اژدها نماد و نشانه چیست؟ (خواب، فال قهوه و تتو)

اژدها نماد و نشانه چیست؟
اژدها نماد و نشانه چیست؟

نماد اژدها در فرهنگ‌های غربی و شرقی رایج است و نمایانگر هیولا، دشمن و شیطان است. نماد اژدها همچنین به معنی آب، ابر، باران، سیل، گناه یا شر است. اژدها در هزاره گذشته، به نمادی از دشمن، شر و تناسخ شیطان تبدیل شده است.

در چین اعتقاد بر این بود که این موجود افسانه ای به شکل یک هیولای ماقبل تاریخ در رودخانه یانگ تسه زندگی می کرده است.

در مصر تصور می شد که اژدها با تمساح مرتبط است. همچنین نماد آب، ابر، باران، سیل و گناه یا شر بوده است.

از آنجایی که اژدها با آتش مرتبط است، می توان آن را نمادی از میل و اشتیاق سوزان نیز، در نظر گرفت.

بعدها در چین، اژدها اهمیت معنوی پیدا کرد. اژدها را به آب مرتبط کردند که وقتی باعث سیل شود، هم می تواند خوب و هم بد باشد. خیلی زود، این موجود به بزرگترین نعمت الهی یعنی باران و برکت خداوند «آب»، پیوند خورد.

در بسیاری از نقاط جهان، نماد اژدها به معنای حاکمیت، سلطنت و قدرت است. شناخته شده ترین نماد چینی اژدها است. اژدها طیف وسیعی از معانی را بیان می کند. اژدهای پنج پا با امپراتور و امپریالیسم، قدرت و عظمت همراه است.

طبق داستان های اساطیری چینی، اژدها با آسمان مرتبط است.همچنین نمادی از سیل، ابر و باران است. در شرق، اژدها بر اساس رنگ خود معانی نمادین متفاوتی دارد.

اژدهای زرد بیشتر مورد احترام است؛ نماد جوهره الهی و قدرت آشکار است و اژدهای آبی، نماد آب می باشد. اژدها همچنین دارای قدرت دگرگونی و نامرئی شدن است.

به عقیده بومیان آمریکا، زمین توسط خداوند و یک اژدها خلق شده است. قبل از تشکیل زمین کنونی، دو خدا به نام های «ناگایچو» و «تندر» زمین را خلق کردند و سنگ ها، گل ها، ابرها و آتش را در آن قرار دادند.

دیدن اژدها در خواب یا فال قهوه چه معنایی دارد؟

معنای روانشناختی اژدها، خودآگاهی محافظت شده است. زیرا معنای اساطیری این جانور قدرتمند، نگهبان گنجینه های بهشت است.

بنابراین، دیدن اژدها در خواب یا فال قهوه به این معنی است که قبل از اینکه بتوانید به خرد درونی خود پی ببرید، باید بر ترس خود غلبه کنید.

همچنین، اژدها یک نماد تاریک، منفی و شیطانی در کتاب های مقدس است. بنابراین دیدن خواب اژدها می تواند به این معنی باشد که شما تمایلات تاریک و مخربی دارید که از آن ها می ترسید.

یک اژدها می تواند نوزادان خود را بخورد! بنابراین، اگر به مادر خود وابستگی منفی دارید، ممکن است دیدن اژدها در خواب یا فال قهوه شما نشان دهنده این وابستگی باشد.

همچنین، نماد اژدها می تواند دارای یک دوگانگی هم باشد. به این معنی که اژدها نمادی از ثروت مادی زمین است، اما در قلمروهای شیطانی نیز، یافت می شود.

خواب اژدها می تواند نمادی از دلبستگی نابه جا به ثروت مادی باشد که در دراز مدت می تواند منجر به از دست دادن و غم و اندوه شود. با این حال، در قلمرو معنوی، خواب دیدن اژدها می تواند به دستیابی به نوعی روشنگری نیز اشاره داشته باشد.

دیدن اژدها در خواب یا فال قهوه، همچنین می تواند چیزهایی در مورد میل جنسی شما بگوید. اژدها ارتباط قوی با آتش و در نتیجه میل و اشتیاق دارد.

یونگ بیان می کند که در اساطیر، فقط قهرمانان بر اژدها غلبه می کنند. بنابراین، کشتن اژدها در خواب می تواند به معنای غلبه بر دشمن باشد.

تتو و خالکوبی اژدها چه مفهومی دارد؟

خالکوبی های مختلف ممکن است با توجه به فرهنگ، رنگ و سبک، معنای متفاوتی پیدا کنند. به طور مشابه، نماد خالکوبی اژدها طیف گسترده ای از معانی را پوشش می دهد. برای ژاپنی ها، اژدها نشان دهنده تعادل و خرد است.

در چین، اژدها نماد خوش شانسی، ثروت و اقبال است. در مسیحیت، خالکوبی اژدها ممکن است به عنوان نماد شیطان یا شر در نظر گرفته شود.

به همین ترتیب، بیشتر اروپایی ها خالکوبی اژدها را بخشی از یک فرقه یا نمادی از شر، منفی گرایی و تخریب می دانند.

بسته به طرح خالکوبی، اژدها می تواند نماد آتش، اشتیاق و انرژی باشد. اژدهای زمینی نماد قدرت، آتش، پتانسیل و ثروت است. اژدهای در حال پرواز، در آغوش گرفتن تغییر و تحول را به تصویر می کشد.

حتی در برخی فرهنگ ها، اژدها می تواند نماد روابط عاشقانه، ماجراجویی، هیجان و جاه طلبی باشد. بنابراین، خالکوبی اژدها می تواند معنای شخصی داشته باشد.

فقط به یاد داشته باشید که مفهوم شرقی طرح اژدها، کاملا متفاوت از مفهوم غربی آن است. بنابراین، طرح خود را عاقلانه انتخاب کنید!

منبع: worldbirds.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا