⭐️ فال روزانه شخصی حافظ (امروز و فردا)

فال روزانه شخصی حافظ (امروز و فردا)
فال روزانه شخصی حافظ (امروز و فردا)

⭐️ برای مشاهده فال امروزتان از دیوان حافظ شیرازی روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

⚡️ برای مشاهده فال روزانه بر اساس ماه تولد روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال روزانه

چگونه به اهداف شخصی زندگی مان برسیم؟

داشتن بلند پروازی و تعیین اهداف بخش بزرگی از شخصیت شماست، پس آن را ساده نگیرید! چه در دل تان عشق به دو ماراتن باشد، چه راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار یا حتی کاهش وزن، همه چیز دست یافتنی است. فقط یک ذهنیت درست می طلبد.

اگر برای تحقق رویاهای خود تلاش می کنید، اجازه دهید این 10 نکته شما را در مسیر درست راهنمایی کند. در اینجا نحوه تعیین اهداف و دستیابی به آن ها آورده شده است.

1. هدفی را انتخاب کنید که الهام بخش شما باشد

اهدافی را تعیین کنید که شخصی هستند و شما را برای رسیدن به درجات عالی جدید ترغیب می کنند. هم رنگ جماعت نشوید و از جاه طلبی های دوستان تان تقلید نکنید!

چیزی را دنبال کنید که خودتان به آن علاقه دارید؛ چیزی که واقعا نسبت به آن اشتیاق دارید. این امر به ایجاد حس هدفمندی کمک می کند و به شما انگیزه می دهد تا صرفا فکر نکنید و عمل کنید.

2. تلاشگر باشید

اهداف زندگی آن هایی هستند که آرزو می کنید ای کاش «یک روز» اتفاق بیافتند، اما آن «یک روز» امروز نباشد! اگر می خواهید به اهداف تان دست یابید، این رویکرد باید تغییر کند.

شما باید از پرسه زدن در رسانه های اجتماعی دست بردارید، و به جای نشستن و آرزو کردن برای این که ای کاش آن شغل، آن سبک زندگی، یا آن جایگاه اجتماعی را داشتید، بلند شوید و فعال باشید.

3. منفی بافی بس است!

اگر منفی باف باشید و انرژی منفی را به دنیا بفرستید، به شما باز خواهد گشت. کافی است به خود بگویید «نمی‌توانید این کار را انجام دهید» و حقیقتا نمی‌ توانید آن کار را انجام دهید.

هر چقدر هم که کلیشه ای به نظر برسد، داشتن یک نگرش «من می توانم انجامش دهم»، حتی اگر واقعی نباشد، می تواند به شما در تحقق اهداف تان کمک کند. هر زمان که شک و تردید در ذهن تان رخنه کرد، آن را دور بریزید و نیمه پر لیوان را ببینید.

4. تعادل را حفظ کنید

به راحتی می توانید در تعیین هدف تان وسواس به خرج دهید! در این صورت، در تله گیر می افتید و برای رسیدن به جایی که می خواهید، دست به هر کاری می زنید. با این حال، این کار خطر فرسودگی شغلی را به همراه دارد.

از همان ابتدا باید نسبت به اهداف خود واقع بین باشید. تلاش کردن خوب است، اما به یاد داشته باشید که شما نیز انسان هستید و مانند دیگران به استراحت و ریکاوری نیاز دارید.

برای خود یک جدول زمانبندی ایجاد کنید و هر روز یا هر هفته زمان کافی را برای کار روی هدف خود اختصاص دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وارد یک مسابقه 10 هزار نفری شوید، اولین گام شما باید طراحی یک برنامه تمرینی مناسب باشد. برنامه ای که مقدار مناسبی تمرین را بدون خطر خستگی در خود بگنجاند.

5. هدف خود را تقسیم کنید

تعیین اهداف و دستیابی به آن ها سخت است. هیچ میانبر یا مسیر آسانی وجود ندارد، اما این چیزی است که تجربه را بسیار ارزشمند می کند.

اگر احساس کردید گیج شده اید و همه چیز برای تان سخت به نظر می رسد، آن را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید. نه تنها از نظر زمانی، بلکه از نظر مراحل عمل نیز آن را تقسیم بندی کنید.

مشخص کردن آنچه که می خواهید به آن برسید، زمان رسیدن و ابزار دستیابی به آن، هدف تان را دست یافتنی تر می کند.

6. شکست را بپذیرید

هدف گذاری به ندرت به آرامی انجام می شود. شما به موانعی برخورد خواهید کرد که باعث می شود در وهله اول از خودتان سوال کنید که اصلا چرا تلاش کرده اید؟ اما این بخشی از مسیر است، و هر چه زودتر آن را بپذیرید، بهتر است.

به جای اینکه اجازه دهید شکست شما را پایین بکشد، اقرار کنید که شکستی اتفاق افتاده و از آن درس بگیرید. توجه داشته باشید که چه چیزی خوب پیش رفته، چه چیزی خوب پیش نرفته و ادامه دهید. این شما را به هدفگذار قوی تری تبدیل می‌ کند.

7. به همه بگویید!

اولین قانون هدف گذاری این است که در مورد هدف گذاری صحبت کنید. به همه کسانی که حرف تان را می فهمند بگویید برنامه تان چیست و چگونه می خواهید آن را به نتیجه برسانید.

این یک فشار اضافی است که به شما انگیزه می دهد تا به گفته های خود عمل کنید. علاوه بر این، فرصت های شبکه ای را نیز فراهم می کند.

هدف تان توسعه اهداف بلند مدت کسب و کار است؟ هرچه با افراد بیشتری صحبت کنید، شانس بیشتری برای ملاقات با افرادی خواهید داشت که می توانید با آن ها همکاری کنید و به هدف خود برسید.

8. یاری بجویید

به تنهایی نجنگید! گاهی اوقات فقط تا یک مرحله ای از کار می توانید با دیدگاه خودتان پیش بروید. از یک جایی به بعد، نیاز دارید تا از دیدگاه های جدید بهره مند شوید.

به عنوان مثال، شاید شما در حال تمرین برای یک نیمه ماراتن هستید و فارغ از اینکه چقدر تلاش می کنید، نمی توانید به سطح عملکردی مطلوب خود برسید. در این مرحله، شاید بتوانید با توصیه یکی از دوستان تان خود را بهبود ببخشید.

9. پیگیر پیشرفت های خود باشید

یک انگیزه بزرگ برای رسیدن به خط پایان، می تواند این باشد که ببینید چقدر پیش رفته اید. اگر موفقیت شما در کاهش وزن تان ناگهان متوقف شده و وسوسه می شوید که به عادت های بد قدیمی خود بازگردید، به خود یادآوری کنید که تا این لحظه چقدر خوب عمل کرده اید.

در طول سفر تعیین هدف خود عکس بگیرید، یک دفتر خاطرات داشته باشید، حتی تجربه خود را در وبلاگ خود ثبت کنید. پیگیری هفته های خوب و بدی که می گذرانید، همچنین به شما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را برطرف کنید و بفهمید که چگونه باید بر آن ها غلبه کنید.

10. نتیجه نهایی را تجسم کنید

فراموش کردن نتیجه نهایی شما را تشویق می کند که از مسیر منحرف شوید. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ انگیزه، تجسم تغییری است که می‌ خواهید در زندگی خود ببینید.

این تصویر را همیشه در ذهن خود داشته باشید: شما در مدت X هفته قرار است چه تغییری کنید! بنابراین وقتی شکست غیر منتظره ای هم اتفاق افتاد، گیج نمی شوید و قوی‌ تر از همیشه ادامه خواهید داد.

پس از اینکه به هدف خود رسیدید، یادتان نرود که با خودتان خوش رفتاری کنید! چون لیاقتش را دارید

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا