در جواب شرمنده ام چی بگیم؟ + معنی انگلیسی

در جواب شرمنده ام چی بگیم؟
در جواب شرمنده ام چی بگیم؟

با توجه به فرهنگ گسترده تعارفات ایرانی و از آن جا که گفتار و کلام یکی از مهم ترین عناصر جذابیت در روابط اجتماعی است، انتخاب واژه ها و عبارات مناسبی که چندان کلیشه ای نباشند هنری است که هر ایرانی فارسی زبان باید با آن آشنایی داشته باشد.

یکی از اصطلاحاتی که تقریبا همه ما در مکالمات روزمره خود با آن سر و کار پیدا کرده ایم واژه “شرمنده ام” می باشد که با توجه به شرایط بیان، بی شک باید با عبارت درخور به آن پاسخ داده شود.

در ادامه قصد داریم درباره اصطلاح شرمنده ام و نحوه پاسخ دادن به آن صجبت کنیم، با کوکا همراه باشید.

شرمنده ام یعنی چه؟

واژه شرمنده در لغت به معنای خجل و سر افکنده بودن در مقابل دیگری می باشد و عبارت شرمنده ام به این معنا است که “من از کار خود بسیار خجالت زده شده ام”. این واژه در واقع پشیمانی از یا عذرخواهی بابت انجام کاری یا رفتاری را می رساند.

کاربرد اصطلاح شرمنده ام

شرمنده ام از اصطلاحاتی است که معمولا برای بیان عذرخواهی در گفتگوها بیان می شود و گوینده آن درصدد است به دلیل رفتاری که داشته یا حرفی که زده یا به هر علت دیگر از طرف مقابل خود پوزش بطلبد.

در جواب شرمنده ام چه بگوییم؟

هنگام پاسخ دادن به عبارت شرمنده ام باید شرایط و اهمیت موضوع در نظر گرفته شود، چرا که این اصطلاح هم در موارد بسیار جزئی (مانند تاخیرهای بسیار کم اهمیت) و هم در موارد مهم تر (مانند گم کردن اشیای قیمتی و غیره) استفاده می شود.

در شرایط مهم که گوینده این عبارت باعث خسارت یا آسیب به طرف مقابل شده است، به خود فرد آسیب دیده بستگی دارد که از اشتباه یا گناه آن شخص بگذرد یا خیر، اما در موارد جزئی تر که خسارتی به دنبال نداشته می توان از اصطلاحات تعارفی زیر برای پاسخ به این عبارت استفاده کرد:

  • عزیزم! چه حرفیه …
  • دشمنت شرمنده باشه
  • فکرشم نکن
  • فدای سرت عزیزم
  • اختیار داری، حتما برات مقدور نبوده …
  • نگو تو رو خدا
  • خواهش می کنم، اشکالی نداره
  • استدعا دارم، نفرمایید

شرمنده ام به انگلیسی

برای بیان اصطلاح شرمنده ام در انگلیسی می توانید از عبارت زیر استفاده کنید:

Am ashamed!

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا