قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد ایران ایر چقدر است

بلیط هواپیما مشهد
بلیط هواپیما مشهد

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، باید بدانید که مشهد با مساحت 328 کیلومتر مربع دومین شهر بزرگ ایران است. به‌دلیل وجود حرم امام رضا (ع) این شهر یک مکان معنوی محسوب شده و یکی از پرترددترین شهرهای کشور است.

اما دیدنی‌های این شهر به زیارت ختم نمی‌شود و شما می‌توانید جاذبه‌های متنوع و دیدنی دیگری را هم در مشهد ببینید. این شهر ابتدا محل سکونت آریایی‌ها بوده و دلیل نام‌گذاری آن شهود و شهادتگاه و جایگاه قبور ائمه و بزرگان است. با خرید بلیط ایران ایر سفر سیاحتی و معنوی به این شهر داشته باشید و از بودن در مشهد لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد و از این رو بهترین فصل برای سفر به مشهد فصل بهار است که هوایی مطبوع دارد. همچنین به‌دلیل وجود حرم امام رضا در بعضی از مناسبت‌های خاص مانند ولادت و شهادت امام رضا (ع) و ایام محرم تعداد گردشگران این شهر زیاد شده و اگر شلوغی زیاد را دوست ندارید، برای شما مناسب سفر نیست.

اگر طرفدار سفر در زمان خلوتی هستید، باید فصل زمستان را برای سفر به مشهد انتخاب کنید که به‌خاطر آب‌وهوا تقریبا تعداد گردشگران کاهش پیدا می‌کند. براساس سرشماری سال 1385 شهر مشهد بعد از تهران دومین شهر پرجمعیت ایران قرار گرفت.

در مشهد دیدن و خریدن چه چیزهایی را از دست ندهیم؟

حرم امام هشتم شیعیان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های مذهبی ایرانیان در این شهر واقع شده و باعث شده تا لقب پایتخت معنوی ایران را به مشهد اختصاص دهند؛ اما این دلیل نمی‌شود تا مشهد فقط و فقط به همین دیدنی خلاصه شود. دیدنی‌های این شهر هم زیبا و هم زیاد هستند و از بازدید آن‌ها خسته نخواهید شد.

پارک وکیل‌آباد، بوستان ملت، آبشار اخملد، مسجد گوهرشاد، مصلی طرق، آرامگاه فردوسی، پارک کوه سنگی، موزه‌های آستان قدس رضوی، آرامگاه نادر، چالیدره، بند گلستان، شاندیز، بقعه خواجه ربیع، حمام مهدی قلی بیک، زشک، آرامگاه امام محمد غزالی، گنبد هارونیه و سبز، طرقبه، سد کارده و… از نمونه جاهایی است که می‌توانید به بازدید آن‌ها رفته و روز خود را بسازید. با خرید بلیط هواپیما ایران ایر سفر به مشهد را تجربه کنید و دیدنی‌های آن را ببینید.

نام رستوران‌های معروف مشهد عبارت هستند از رستوران پسران کریم، رستوران مهستان شاندیز، رستوران نسیم لبنان، رستوران معین درباری، سندروس، گیاهی خانه، معلق، بابا قدرت، چلو کبابی امید، باغ زیتون و… که در آن‌ها می‌توانید غذاهای محلی مشهد را نوش‌جان کنید.

دیگچه مشهدی، شیشلیک، اشکنه قوروت، شله مشهدی، آش ماستی، یتیمچه، چنگالی، پلو مخلوط، آش لخشک، کوکو شیرین، آش کوفته قلقلی، رشته پلو مشهدی، خورش ریواس، شکلات سنگی و رنگینک از غذاها و شیرینی‌های محلی مشهد حساب شده و امتحان‌کردن آن‌ها جزو واجبات سفر به مشهد است.

شما می‌توانید با سرزدن به مراکز خرید مشهد اعم از بازار امام رضا، الماس شرق، مروارید شرق، پروما، مشهدمال، بازار طلافروشان، بازار بزرگ مرکزی، مرکز خرید فردوسی، برج التون، مرکز تجاری شرق زیست، بازار عباس قلی خان و بلوار سجاد مشهد مایحتاج خود و سوغاتی برای عزیزانتان تهیه کنید و از بازارگردی خود لذت ببرید.

ازجمله سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی مشهد می‌توان به انواع نبات زعفرانی، سفید و زرد، پوستین دوزی، فیروزه تراشی، گلاب، سماورسازی، فرش، عطریات، ترمه‌بافی، سنگ‌تراشی و هرکارتراشی و حکاکی روی خودکار و پلاک و… اشاره کرد.

سوغات مشهد
سوغات مشهد

فرودگاه شهر مشهد

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد زمینی به مساحت 540 هکتار دارد. سال ساخت این فرودگاه به 1330 بازمی‌گردد که تحت‌عنوان فرودگاه مشهد شناخته می‌شد.

این فرودگاه بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد دومین فرودگاه پر رفت‌وآمد ایران شناخته شده و بالاتر از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی است.

شرکت هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت دارند، عبارت هستند از افغان جت، آتا، آریانا، کاسپین، ایرعربیا، اترک، امارات، بغداد، دبی، ایران ایر، فلای دبی، ایران ایرتور، آسمان، جزیره ایویز، عراق، کیش ایر، کام ایر، کویت ایرویز، ماهان، معراج، عمان ایر، قطر ایرویز، قشم، ایر اینترنشنال، تابان، ایرلاینز، زاگرس و وارش. پروازهای داخلی و خارجی زیادی در این فرودگاه و در دو ترمینالی که دارد، انجام می‌شود. برای مثال شما از مشهد می‌توانید به اهواز، شیراز، اصفهان، آبادان، یزد، چابهار، قشم، همدان، ساری، چابهار، کیش، نوشهر، ایلام، تبریز، بوشهر، زنجان، زاهدان، گرگان و بیرجند سفر کنید که از محبوب‌ترین پروازهای مشهد هستند.

فاصله هوایی تهران تا مشهد 753 کیلومتر است که یعنی مدت زمان پرواز به‌طور متوسط یک ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد. اکثرا پروازهای تهران مشهد در همه روزهای هفته انجام می‌شود. این فرودگاه در زمان اوج تقاضا قابلیت پذیرش تا 120 پرواز را دارد.

قیمت بلیط هواپیما

اگر در فصل‌هایی که رفت‌وآمد به این شهر کم است، بلیط خود را تهیه کنید؛ در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. خرید بلیط لحظه‌آخری یا انتخاب هواپیمایی با امکانات کم‌تر هم باعث می‌شود تا سفر شما کم هزینه‌تر شود.

با خرید بلیط هواپیما ایران ایر می‌توانید نوع کلاس پروازی خود را تعیین کنید؛ همین مساله باعث می‌شود تسلط بیشتری روی قیمت سفر خود داشته باشید. اگر تاریخ رفت‌وبرگشت شما مشخص شده، پس حتما بلیط رفت‌وبرگشت تهیه کرده تا مشمول تخفیفات ویژه شوید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا