مرجع دانلود بازی‌ های کامپیوتری فکری و معمایی

دانلود بازی‌های کامپیوتری فکری و معمایی

هیجان بازی‌های ویدئویی برای بسیاری از طرفداران دنیای گیم وصف ناپذیر است و با هیچ چیز دیگری جایگزین نمی‌شود. تفریح پرهیجان یکی از دلایل مهم گرایش گیمرها به بازی‌های مختلف کامپیوتری به حساب می‌آید. بازی‌های اکشن و یا بازی‌های در سبک رالی و سبک‌های مشابه آن‌ها، هیجان ملموسی را برای بازیکنان و گیمرها به ارمغان می‌آورند.

البته همیشه هدف افراد از بازی‌های کامپیوتری صرفا تجربه هیجان نیست. گاهی اوقات قصد بازیکنان و کاربران بازی‌های کامپیوتری، سرگرمی و یا یک نرمش فکری است. این افراد معمولا دانلود بازی فکری و معمایی را نسبت به دانلود سایر گیم‌ها ترجیح می‌دهند.

مرجع دانلود بازی

سبک معمایی بازی کامپیوتری

بازی‌هایی که در دسته بندی محتوایی معمایی قرار می‌گیرند، از سایر بازی‌های با محتوای اکشن، بی‌انتها و…. متفاوت هستند. تفاوت آن‌ها در مخاطبان و سبک ایده پردازی‌شان است. معمولا کاربران و گیمرهای این سبک از بازی‌ها، بیش از هر چیزی، سرگرمی مفید و خلاقیت ذهنی را مدنظر خود قرار می‌دهند.

اگر شما هم از علاقه‌مندان پروپاقرص سبک معمایی و منتال‌گیم‌ها هستید، باید بدانید که چگونه بهترین بازی را مطابق سلیقه و علاقه خودتان انتخاب کنید.

انواع بازی‌ کامپیوتری فکری

در واقع شما باید بدانید که انواع بازی‌های در سبک منتال بر چه اساسی دسته‌بندی می‌شوند و آنها را به خوبی بشناسید. به عنوان مثال، این بازی‌ها به دسته‌های مختلفی نقسیم می‌شوند و انتخاب شما بستگی به این دارد که دانلود بازی کم‌حجم بخواهید و یا یک پلتفرم سنگین و گسترده را مد نظر داشته باشید؛ یا مثلا اینکه هدف شما صرفا یک بازی دو بعدی با گرافیک متوسط باشد؛ یا اینکه به گرافیک و عناصر جزئی اهمیت زیادی بدهید.

جالب است بدانید که خود بازی‌های سبک فکری یا همان منتال‌گیم‌ها نیز در انواع مختلفی به عنوان زیرمجموعه محسوب می‌شوند. ورژن‌های جدید این سبک از گیم‌ها عموما با ویژگی‌های مثبت و بروز معرفی می‌شوند تا بتوانند در کنار جنبه معماگونه خود، توان رقابت با نمونه‌های گرافیکی گیم‌های پر زرق‌وبرق را داشته باشند.

اگر تا به اینجا کنجکاو شده‌اید تا درباره جدیدترین انواع منتال‌گیم‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را دنبال نمایید. در ادامه به معرفی و بررسی چند نمونه معروف و پرطرفدار این ژانر از گیم‌های کامپیوتری خواهیم‌ پرداخت.

وست مارک (Westmark Manor)

این بازی جدید که در سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی Intractive Toadman ساخته و منتشر شده، با بهره‌گیری از نوعی فضاسازی کلاسیک مطرح شد. معمای این بازی با قصه‌ای گره خورده که در آن، شما در نقش مردی باستان شناس به نام تئودور وستمارک (Theodor westmark) باید آن را حل کنید.

معما با سفری ماجراجویانه و رمزآلود به یک کاخ متروکه و قدیمی آغاز می‌شود. شما در این سفر باید به یک فرمول کیمیاگری در یک قلعه دست پیدا کنید. در طی این واکاوی، شما درون قلعه بازی هستید که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. خطر موجوداتی که در جای‌جای قلعه در کمین هستند، یکی از چالش‌های جذاب است که باید از آن جان سالم به در ببرید. اساسا گذراندن مراحل این بازی در گرو حل یکی پس از دیگری پازل‌های پیش رو خواهد بود.

بازرس وودو (Voodoo Detective)

از جدیدترین بازی‌های PC در سبک معمایی و فکری به شمار می‌آید که اخیرا و در سال جاری (۲۰۲۰) به مخاطبان معرفی شده است. شرکت سازنده آن Short Sleeve Studio است.

این گیم‌ با نوآوری و ابتکار در ایجاد فضای درون بازی، ماموریت‌ها و چالش‌های جالبی را طراحی کرده است تا شما در قالب یک کارآگاه به رویارویی آن‌ها بروید و به ترتیب حلشان کنید. داستان بازی در جزیره‌ خوش‌جلوه زو وانگا دنبال می‌شود. شما وظیفه دارید تا با اهریمن شوم وارد جنگ شوید و از زیبایی‌های این جزیره خارق‌العاده محافظت کنید. تجربه بازی وودو، سرگرم‌کننده و تفکر برانگیز خواهد بود.

مرجع دانلود بازی

بازگشت ابرا دین (The Return of Obra Dinn)

در این بازی که داخل یک کشتی روایت می‌شود، شما می‌بایست خدمه گمشده کشتی را پیدا کنید. روند این بازی نبوغ و هوش هیجانی شما را بر می‌انگیزد تا از پشت پرده رازهای اتفاقات پیش‌آمده آگاه شوید؛ در واقع، گیم صحنه‌ها و سرنخ‌هایی را در اختیار شما‌ می‌گذارد تا شما با تحقیقات و کنار هم چیدن سرنخ‌ها بتوانید موارد مجهول را کشف کنید.

از زمان ساخت و معرفی این بازی مدت زیادی نمی‌گذرد و در سال ۲۰۱۸ و توسط سازنده خود یعنی لوکاس پاپ (Lucas Pope) پا به دنیای منتال گیم‌های کامپیوتری گذاشت و تا امروز هم طرفداران خودش را دارد.

برج درهم ریخته (Tangle Tower)

این گیم محصول سال ۲۰۱۹ و ساخت SFB Games است. این بازی به مانند خیلی از بازی‌های دیگر در ژانر فکری، فرازو‌نشیب‌های زیادی را در طی داستان بازی دنبال می‌کند. در واقع شخصیت‌های این گیم که یک کارآگاه به نام گریمور و همکارش هستند، باید از اسرار tangle rower رمز گشایی کنند و از پس یک پرونده جنایی بربیایند. حس و حالی که این بازی برای گیمرهایش ایجاد می‌کند، آن‌ها را تا حد زیادی غرق در فضا و جو بازی خواهد کرد. اگر خواهان دانلود بازی در ژانر فکری-معمایی هستید، این عنوان می‌تواند یک گزینه جالب باشد.

بازی The Painscreek killings

اگر تنوع طلب هستید و به دنبال تجربه یک فضای متفاوت از یک بازی فکری و معمایی هستید، این عنوان می‌تواند گزینه پیشنهادی مناسبی برای شما باشد. سازندگان این گیم در EQ Stidios در سال ۲۰۱۷، رویکردی نسبتا متفاوت و جالب را از داستان و جریان یک بازی معمایی ارائه دادند. در واقع در این بازی، شما به عنوان کارآگاه فعالیت نمی‌کنید؛ این بار شما فرصت این را دارید تا در نقش یک خبرنگار ظاهر شوید تا اتفاقات مرموز نظیر چند قتل را که در دهه ۹۰ میلادی و در یکی از شهرهای ایالات متحده رخ داده‌اند، پیگیری کنید. در این بازی باید کاملا روحیه کنشگر و فعال خود را به کار بیاندازید تا به طور خودجوش و با طرح سوالات، علت مشکلات را بیابید.

مرجع دانلود بازی

شرلوک هلمز: جنایت و مکافات (Sherlock Holmes: Crimes & Punishment)

وقتی بحث ژانرهای کارآگاهی به میان‌ می‌آید، ناخودآگاه نام شخصیت و قهرمان معروف پرونده‌های کارآگاهی یعنی شرلوک هلمز را به یاد می‌آوریم. قطعا این اتفاق می‌تواند بازخورد مثبتی را از یک گیم معمایی بر اساس شخصیت شرلوک هلمز به وجود آورد.

در این بازی که حول محور شخصیت هلمز در جریان است، دقیقا شبیه به داستان‌های این شخص در فیلم‌هایش، باید پرونده‌ها و موارد مختلف جنایی را بررسی و حل نمود. در ایده‌پردازی‌ این باری لازم است که شما در هر بررسی، سرنخ‌های پیدا شده را در فضای ذهن شرلوک هلمز کنار یکدیگر بگذارید تا به شواهد مورد نیاز دست پیدا کنید.

این بازی در سال ۲۰۱۴ مطرح شد و به خاطر ایده‌پردازی و شخصیت‌سازی عالی آن، تا به امروز جزو بازی‌های ژانر فکری و معمایی سطح بالا قلمداد می‌شود. دانلود بازی شرلوک هلمز سهم بزرگی از دانلودها و نصب‌های بازی‌های سبک معمایی را به خود اختصاص داده است. اگر شما هم مانند هزاران گیمر، دوستدار شخصیت استثنایی شرلوک هلمز هستید، از این بازی حسابی خوش‌تان خواهد آمد.

مرجع دانلود بازی

کابوس‌های کوچک (Little Nightmares)

کابوس‌های کوچک یکی دیگر از بازی‌هایی است که در مقایسه با اکثریت گیم‌های معرفی شده در ژانر منتال، متفاوت است. این بازی به دور از شخصیت‌های قاطع و سنگین کاراگاهی، با محوریت یک دختر بچه به نام six پیگیری می‌شود. ماجراجویی و مبارزه با شرایط دلهره‌آور کودکانه مهمترین ویژگی این گیم به شمار می‌رود. بنابراین برای رده‌های سنی پایین‌تر هم مناسب خواهد بود.

Little Nightmares در سال ۲۰۲۱ توسط Tarsier Studios برای کامپیوترهای شخصی ساخته و با بازخوردهای خوب حداکثری از سوی کاربران و مخاطبان مواجه شد. این بازی هم اکنون در دو نسخه ۱ و ۲ منتشر شده و موجود است.

فریب ۲ (Spelunky 2)

در بازی‌های موجود و معرفی شده در سبک معمایی، حجم متوسط و یا بالای بازی‌ها بعضا امکان نصب و اجرا روی کامپیوتر برخی از گیمرها را نداشتند. این بار، یک بازی با کیفیت و دوست داشتنی را برای متقاضیان دانلود بازی کم حجم معرفی خواهیم نمود.‌ اسپلونکی ۲ یک گیم در ژانر فکری است و در آن شخصیت Ana در پی گنج به غارها و مکان‌های دشوار ماجراجویی می‌کند. نقش تفکر در بازی، آن‌جایی نمود پیدا می‌کند که می‌بایست از تله‌های متعددی که وجود دارند، جان سالم به در برد.

سایر بازی‌های قدیمی

درحال حاضر بسیاری از منتال گیم‌های مورد استفاده توسط کاربران در رده‌های سنی مختلف، جدید هستند. این در حالی است که سبک معمایی بازی‌های کامپیوتری سابقه طولانی‌ دارد. ورژن‌های قدیمی این گیم‌ها به دلیل ضعیف‌تر بودن سطح گرافیکی و سایر عوامل، عمدتا دارای حجم کمتری بودند. اگر مایلید که نمونه‌هایی قدیمی‌تر از این باری‌ها را نیز امتحان کنید، می‌توانید به سراغ این موارد بروید:

  • Text Murphy 1994
  • Gabriel Knight 1993
  • Grim Fandango 1998
  • The Last Express

جمع‌ بندی

در دنیای بازی‌های کامپیوتری، انواع بازی‌ها با ایده‌های مختلف ساخته و ارائه می‌شوند. اساسا هدف اصلی و مشترک بازی‌ها، سرگرمی برای بازیکنان است؛ بنابراین عناوینی که محتوای آن‌ها بر مبنای حل معما است، جایگاه خاصی در این میان دارند. گیم‌های معمامحور علاوه بر ایجاد سرگرمی سالم، اوقات آزاد را به طرز مفید به تفکر و خلاقیت اختصاص می‌دهند و اثرات مثبتی بر ذهن خواهند داشت. باس گیم مرجع معتبر برای دانلود بازی‌ کامپیوتری، از جمله انواع معمایی است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا