مار نماد و نشانه چیست؟

مار نشانه و سمبل چیست؟
مار نشانه و سمبل چیست؟

نمادگرایی و معانی مارها را می توان در افسانه ها و فرهنگ های عامیانه مردم سراسر جهان یافت.

نمادها و معانی مار شامل بهبودی، خِرد، انرژی اولیه، محافظت، زمین، مخفی کاری، فریبندگی، تولدی دوباره و جاودانگی می باشد.

مار می تواند نماد چیزی شیطانی، منفی و حتی کلام و حرف های نیش دار از سوی اطرافیان شما باشد.

از آنجا که این حیوان پوست اندازی می کند، نماد تغییر و تحول و تولدی دوباره نیز، می باشد. آن ها قابلیت این را دارند که پوست بیاندازند و از نو متولد شوند؛ بنابراین، به عنوان نمادی از نوزایی و جاودانگی نیز هستند.

مار در بسیاری از فرهنگ ها، نماد باروری نیز هست؛ در خیلی از فرهنگ ها، مجسمه مار را ستایش می کنند و آن را مانند خدا مقدس می دانند.

با این حال، مارها سمی هستند و انسان را نیش می زنند و می توانند او را از بین ببرند. از این رو، مار هم می تواند نماد خالق باشد، و هم یک ویرانگر!

از آنجا که مارها در نزدیکی سطح زمین زندگی می کنند، نماد مادر زمین و همچنین خطرات ناشناخته جهان زیر خاک (عالم ارواح) هستند.

مارها همچنین معانی افسانه ای مختلفی دارند؛ مثلا مارهای در هم پیچیده، نماد خدای عطارد هستند که توصیف گر جامعه پزشکی می باشد.

دیدن مار در خواب یا فال قهوه چه معنایی دارد؟

مفهوم مار در خواب یا فال قهوه، هم ترس است، و هم تغییر و تحول. دیدن مار در خواب یا فال قهوه، نشانه این است که از چیزی در زندگی تان ترس دارید، و یا تغییراتی در زندگی تان در شرف وقوع است.

چه ببنید که ماری در خانه شماست و چه ببینید که توسط ماری گزیده شده اید، معنی آن بستگی به شرایط فعلی شما در زندگی شخصی تان دارد.

به هر حال تعابیر رایج از دیدن مار در خواب یا فال قهوه شامل ترس، دگرگونی، رابطه جنسی، شرارت و بدجنسی یا باروری می باشد. البته در ذهن داشته باشید که فرهنگ ها و مذاهب مختلف، تعابیر مختلفی را در خصوص مارها ارائه می دهند.

رویارویی با مار نشانه چیست؟

مارها جزو خطرناک ترین خزندگان هستند. هندوها مار کبرای سیاه را ستایش می کنند و برایشان مقدس است زیرا اعتقاد دارند که مارها، به ویژه شاه کبرا، نگهبان گنجینه ها هستند؛ پس رویارویی با ماری در جنگل، ممکن است به معنای وجود گنجی در اطراف باشد.

اما مراقب باشید! شما که نمی خواهید توسط آن مار گزیده شوید؟ نزدیک شدن یک مار به شما در طول مسیر، بدین معناست که دشمنی در نزدیکی شماست.

اگر وارد شهری شدید و در سمت راست خود ماری را مشاهده کردید، بدین معناست که پیروزی نزدیک شماست!

اما دیدن مار در سمت چپ تان، شوم و نامبارک است. مردم تایلند اعتقاد دارند که اگر ماری وارد خانه شود، نشانه این است که کسی از افراد خانواده در شرف مرگ می باشد.

البته در برخی فرهنگ ها نیز، رویارویی با مار نشانه این است که باید خود را برای تغییر آماده سازید. باید مثل مار پوست بیاندازید و جنبه های بی خاصیت و قدیمی شخصیت یا شرایط زندگی تان را رها کنید، و در ازای آن، چیزی با ارزش تر در آینده به دست آورید.

تتوی مار چه مفهومی دارد؟

نمادگرایی مارها، معنای معنوی مار و تتوی طرح مار، بسته به عوامل مختلف، متفاوت است. مثلا تتوی چشم های مار، معمولا نماد جنایتکاران و گانگسترهاست و کسی که این طرح را تتو می زند، اصطلاحا «گنگش بالاست!»

تتوی مار سفید، نشانه مهلک و خطرناک بودن، و مار سیاه، نشانه بی اعتمادی و سوء ظن است. این طرح می تواند یادآور این باشد که از فرشته نگهبان خود غافل نشوید. تتوی مار، می تواند به معنای نگهبان گنجینه ها نیز، باشد.

در بسیاری از فرهنگ ها، مار نشانه خرد و دانش نیز هست؛ از این رو، تتو کردن طرح مار یا مار کبرا می تواند به معنای خرد، دانش و حتی قدرت باشد.

همچنین، طرح دو مار پیچیده در هم، به معنای «تمایلات جنسی» یا «بهبودی» می باشد.

به طور کلی، تتوی مار می تواند ترس و وحشت را در ذهن بیننده ایجاد کند. بسیاری از مردان جوان، بر روی بدن خود مار تتو می کنند تا قدرت، سرسختی و حتی شرارت خود را به نمایش بگذارند!

طرح های رایج مار برای تتو زدن شامل مار کبرا، مار سیاه، مار بوآی جمع شده، مار افعی، مار زنگی و دهان پنبه ای می باشد.

در ژاپن، ورزشکاران هنرهای رزمی، بعد از دریافت کمربند مشکی در رشته ورزشی خود، بر روی بدن خود طرحی از مار تتو می زنند.

مار، همواره در حال تغییر، رشد و دگرگونی مجدد است. برای زدن تتوی مار، حتما یک تتوکار حرفه ای را انتخاب کنید. در غیر این صورت، به جای ماری با چهره هوشمندانه، یک مار خنگ و احمق را روی بدن خود خواهید داشت!

منبع: www.worldbirds.org

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا