تا آرامش داشته باشید.
  • آب خوردن را فراموش نکنید.
  • سرد کردن بدن در پایان بسیار مهم است.

آیا تردمیل باعث لاغری می‌شود؟ کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

با داشتن یک برنامه اصولی، رژیم مناسب و تمرینات تناوبی در کنار استفاده از وسیله می‌توانید در یک ماه، ۵ تا ۷ کیلو وزن کم کنید. هر قسمت بدن که بیشترین چربی را دارد، همان ناحیه بیشترین چربی‌سوزی را خواهد داشت. اگر با استفاده از این دستگاه تغییر چندانی در روند لاغری خودتون نداشتید، احتمالا به تمرین با شدت بیشتری نیاز دارید؛ می‌تونید روی دستگاه روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به روش اینتروال بدوید.

معایب استفاده از تردمیل چیست؟

در صورت استفاده نادرست از این دستگاه با مشکلاتی مثل کاهش سطح اکسیژن، آسیب‌های عضلانی و آسیب به زانو دچار می‌شوید.

سخن پایانی

تردمیل وسیله‌ای مناسب برای ورزش و چربی‌سوزی در محیط‌های بسته است. شما می‌توانید از این وسیله در خانه هم استفاده کنید. دویدن بر روی این دستگاه باعث چربی‌سوزی، بهبود وضعیت قلبی عروقی، استقامت بدنی، تنفس بهتر و… می‌شود. ورزش با این دستگاه در خانه بسیار راحت است و در زمان چربی‌سوزی با آن می‌توانید موسیقی گوش دهید و تلویزیون تماشا کنید. برای کم کردن وزن بین ۵ تا ۷ کیلو در یک ماه، لازمه که در کنار استفاده از این دستگاه، رژیم خود را رعایت کنید و تمرینات تناوبی انجام دهید.

در کنار فواید فوق‌العاده‌ای که این دستگاه داره، در صورت استفاده زیاد و غیراصولی بدن شما آسیب میبینه. گرم کردن بدن در ابتدا و سرد کردن بدن در انتهای استفاده از این دستگاه خیلی اهمیت داره و باعث میشه که ورزش بهتری رو تجربه کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا