کدام کرم باید ابتدا روی صورت زده شود: ضد آفتاب یا مرطوب کننده؟

کرم ضد آفتاب

در حال حاضر همه باید بدانند که خرید ضد آفتاب بخش مهمی از درآمد محصولات مراقبت از پوست را تشکیل داده است اما این به معنی سود سرشار در این صنعت نیست. همه تولید کنندگان ضد آفتاب در نتیجه تحقیق مستمر دریافته‌اند که خیل بیماران پوستی در نتیجه استفاده نکردن از ضد آفتاب، سال‌های زیادی از زندگی را از دست می‌دهند و خرید انبوه لوازم آرایشی بدون تهیه کرم ضد آفتاب سودی کثیف را برای کمپانی‌های لوازم آرایشی می‌آورد.

این کمپانی‌ها چند سالی است که به فکر تبلیغ برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب افتادند تا همه مردم و به ویژه خانم‌ها از بیماری‌های قابل پیشگیری اشعه خورشید در امان بمانند. میس و مستر نیز تلاش می‌کند با ارائه این مقاله در این اتفاق سهمی داشته باشد.

این اتفاق به دلیل اهمیت و تأثیر استفاده از کرم ضد آفتاب است. همان‌طور که پزشکان زیادی تأکید کردند: مهم نیست که چقدر پول برای ویتامین و کرم‌های روشن‌کننده و زیبایی پوست خرج می‌کنید اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید همه کرم‌های دیگر بی‌فایده‌اند.

همه متخصصین توصیه می‌کنند که مهم نیست چه ساعتی از روز یا چه فصلی از سال است همیشه باید ضد آفتاب مصرف کرد به خصوص در قسمت‌هایی از پوست که همیشه در معرض نور خورشید هستند مانند صورت. یک سؤال متداول وجود دارد که ممکن است شما هم از خودتان بپرسید: مصرف ضد آفتاب قبل یا بعد از استفاده روزانه از مرطوب کننده درست‌تر است؟
متخصصین پوست جواب‌های متفاوتی در قبال پاسخ به این سؤال دارند.

با روشن شدن کشفیات جدید و یافته‌های متفاوت پاسخ به سؤالات این‌چنینی گاهی دشوارتر از چیزی است که فکر می‌کنید، اگر بخواهید پاسخ کاملاً درستی برای همه بدهید. در مقاله‌ای که ترجمه شده از تعدادی از بهترین متخصصان امریکا خواسته شده که نظرشان را راجع به این سؤال به اشتراک بگذارند و متوجه شدیم که آن‌ها در یک‌چیز موافق بودند: همه باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

برای تداوم ظاهری خوب و جوانی طولانی مدت همه متخصصین مورد مشورت در این بحث اشاره کردند که استفاده از ضد آفتاب در روز برای عموم مردم ضروری است. شاید بدانید ولی تکرارش اشکالی ندارد که ضد آفتاب ها به دو صورت ساخته می‌شوند.

ضد آفتاب‌های فیزیکی حاوی مواد معدنی موجود در زمین یعنی اکسید روی و تیتانیوم هستند که اشعه فرابنفش توانایی عبور از آن‌ها را نداشته و در برخورد با آن‌ها منعکس می‌شود و به پوست برخورد نمی‌کنند. ضد آفتاب‌های شیمیایی امروزه با اکسی بنزن، اکتینوکسات، اکتیزالات و آوبنزن ساخته می‌شوند که برای محافظت از پوست به یک واکنش شیمیایی تکیه می‌کنند. کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی اشعه فرابنفش را جذب کرده و آن را به صورت مادون قرمز آزاد می‌کنند.

یکی از پزشکان در این زمینه گفت: کرم‌های ضد آفتاب بر پایه مواد شیمیایی سرعت بیشتری دارند. ضد آفتاب بدن ما را در برابر اشعه ضد گلوله نمی‌کند ولی نسبت به کرم‌های معدنی محافظت بهتری دارند.

همه پزشکان مورد مشورت چنین نظری نداشتند و گروهی از آن‌ها با دلایل محکم کرم‌های ضد آفتاب معدنی را همیشه بهترین می‌دانند و استفاده از آن‌ها را توصیه می‌کنند. هر چند ضد آفتاب‌های معدنی به دلیل رنگ سفید مرتبط با وجود اکسید روی، زیاد محبوب نیستند و گرایش به سمت ضد آفتاب‌های شیمیایی به دلیل بی‌رنگ بودنشان بیشتر است.

باور عموم بانوان این است که خرید مرطوب کننده دست و صورت مهم‌ترین چیز برای سلامتی پوست است ولی در کنار آن به ضد آفتاب احتیاج دارید.

ضد آفتاب باید زیر کرم‌های آرایشی و روی کرم‌های دارویی استفاده شود

کرم ضد آفتاب

در هنگام خرید کرم دست و صورت و ضد آفتاب برچسب محصول را با دقت مطالعه کنید تا از تاریخ مصرف آن مطمئن شوید.

در ادامه به سراغ زمان استفاده از ضد آفتاب می رویم. توصیه می‌شود که کرم ضد آفتاب را قبل از هر کرم زیبایی و پس از کرم‌های دارویی استفاده کنید. این توصیه یعنی چی؟ خوب توجه کنید. قبل از استفاده از کرم پودر و لوازم آرایش و سایه و هر نوع کرم آرایشی، ابتدا کمی ضد آفتاب به پوست بزنید.

اگر از کرم‌های درمانی مثل لایه‌بردار و تقویت کننده و مرطوب کننده دارای آنتی اکسیدان استفاده می‌کنید پس از استفاده از آن‌ها ضد آفتاب بزنید؛ یعنی ضد آفتاب باید زیر کرم‌های آرایشی و بالای کرم‌های دارویی استفاده شود.
یک قانون ساده نیز می‌شود در این مورد تعیین کرد:

به این ترتیب کرم ها را روی پوست بزنید: ابتدا پاک‌سازی، سپس دارویی، مرطوب کننده و محافظ

ترتیب بستگی به نوع ضد آفتاب شما نیز می‌تواند داشته باشد که پودری یا لوسیون است.

برای خرید کرم ضد آفتاب چند گزینه دارید. اگر از کرم‌های ضد آفتاب مبتنی بر مایع یا لوسیون یا همان کرمی یا خامه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید پس از زدن مرطوب کننده، ضد آفتاب بزنید.

حتی می‌توانید آن را با مرطوب کننده مخلوط کرده و استفاده کنید. خانم‌ها با این کار کمی بافت غلیظ ضد آفتاب را رقیق کرده و سپس راحت‌تر می‌توانند از لوازم آرایش استفاده کنند. دلیل دیگر برای استفاده از این مخلوط این است که ضد آفتاب حاوی اکسید روی و تیتانیوم کمی زودتر از مرطوب کننده خشک می‌شوند بنابراین پوست پس از چند دقیقه حالتی پیدا می‌کند که می‌توان از لوازم آرایش استفاده کرد و چسبنده نیست.

پودر ضد آفتاب را می‌توان پس از میک‌آپ استفاده کرد

کرم ضد آفتاب

اگر ضد آفتاب پودری دارید می‌توانید آن را پس از مرطوب کننده و پس از آرایش استفاده کنید درست مثل یک پودر فیکساتور. پودرها می‌توانند در طول روز نیز تجدید شوند بدون آنکه تداخلی با میک‌آپ پیدا کنند. متخصصین در این مورد میگویند که ترکیب کرم‌های ضد آفتاب درست و مفید است ولی امکان دارد که نحوه استفاده از آن درست نباشد. در صورت بودن در فضای آفتابی حتماً از ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو ساعت آن‌ها تجدید کنید.

از کلاه و عینک دودی اصل استفاده کنید و از کرم‌هایی که درجه حفاظت بالایی دارند خرید کنید. بهتر است قبل از مرطوب کننده از ضد آفتاب استفاده کنید و نگران سفید شدن پوست نباشید.

امروزه همه باید در مورد ضد آفتاب و تأثیر آن روی پوست بدانند و در صورت مشاهده کرم سفید رنگ روی پوست باید از آن استقبال کرده و مصرف آن به رویه‌ای روتین تبدیل گردد.

بدون نگرانی از ماسیدن آرایش یا ترکیب رنگ‌ها، ضد آفتاب باید بخشی از رژیم روزانه همه در زمین باشد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. طی چند سال گذشته تبلیغات زیادی نیز در مورد عدم کار آیی ضد آفتاب منتشر شده است. در این تبلیغات عنوان می شد که ضد آفتاب تأثیری که باید داشته باشد را ندارد.

صنعت کرم ضد آفتاب

حقیقت این است که تولید و خرید کرم‌ ضد آفتاب نسبت به چند سال گذشته بسیار رشد کرده ولی تولید این کرم سود سرشاری برای صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی ندارد.

بیشتر تولیدکنندگان لوازم آرایشی سعی دارند در کنار مرطوب کننده‌ها و کرم‌های میک‌آپ به تولید ضد آفتاب‌های رنگ پوست و با کیفیت مبادرت کنند ولی قسمت اعظمی از سود هیچ‌وقت مربوط به ضد آفتاب نبوده است. نمی‌شود گفت که تبلیغ برای خرید و استفاده از ضد آفتاب مربوط به سود مالی است. شاید برای مشاغل کوچک و پخش کننده‌ها این قبیل تبلیغات اهمیت داشته و سودآور باشد.

فروشگاه اینترنتی میس و مستر تلاش کرده تا استفاده از ضد آفتاب را برای جلوگیری از پیری زودرس و بیماری‌های خطرناک تبلیغ کند. میس و مستر توصیه می‌کند که در کنار خرید مرطوب کننده دست و دیگر وسایل زیبایی، خرید ضد آفتاب را فراموش نکنید. استفاده از کرم‌های زیبایی دست و صورت هیچ فایده‌ای نخواهند داشت اگر ضد آفتاب را مرتب استفاده نکنید.

در فروشگاه میس و مستر مجموعه کاملی از همه برندهای معتبر و با کیفیت خارجی و ایرانی ارائه شده است. با ورود به وب سایت میس و مستر مطالب تخصصی جدید و اخبار مد را دنبال کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا