شیر نماد و نشانه چیست؟ (خواب، فال قهوه و تتو)

شیر نماد و نشانه چیست؟
شیر نماد و نشانه چیست؟

شیرها واقعا موجودات زیبایی هستند، اما اجازه ندهید ظاهر زیبای آن ها شما را فریب دهد! شیرها در کنار زیبایی خیره کننده شان می توانند بسیار خطرناک هم باشند!

شیرها نماد قدرت، شجاعت، نیرو، سلطنت، حفاظت، غرور، اقتدار، عظمت و خرد هستند. و از آنجایی که ماده شیرها غرور شیرهای نر را شکار می کنند، همچنین نماد قدرت زنانه، وحشیگری و خانواده نیز هستند.

همانطور که بره نماد نور خورشید است، شیر نیز نماد گرمای خورشید است. شیر عمدتا با طلا و خود خورشید مطابقت دارد و از این رو به عنوان نماد خدایان خورشید مانند میترا شناخته می شود.

این موجودات هم نترس و هم با اعتماد به نفس هستند و این دو ویژگی، آن ها را نمادی از سلطنت و شجاعت کرده است.

شیرهای نر و ماده در کنار هم غرور زیادی دارند و نماینده قدرت، خانواده و حفاظت هستند. در مصر اعتقاد بر این بود که شیر بر میزان آب سالانه رود نیل نظارت می کند.

بومیان آمریکا به شیرهای کوهستانی به دلیل سکوت و آرامش شان که به عنوان ارتباط با نوعی تقدس تلقی می شد، احترام می گذاشتند. حتی برخی از قبایل، شیرهای کوهی را ماوراء الطبیعه می دانستند.

در فرهنگ چینی، شیرها نماد حفاظت، سلطنت و قدرت هستند. در طول سلسله هان، شیرها به عنوان نگهبانان دارمای امپراتوری شناخته می شدند و نشان دهنده ارتباط بین کسانی که حکومت می کردند و آنچه برای امپراتوری رخ می داد، بودند.

شیرها در اساطیر و فولکلور هند باستان نیز، وجود دارند و متون هندو، شیر را با ویشنو و پارواتی مرتبط می‌ کند. لرد ویشنو، نیمی شیر و نیمی انسان بود که به زمین فرستاده شد تا شر را نابود کند و دارما را بازسازی نماید.

دیدن شیر در خواب یا فال قهوه چه معنایی دارد؟

هنگامی که خواب یک شیر را می بینید، مهم است که به احساسی که آن خواب در شما ایجاد می کند و همچنین کلیت آن، توجه کنید. معمولا دیدن شیر در خواب یا فال قهوه، به رشد معنوی شما اشاره دارد.

بسته به شرایط، دیدن شیر در خواب یا فال تان می تواند معانی زیادی داشته باشد، از جمله: اعتماد به نفس، قدرت شخصی، پیام هایی از قلمرو معنوی، نحوه تصمیم گیری شما در دنیای بیداری، خودداری از ابراز وجود، مواجه شدن با موانع احتمالی در آینده، و درک اینکه برای رسیدن به موفقیت چه کاری باید انجام دهید.

در خواب یک زن، یک شیر ممکن است نمایانگر جنبه مردانه روان او باشد. دیدن یک شیر رام و حنایی رنگ در خواب، نشانه‌ فرخنده‌ ای است و نمادی از مزایایی است که فرد در حیطه کاری اش دریافت می کند.

شخصی که در خواب می بیند که از یک حیوان کوچکتر (خرگوش، بره، سگ، لاک پشت و…) در برابر شیر محافظت می کند، می تواند این خواب را چنین تعبیر کند: «حیوان کوچکتر، طبیعت حساس درونی او را نشان می دهد.»

رویارویی با شیر نشانه چیست؟

برخورد با شیر معمول نیست مگر اینکه در جنگل زندگی کنید! با این حال، ممکن است در هنر، تلویزیون، و در کتاب ها و اغلب در خواب خود با شیرها روبرو شوید.

اگر می خواهید بدانید که چرا زیاد با شیرها مواجه می شوید، به خاطر این است که او می خواهد با شما ارتباط برقرار کند و بگوید که شما یک موجود معنوی بسیار تکامل یافته هستید!

یک شیر می تواند تاثیر قدرتمندی بر بیننده بگذارد. غرش بلند شیر و اعمال خشونت آمیز آن، می خواهد نظر شما را به خلق و خوی تان جلب کند. شاید نیاز دارید که خلق و خوی خود را کنترل کنید.

برخورد با شیر، اغلب با قلدری مرتبط است؛ زیرا این حیوان، حیوانات فروتن را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

بنابراین، اگر جملاتی مانند «من قوی هستم»، «من شایسته هستم»، «من زیبا هستم» و از این قبیل جملات را زیاد به خودتان می گویید، طبیعی است که با شیرها مواجه شوید! شیرها مغرور عمل می کنند و نمادی از احساس خود ارزشمندی هستند.

تتو و خالکوبی شیر چه مفهومی دارد؟

اگرچه مردم به دلایل مختلفی شیر را روی بدن خود خالکوبی می کنند، اما خالکوبی شیر می تواند ارتباط نزدیکی با مذهب، طالع بینی و حتی فیلم هایی مانند «هری پاتر» و «شیر شاه» داشته باشد.

به عنوان مثال، از آنجایی که شیر در فیلم های فوق الذکر نشان دهنده شجاعت و سلطنت بود، ممکن است شخصی صرفا به این دلیل که طرفدار این فیلم ها می باشد، طرح شیر را روی بدن خود خالکوبی کند.

یا ممکن است به این دلیل باشد که با شخصیت های داستان، هم ذات پنداری می کنند. علاوه بر این، از آنجا که شیر نماد برج اسد یا مرداد است، کسانی که مردادی هستند ممکن است این خالکوبی را مناسب بدانند.

شیرها نترس هستند. آن ها رهبرانی ذاتی می باشند. آن ها موجوداتی شجاع و در عین حال متعادل و توانا هستند. اگر فکر می کنید مهارت های رهبری دارید و همیشه معتقد بوده اید که برای رهبری دیگران به دنیا آمده اید، یک شیر را خالکوبی کنید!

همچنین می توانید از نماد شیر برای احترام به پدر، یا فردی که همیشه در زندگی راهنمای شما بوده است، تتو بزنید.

منبع: www.yourtango.comworldbirds.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا