تمرین با دستگاه الپتیکال چقدر کالری می سوزاند؟

کالری سوزی دستگاه الپتیکال
کالری سوزی دستگاه الپتیکال

تمرین با دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی یکی از محبوب ترین ورزش های هوازی برای کاهش وزن است که برای تمام سطوح تناسب اندام و تمام سنین مناسب می باشد. این دستگاه ابزاری مفید و بسیار کاربردی به خصوص برای کسانی است که از ناحیه زانو یا مفصل ران دچار آسیب شده اند و به دنبال ورزش قلبی عروقی کم فشار هستند.

کالری سوزی حین استفاده از الپتیکال بدیهی است اما از آن جا که وضعیت بدنی و سبک ورزش در افراد متفاوت است ممکن است مقدار کالری سوزانده شده یکسان نباشد.

در ادامه قصد داریم درباره مقدار کالری سوزی با الپتیکال صحبت کنیم، با کوکا همراه باشید.

کالری سوزی در ورزش الپتیکال

میزان کالری سوزی حین استفاده از دستگاه الپتیکال تا حد زیادی به وزن ورزشکار بستگی دارد.

به عنوان مثال یک فرد با وزن حدود 57 کیلوگرم در نیم ساعت کار با دستگاه حدود 270 کالری می سوزاند در حالی که یک فرد با وزن 70 کیلوگرم حدود 335 کالری و یک فرد با وزن 84 کیلوگرم حدود 400 کالری می سوزاند.

به خاطر داشته باشید که افراد مختلف مصرف انرژی تا حدی متفاوت نسبت به هم دارند، کالری سوزی معمولا به وزن فعلی و ترکیب بدن وابسته می باشد.

مثلا یک فرد 84 کیلوگرمی می تواند انتظار داشته باشد نسبت به یک فرد 57 کیلوگرمی که همان ورزش را با همان شدت و در مدت زمان یکسان انجام می دهد کالری بیشتری بسوزاند، علت این است که بدن سنگین تر به انرژی و کالری بیشتری برای انجام حرکات نیاز دارد.

علاوه بر وزن، شدت تمرین نیز نقش مهمی در مقدار کالری سوزی با دستگاه الپتیکال دارد. به عبارت دیگر در مدت زمان و وزن یکسان، فردی که سرعت بیشتری دارد کالری بیشتری می سوزاند.

الپتیکال با سرعت کم

بسیاری از افراد عادت کرده اند هنگام استفاده از دستگاه الپتیکال سرعتی در حد یک حلزون داشته باشند! اما این نوع ورزش کردن شیوه خوبی برای گذراندن وقت نمی باشد بلکه می توانید از زمانی که در اختیار دارید خواه نیم ساعت یا یک ساعت به بهترین شکل استفاده کرده و با افزایش شدت ورزش، کالری سوزی و متابولیسم بدن خود را تقویت کنید.

اگرچه گاهی شرایطی پیش می آید که به اجبار باید سرعت کمی داشته باشید، مثلا کسانی که دچار بیماری قلبی هستند، آسیب دیدگی خاصی دارند که موجب محدود شدن دامنه حرکات آن ها می شود یا زمان مورد نظر طبق برنامه هفتگی آن ها زمان انجام ورزش های سبک تر می باشد بهتر است با سرعتی که بدن در آن احساس راحتی دارد ورزش کنند.

برخی مزیت های این سبک ورزش کردن عبارت است از:

  • بهبود حساسیت به انسولین و سطح چربی خون
  • حفظ سلامتی افرادی که به بیماری قلبی خاصی مبتلا هستند
  • امکان مطالعه کردن در حین ورزش

اینتروال شدت بالا

اگرچه تمرینات اینتروال شدت بالا در نگاه اول دلهره آور به نظر می رسند اما اصل کار در واقع بسیار ساده است، تئوری این است که در بین تمرینات با شدت بالا مکث هایی کوتاه داشته باشید و ورزش سبک تری انجام دهید.

به عنوان مثال برای افزایش شدت تمرین با الپتیکال می توانید به مدت 30 تا 60 ثانیه با سرعت بالا روی الپتیکال تمرین کنید، سپس برای دو تا سه دقیقه سرعت خود را کاهش داده و این سبک را به صورت تناوبی تکرار کنید.

برخی مزیت های این سبک ورزش کردن عبارت است از:

  • افزایش کالری سوزی در یک دوره زمانی مشخص
  • ادامه یافتن کالری سوزی بعد از ورزش
  • بهبود وضعیت هوازی و ریوی
  • افزایش هیجان و جلوگیری از یکنواخت شدن ورزش

منبع: healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا