معرفی مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی

می دانید که فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی نقش از بین بردن آلودگی های آب را دارند. این فیلتر ها هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند و هر یک از آن ها یک بخش از آلودگی های آب را جدا می کنند.

فیلتر های تصفیه آب پس از مدتی به دلیل آن که از رسوبات و املاح و آلاینده ها اشباع می شوند کارایی خود را از دست می دهند و باید فیلتر های جدیدی را جایگزین آن ها کرد.

تعویض فیلتر های تصفیه آب بسیار مهم می باشد چرا که در طولانی تر کردن عمر دستگاه موثر است و از بروز صدمه و اختلال در آن جلوگیری می کند. در ادامه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی را بررسی می کنیم و به معرفی فیلتر های آب تصفیه کن و نحوه تعویض فیلتر ها می پردازیم.

معرفی مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

  • اسمزمعکوس

تصفیه آب اسمز معکوس دستگاهی است که می تواند در کاهش سختی آب بسیار موثر عمل کند. این روش جدید ترین فناوری است که امروزه در اکثر دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود و قادر است ذرات و ناخالصی ها و املاح آب را تا 99.99 درصد از بین ببرد.

این دستگاه از فیلتر پروپیلن برای از بین بردن رسوبات، فیلتر کربن پودری برای حذف مواد شیمیایی و کلر، فیلتر کربن بلاک برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب، فیلتر ممبران برای حذف املاح و سختی آب، فیلتر پست کربن برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون منبع و فیلتر مینرال جهت حفظ مواد و املاح معدنی آب تشکیل شده است. این 6 فیلتر اصلی دستگاه های اسمز معکوس هستند و دستگاه هایی با مراحل 7 یا 8 نیز وجود دارند که کارایی متفاوتی نسبت به این نوع دستگاه دارند. دستگاه اسمز معکوس از یک پمپ برای ایجاد فشار آب جهت عمل اسمز معکوس استفاده می کند و یک دستگاه برقی است و یک مخزن ذخیره آب نیز در اختیار دارد.

  • اولترا فیلتراسیون

دستگاه تصفیه آب اولترا فیلتراسیون دارای فیلتر هایی است که قادرند به خوبی رسوبات و مواد جامد آب را از بین ببرند و مواد شیمیایی آب مثل کلر را نیز حذف کنند. این فیلتر ها به دلیل این که منافذ بزرگ تری نسبت به ممبران اسمز معکوس دارند نمی توانند تمام مواد مضر آب را از بین ببرند و روشی موثر برای کاهش سختی آب نیستند.

دستگاه اولترا فیلتراسیون به دلیل نداشتن پمپ، بدون برق کار می کند و یک دستگاه بسیار کم مصرف می باشد. کسانی که به دنبال کاهش رسوبات و کلر از آب آشامیدنی خود هستند و سختی آب کمی دارد این دستگاه کوچک و ارزان قیمت می تواند برای آن ها مناسب باشد.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

  • قلیایی
    تصفیه آب قلیایی یکی از انواع دستگاه های اسمز معکوس می باشد. این دستگاه پس از طی مراحل تصفیه آب به روش اسمز معکوس در مرحله ی هفتم با یک فیلتر قلیایی سختی آب را تنظیم می کند. از آن جایی که آب در فیلتر ممبران تمام املاح خود را از دست داده است هیچ گونه املاح معدنی مفیدی در آن وجود ندارد.فیلتر قلیایی با افزایش سختی آب به میزان استاندارد تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، املاح معدنی مثل کلسیم و پتاسیم را به آب اضافه می کند. این آب حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که برای پیشگیری از سرطان بسیار موثر هستند. هم چنین آب قلیایی آب رسانی بهتری را در بدن دارد و از بروز مشکلات پوستی و گوارشی نیز جلوگیری می کند.

معرفی فیلترهای آب تصفیه کن

یک دستگاه 6 مرحله ای اسمز معکوس به ترتیب مراحل زیر آلاینده های آب را از بین می برد:

فیلتر پروپیلن

این فیلتر که از جنس الیافی است در مرحله ی اول رسوبات و مواد درشت تر آب مثل گل و لای و جلبک ها و شن و ماسه را از بین می برد. حذف این مواد در مرحله ی اول باعث می شود تا به فیلتر های دیگر مخصوصا ممبران آسیبی وارد نشود.

فیلتر کربن پودری

فیلتر کربن پودری در مرحله ی دوم گاز ها و مواد شیمیایی مثل کلر و متعلقات آن را از بین می برد و باعث بهتر شدن بو و مزه ی آب می شود. این فیلتر از جنس پوست نارگیل و کاملا گیاهی و غیر مضر برای انسان می باشد.

فیلتر کربن بلاک

فیلتر کربن بلاک ساختاری مشابه فیلتر قبل دارد و کار آن را تکمیل می کند. یعنی هر آن چه از مواد شیمیایی باقی مانده در آب را از بین می برد به دلیل آن که منافذ ریزتری دارد. این فیلتر در نهایت موجب می شود تا بو و مزه و رنگ آب بسیار بهتر شود.

فیلتر ممبران

اصلی ترین بخش دستگاه فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر دارای چندین لایه غشا است که میلیون ها منافذ ریز به قطر 0001/0 میکرون دارد. پمپ با فشار زیاد آب را وارد این فیلتر می کند  تا املاح، نیترات، فلزات سنگین و باکتری ها و میکروب های آب کاملا از بین بروند سختی آب کم شود.

فیلتر پست کربن

آب پس از عبور از ممبران به دلیل فشار کمی که دارد وارد مخزن دستگاه می شود و اگر به مدت طولانی در آن بماند ممکن است بو و مزه ی بدی بگیرد. فیلتر پست کربن وظیفه ی از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون مخزن را دارد و با تصفیه نهایی آب آن را وارد فیلتر بعدی می کند.

فیلتر مینرال

به دلیل آن که در فیلتر ممبران تمام املاح مفید و مضر آب حذف می شود و ph آب بسیار پایین می آید، خاصیت معدنی خود را از دست می دهد و مواد معدنی آن نیز از بین می رود. برای حل این مشکل فیلتر مینرال در مرحله ی ششم قرار می گیرد. این فیلتر از جنس سنگ های معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است و آب با عبور از آن این مواد را به خود جذب می کند.

معرفی فیلترهای آب تصفیه کن

زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب 

هنگام خرید فیلتر تصفیه آب به زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب توجه نمایید. تعویض فیلتر های پایین دستگاه یعنی مراحل 1 تا 3 هر 4 الی 6 ماه یک بار است. فیلتر های بالای دستگاه که شامل ممبران و پست کربن و مینرال هستند عمر مفید بیشتری دارند. نعویض ممبران معمولا هر یک سال تا یک سال و نیم انجام می شود و بستگی به میزان سختی آب دارد.

فیلتر پست کربن نیز سالی یک بار و فیلتر مینرال تا دو سال نیز می تواند عمر کند. تعویض فیلتر قلیایی هم یک سال تا یک سال و نیم یک بار انجام می گیرد. تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای و یا هر دستگا تصفیه آبی نیازمند دقت و رعایت اصول فنی می باشد که بهتر است این کار را به کارشناسان فنی و تکنسین ها بسپارید تا به درستی فیلتر ها نصب شوند و مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.

شرکت تصفیه آسا، عرضه کننده و ارائه دهنده انواع فیلتر تصفیه آب تایوانی در ایران بوده که به شما عزیزان امکان خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب و خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را ارائه می دهد.

شما عزیزان برای سرویس و تعویض صافی های دستگاه خود تنها لازم است تا عکس و مدل دستگاه خود را به کارشناسان فروش تصفیه آسا اعلام فرمایید تا محصولات استاندارد دستگاه شما به همراه خدمات سرویس و تعویض در محل شما انجام گردد.”

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا