معرفی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه برای تحصیل

مهاجرت به کشور ترکیه به جهت ادامه تحصیل یکی از مطمئن ترین راه ها برای ساختن آینده ای روشن بوده از این روی هر ساله بسیاری از متقاضیان ایرانی و خارجی به این منظور با یکدیگر رقابت می کنند. کشور ترکیه دارای بی شمار دانشگاه معتبر بوده که مورد حمایت و مدیریت نهادهای خصوصی این کشور می باشد از این روی دانشگاه های خصوصی این کشور، از امکانات رفاهی و آموزشی متعددی نیز برخوردار هستند. در ادامه ی این مطلب شما عزیزان را با بهترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه آشنا کرده و به بررسی نکاتی در خصوص نحوه پذیرش، امکانات، شهریه و غیره خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها با توران آکادمی همراه باشید.

معرفی دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر یا به اختصار (BAU) یک دانشگاه خصوصی واقع در شهر استانبول بوده که فعالیت خود را از سال 1988 میلادی و به عنوان مرکز آموزشی جهانی در قلب استانبول آغاز کرده است. دانشگاه باهچه شهیر خود دارای 10 دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده داروسازی، دندان پزشکی، معماری و طراحی، علوم تربیتی، حقوق، پزشکی و علوم بهداشت اشاره کرد.

معرفی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

نکته: تدریس در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می شود.

جالب است بدانید که دانشگاه باهچه شهیر دارای ده پردیس در سرتا سر دنیا بوده که از میان آن ها می توان به آلمان، کانادا، آمریکا، گرجستان و غیره اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه باهچه شهیر

پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته ها بوده و BAU با داشتن امکانات متعدد در این زمینه توانسته به یکی از بهترین دانشگاه ها به جهت تحصیل در رشته پزشکی تبدیل شود. خوب است بدانید که افراد می توانند بدون شرکت در آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

جهت قبولی در رشته پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه متقاضی میبایست شرایط ذیل را دارا باشد.

  • سن پایین تر از 25 سال
  • معدل بالای 18 (مدرک دیپلم)
  • شرکت در آزمون زبان انگلیسی و یا داشتن مدرک تافل

نکته: این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه BAU

دانشگاه باهچه شهیر با داشتن کادر علمی توانمند و ارائه برنامه های با کیفیت و متنوع تحصیلی در بسیاری از کشورها مشهور شده و بر اساس آخرین نتایج موفق به کسب رتبه ی 39 در میان دانشگاه های اروپا و آسیای غربی شده است.

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در دسته ی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه قرار داشته از این روی شهریه ی بالاتری به نسبت دانشگاه های دولتی این کشور دارد. هم چنین هزینه ی تحصیل در هر رشته با دیگری متفاوت است بنابراین در ادامه به بررسی هزینه ی تحصیل در محبوب ترین رشته های این دانشگاه خواهیم پرداخت.

  • رشته پزشکی: سالانه 25000 دلار
  • رشته مهندسی معماری: سالانه 8200 دلار
  • رشته فیزیوتراپی: سالانه 5740 دلار
  • رشته حقوق: سالانه 8200 دلار

نکته: متقاضیان در صورت امکان می توانند با دریافت بورسیه های متنوع تحصیلی این دانشگاه نظیر بورسیه انتقال عمودی کاردانی به کارشناسی، تخفیف خواهر برادری و غیره شهریه ی کمتری بپردازند.

معرفی دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه شناخته شده که بدون حمایت دولت گسترش یافته است. دانشگاه باشکنت موفق به کسب رتبه ی 601 در سطح جهانی شده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد از این روی دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در این دانشگاه می توانند در ایران نیز مشغول به کار شوند.

نحوه اخذ پذیرش دانشگاه باشکنت   

متقاضیان می توانند با شرکت در آزمون های ورودی کشور ترکیه (SAT، YOS، GCR ) و کسب نمره ی قبولی در این دانشگاه ثبت نام کنند.

تنوع رشته های تحصیلی

جالب است بدانید که دانشگاه باشکنت دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی بوده که هر یک به زبان انگلیسی و یا ترکی ارائه می شود. از جمله پرطرفدارترین رشته های این دانشگاه نیز می توان به رشته پزشکی، مدیریت، پرستاری، مهندسی عمران، داروسازی، حقوق، تغذیه و رژیم درمانی، طراحی، مترجمی، مهندسی صنایع، بانکداری، شنوایی سنجی و غیره اشاره کرد.

نکته: شهریه تحصیل در این دانشگاه حداقل 9000 دلار و حداکثر 18000 دلار می باشد.

امکانات رفاهی

دانشگاه باشکنت تمامی امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده که از میان آن ها می توان به خوابگاه، سالن های ورزشی، کتابخانه مجهز و غیره اشاره کرد.

معرفی دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی در سال 2014 میلادی تاسیس شده و در این مدت کم توانسته با ارائه برنامه های آموزشی متنوع و ارزشمند در سطح جهانی مشهور شود. بیرونی یکی از جامع ترین و تخصصی ترین دانشگاه های کشور ترکیه بوده و همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به جهت تحصیل در رشته های علوم بهداشت و پزشکی نیز شناخته می شود. خوب است بدانید که این دانشگاه دارای 6 دانشکده بوده و در حال حاضر دارای بیش از 1200 دانشجوی بین المللی نیز می باشد.

معرفی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

جالب است بدانید که این دانشگاه با بسیاری از مراکز و موسسات علمی مشهور دنیا همکاری می کند اما در حال حاضر مورد تایید ایران نمی باشد اما این امکان وجود داشته که تا چند سال آینده تاییدیه وزارت علوم ایران را نیز کسب کند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

به جهت ثبت نام در دانشگاه بیرونی به همراه داشتن مدارکی چون ریز نمرات، اصل و ترجمه مدرک دیپلم، گذرنامه و غیره الزامی است.

مزایا تحصیل در دانشگاه خصوصی بیرونی

  • دانشگاه بیرونی دارای بی شمار امکانات رفاهی نظیر مراکز تحقیقاتی متعدد، خوابگاه های دانشجویی، آزمایشگاه های تخصصی، رستوران و غذاخوری، سالن های ورزشی و غیره بوده از این روی دانشجویان می توانند در رفاه کامل مشغول به تحصیل شوند.
  • دانشجویان این دانشگاه می توانند با استفاده از بورسیه و یا کمک هزینه ی تحصیلی در پرداخت شهریه، مشمول تخفیف شوند.
  • اعتبار جهانی دانشگاه بیرونی سبب شده تا مدرک دریافتی از آن در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا ارزشمند باشد.
  • دانشگاه بیرونی همواره به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی به جهت تحصیل در رشته ی پزشکی شناخته شده هم چنین بیمارستان این دانشگاه امکان آموزش عملی و آشنایی دقیق دانشجویان با اصطلاحات پزشکی و بیماری ها را نیز فراهم می کند.

رشته های تحصیلی

از جمله پرطرفدارترین رشته های تحصیلی این دانشگاه می توان به پرستاری، پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، مهندسی پزشکی، مدیریت سلامت، زبان انگلیسی، مهندسی کامپیوتر، روانشناسی و غیره اشاره کرد.

کلام پایانی:

در چند سال اخیر مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه روند افزایشی داشته که علت آن را می توان اعتبار بالای دانشگاه های این کشور در نظر داشت. در این مقاله به بررسی سه دانشگاه خصوصی کشور ترکیه و نحوه اخذ پذیرش آن پرداختیم. شما عزیزان می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی هر یک از دانشگاه های مذکور مراجعه فرمایید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا