فال حافظ عشقی بله یا خیر با اسم طرف مقابل [عشق و عاشقی!]

فال حافظ عشقی بله یا خیر با اسم طرف مقابل
فال حافظ عشقی بله یا خیر با اسم طرف مقابل

برای مشاهده فال حافظ عشقی روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

گرچه فال گرفتن برای تشخیص بله و خیر بودن عشق ملاک درستی برای یک رابطه احساسی نیست اما در ادامه برای شما توضیح داده ایم که عشق واقعی چگونه است.

عشق واقعی چیست و چگونه است؟

حتما تا به حال بارها به این سوال فکر کرده اید که عشق واقعی چیست و آیا می توان نشانه های عشق واقعی را بلافاصله تشخیص دهید؟ می گویند درک عشق درست مانند درک هوایی است که در آن نفس می کشیم، با این که می دانیم در اطراف ما وجود دارد اما نمی توانیم آن را ببینیم.

با همه این ها اصلا آیا چیزی به نام عشق واقعی وجود دارد؟

اگر تا پیش از این در روابط خود دچار دل شکستگی شده اید یا احساس می کنید که عشق واقعی را نمی توان در هیچ رابطه ای یافت ممکن است در پاسخ دادن به این سوال تردید داشته باشید، با این حال در نهایت این عشق واقعی است که بر همه چیز غلبه خواهد کرد.

آیا عشق در نگاه اول واقعی است؟

از گذشته های دور در افکار عامه مردم نوعی عشق به نام عشق در نگاه اول جا افتاده که صد البته درک اشتباهی از عشق است و باید به این افسانه پایان داد.

عشق واقعی هرگز در یک تپش قلب یا در یک لحظه به وجود نمی آید بلکه به زمان نیاز دارد تا شکل گرفته و رشد کند.

در واقع عشق در نگاه اول اصلا عشق نیست بلکه احساسی به نام شیدایی و شیفتگی است که موج شدیدی از احساسات عاشقانه و جنسی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

قبل از این که عشق واقعی را توصیف کنیم و با نشانه های آن آشنا شویم باید درک کنید که اگر می خواهید یک رابطه تضمین شده موفق داشته باشید بسیار مهم است که همه چیز خیلی آهسته پیش برود.

عشق واقعی چیست؟

عشق واقعی قابل تعریف کردن نیست و این همان عشقی است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم اما تعداد کمی واقعا آن را درک می کنند یا زمانی آن را می فهمند که بسیار دیر شده است.

با همه این ها می توان عشق واقعی را با خصوصیات زیر شناخت:

1. شما نمی توانید آن را کنترل کنید

اگر فکر می کنید عشق چیزی است که آن را انتخاب می کنید سخت در اشتباه هستید زیرا عشق در واقع یک احساس غیر قابل کنترل می باشد.

یکی از عصب شناسان معتقد است این احساس به اعماق ناخودآگاه شما دست پیدا می کند و با این که ممکن است فکر کنید در یک لحظه ایجاد شده اما مغز شما از قبل آن را پردازش کرده است.

2. به بیولوژی بدن مرتبط است

این مورد کل ایده عشق را یک رخداد غیر رمانتیک تعریف می کند. از نظر بیولوژیکی احساس عشق به انسان این امکان را می دهد تا به منظور جفت گیری روی یک فرد خاص تمرکز کند تا بتواند با او ازدواج کرده، بچه دار شود و کودکش را بزرگ کند.

شاید نامش را عشق بگذاریم اما در واقع به موضوع بقای نژاد بر می گردد.

3. برای هر فرد تجربه متفاوتی دارد

نکته مهم این است که عشق یک احساس یکنواخت و ثابت در همه افراد نیست بلکه هر کس آن را به شکلی متفاوت از دیگران تجربه می کند زیرا دیدگاه آدم ها درباره روابط و به طور کلی زندگی یکسان نیست و این مسئله به تفاوت میان انسان ها بر می گردد.

محیط و شرایطی که در آن بزرگ شده اید و همچنین طرز تفکر شما درباره عشق نقش مهمی در تجربه آن دارد. اگر اعضای خانواده شما بسیار مهربان بوده اند احتمالا عشق را با محبت کردن و دریافت محبت مرتبط می دانید و اگر چندان مهربان نبوده اند ممکن است چندان اهل محبت کردن به دیگران نباشید.

4. عشق واقعی به معنای پذیرش خوبی ها و بدی ها است

عشق واقعی می تواند خصوصیات بد را بپذیرد. بله! بی شک همه ما خصوصیات اخلاقی ناخوشایندی در وجودمان داریم و این بخشی از انسان بودن ما است.

دوست داشتن واقعی یک نفر به این معنا است که با وجود شناخت ویژگی های بد طرف مقابل هنوز می خواهید با او باشید و شادی های خود را با او سهیم شوید.

5. احساسی شدید است

درک این که عشق چیست شاید کمی دشوار باشد به خصوص زمانی که سعی می کنید آن را از شهوت و هوس های زودگذر تمییز دهید. با این حال توجه به برخی موارد می تواند این دو را از یکدیگر متمایز کند.

به عنوان مثال عشق یک احساس شدید است که روی خلق و خوی شما اثر می گذارد، انرژی تان را دو چندان کرده و احساس سرخوشی به شما می بخشد.

این در حالی است که شهوت احساسی است که افراد نسبت به جذابیت های ظاهری یکدیگر پیدا می کنند. عشق جنبه های جسمانی دارد اما عاطفه و روان افراد را نیز درگیر می کند و در آن لزوما به رابطه جنسی نیاز نمی باشد. به عبارت دیگر فرد عاشق فقط می خواهد عشقش تا ابد کنارش بماند.

6. مغزتان بسیار فعال است

وقتی عاشق هستید مغزتان به شدت فعال می شود و سطح دوپامین و سروتونین مغز شما به بالاترین حد خود می رسد. این هورمون ها سیستم پاداش را در مغز فعال کرده و تمرکز، انرژی، ولع و انگیزه را افزایش می دهند.

به همین دلیل زمانی که عاشق هستید احساس می کنید می توانید هر کاری حتی کارهایی را که در شرایط معمولی قادر به انجام آن ها نبودید انجام دهید.

7. توهین آمیز نیست

صد البته عشق ممکن است گاهی موجب عصبانیت و حتی اشک ریختن شما شود، این بخشی از فرایند عاشق شدن است. اما قرار نیست از نظر ذهنی، عاطفی یا فیزیکی شما را تحقیر یا سرکوب کند که در این صورت عشق نخواهد بود.

در عشق واقعی همسرتان کنار شما می ایستد و به شما احساس آزادی می بخشد. اگر چنین احساسی نداشته باشید پس عشق تان واقعی نخواهد بود. شاید شنیدن آن سخت باشد اما حقیقت است.

8. عشق در ابتدا لازم نیست بعد جنسی داشته باشد

افراد زیادی عاشق کسانی می شوند که هرگز به فکر داشتن رابطه جنسی با آن ها نبوده اند. در واقع شروع عشق به هیچ وجه به کشش جنسی نیاز ندارد بلکه می تواند با یک ارتباط عاطفی یا ذهنی شروع شده و به جذابیت فیزیکی تبدیل شود.

عشق عجیب است، نه؟!

9. عشق می تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد

سوالی که مردم اکثر اوقات می پرسند این است که “آیا عشق می تواند تا همیشه باقی بماند؟” به نظر می رسد جواب مثبت است اما با گذشت زمان اشکال مختلفی به خود می گیرد.

به عنوان مثال عشقی که در ماه عسل احساس می کنید با عشقی که بعد از ده سال زندگی مشترک نسبت به یکدیگر دارید تفاوت دارد زیرا به مرور زمان ارتباط شما رشد کرده، عمیق تر می شود و تجربیات زندگی شما و همسرتان نیز تغییر می کند.

اگرچه ممکن است این احساس مثل سابق شدید نباشد اما به این معنا نیست که عشق نیست، چرا که عشق واقعی به معنای دوست داشتن دیگری است حتی زمانی که هیجانات خوابیده اند.

یافتن عشق واقعی در زندگی

آیا تجربه عشق واقعی در زندگی تنها یک بار اتفاق می افتد؟ خیر این طور نیست. شما می توانید آن را چندین بار و همزمان با افراد زیادی تجربه کنید.

شما می توانید عشق واقعی را نسبت به همسر یا معشوق خود، فرزندان تان و هر شخص دیگری که در زندگی تان به او وابسته هستید داشته باشید.

با همه این ها عشق واقعی نیز ممکن است با گذشت زمان محو شود. برای بسیاری از ما عشق اول عشقی بوده که ناب ترین شکل این احساس را تجربه کردیم. در آن زمان شاید از درگیر کردن قلب و ذهن خود به یک شخص خاص و از تجربه دل شکستگی هراسی نداشتیم زیرا نمی دانستیم شکستن دل چه احساسی دارد.

در عشق اول معمولا نوعی جسارت و بی باکی خاصی وجود دارد و فرد می تواند با تمام وجود عشق بورزد اما بعد از به هم خوردن این رابطه، عشقی که نسبت به آن شخص خاص داشتید در نهایت محو می شود، حتی اگر سال ها طول بکشد تا بر آن غلبه کنید.

در عشق واقعی اجبار نیست

عشق واقعی به طور طبیعی و از صمیم قلب تجربه می شود و هر چقدر تلاش کنید نمی توانید آن را جعل کرده یا به زور عاشق شوید. اگر یک زوج در مرحله شیدایی نتوانند در آزمون سازگاری با هم قبول شوند تجربه عشق واقعی برای هر دوی آن ها بسیار سخت خواهد شد.

از سوی دیگر اگر هر دو طرف بتوانند یکدیگر را درک کرده و با هم ارتباط برقرار کنند شروع به دوست داشتن یکدیگر کرده، به طوری که نمی توانند از هم جدا شوند و در نهایت این پیوند به عشقی پاک تبدیل می شود که به آن عشق واقعی می گوییم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا