فال حافظ روز جمعه با تفسیر دقیق (امروز و فردا)

فال حافظ روز جمعه
فال حافظ روز جمعه

⭐️ برای مشاهده فال حافظ روز جمعه روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

جمعه ای دیگر از راه رسیده و زمین و زمان مشغول تدارک دیدن یک روز زیبا برای تو که سوگلی آفرینش خداوند هستی. صبح آدینه ات زیباتر است اگر عطر تفال در فضایش بپیچد و با یک غزل زیبا از اشعار حافظ شیرازی به استقبالش بروی.

دوست من! بی شک برای تو نیز مانند بسیاری از ایرانی ها، جمعه لذت بخش ترین روز هفته است، روز تعطیل و استراحت و تفریح و احساسات عالی. روزی که می توانی هر طور که دلت می خواهد بگذرانی و لذتش را ببری.

اگر جزو افراد سحرخیز باشی، ساعت بیدار باش تو با جمعه و شنبه کوک نمی شود بلکه همیشه سعی می کنی قبل از آفتاب طلوع کنی، تجربه ای که کمتر کسی تمایلی به آن دارد!

یا شاید جزو افرادی باشی که سال ها است به دیر از خواب بیدار شدن عادت کرده و یا نه! به دلیل شاغل بودن هر روز مجبور هستی صدای آزار دهنده ساعت زنگ دارت را بشنوی و بعد از کلی غر و لند از رختخوابت خارج شوی.

اگر این طور است حتما روزهای جمعه برایت حکم یک فرصت خوب برای تلافی کردن را دارد تا بتوانی تا ظهر بخوابی و انتقام روزهای دیگر را یک جا بگیری.

با همه این ها تردیدی نیست سحرخیز بودن یکی از بزرگ ترین موهبت ها و از بهترین عاداتی است که اثر فوق العاده ای در شروع یک روز هیجان انگیز و موفقیت های پی در پی دارد.

اگر به هر دلیل به این نتیجه رسیده ای که بیدار شدن زود هنگام می تواند فواید زیادی برای زندگی ات به همراه داشته باشد اما این کار برایت مانند شکستن شاخ غول سخت و غیر ممکن به نظر می رسد، در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که راحت تر بتوانی این عادت را در خود پرورش دهی.

راهکارهای موثر برای سحرخیز شدن

1. آرام آرام نه سریع و ناگهانی!

اگر می خواهی سحرخیزی به یک عادت همیشگی در تو تبدیل شود از تغییرات شدید و ناگهانی در ساعات بیدار شدن اجتناب کن و این کار را به آهستگی پیش ببر.

مثلا در ابتدا فقط 15 تا 30 دقیقه زودتر از حد معمول بیدار شو و چند روز این کار را انجام بده تا به آن عادت کنی. در مرحله بعد نیز 15 دقیقه زودتر بیدار شو و چند روز به همین منوال ادامه بده تا این که به ساعت مورد نظرت برسی.

2. شب ها زودتر بخواب

شاید سبک زندگی ات به گونه ای بوده که به تا دیر وقت بیدار ماندن، تماشای تلویزیون در نیمه شب یا گشت و گذار در اینترنت در ساعات پایانی شب عادت کرده باشی.

نکته مهم این است که چسبیدن به این عادت و در عین حال تلاش برای سحرخیز شدن تنها نتیجه ای که خواهد داشت این است که در نهایت تسلیم خواهی شد.

پیشنهاد می کنم حتما شب ها زودتر به رختخواب بروی حتی اگر فکر می کنی خوابت نمی برد. می توانی در رختخواب کمی مطالعه کنی یا شاید خسته تر از حد تصورت باشی و زودتر به خواب بروی.

3. ساعت زنگ دار را در فاصله دور از تخت قرار بده

اگر ساعت زنگ دار درست کنار تختت باشد احتمال این که آن را خاموش کرده یا دکمه چرت را فشار دهی و مجددا بخوابی زیاد است.

هرگز و هرگز دکمه چرت را فشار نده و به این نکته توجه کن که اگر ساعت را در فاصله دوری نسبت به تخت قرار دهی، برای خاموش کردن باید حتما از جای بلند شوی و همین باعث می شود تا اندازه ای خواب از سرت بپرد!

4. از اتاق خواب خارج شو

به محض این که ساعت را خاموش کردی از اتاق خواب بیرون برو و به خودت فرصت این که بخواهی برگشتن به رختخواب را منطقی توجیه کنی نده. کافیست سری به دستشویی زده و آبی به سر و رویت بزنی تا برای شروع یک روز جدید آماده باشی.

5. تجزیه و تحلیل نکن

اگر بعد از بیدار شدن به مغزت اجازه دهی بیدار شدن زود هنگام را تجزیه و تحلیل کند بدون شک دلیل هایی برای انصراف تو از این تصمیم خواهد یافت و هرگز اجازه عملی کردن آن را به تو نمی دهد.

هرگز برگشتن به رختخواب بعد از بیدار شدن را به یک گزینه ممکن برای خودت تبدیل نکن.

6. برای خودت جایزه در نظر بگیر

بله! ممکن است در ابتدا به نظر برسد خودت را به کاری سخت مجبور کرده ای اما اگر کاری کنی که این پروسه برایت لذت بخش شود به زودی منتظر صبح زود و بیدار شدن در ساعات اولیه روز خواهی بود!

جایزه دادن یکی از تکنیک های موثر برای سحرخیز شدن است. مثلا می توانی بعد از بیدار شدن ازخواب یک فنجان قهوه داغ درست کرده و در حین نوشیدن آن مطالعه کنی.

از دیگر ایده های جالب برای جایزه می توان به وعده یک خوراکی خوشمزه برای صبحانه، تماشای طلوع خورشید یا مدیتیشن اشاره کرد.

مهم این است که پاداش برایت لذت بخش باشد و بتوانی آن را به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی ات انجام دهی.

7. از زمان اضافی نهایت بهره را ببر

زمانی که یک یا دو ساعت زودتر بیدار می شوی زمان اضافی ات را صرف چرخیدن در اینترنت یا پر کردن ذهنت با مطالب غیر مفید نکن مگر این که هدف خاصی از آن داشته باشی.

این زمان بسیار پر برکت است، آن را هدر نده و برای برداشتن قدم های بزرگ در جهت آرزوهایت از آن بهره ببر.

مثلا اگر شاغل هستی از این زمان برای آماده کردن وسایل اولیه ناهار استفاده کن یا می توانی در این فرصت به برنامه ریزی برای بقیه روز، ورزش، مدیتیشن یا مطالعه بپردازی.

8. از طلوع خورشید لذت ببر

در این لحظات زیبا و سحر انگیز چه بهتر که تا می توانی به بیرون نگاه کرده یا حتی به فضای باز بروی و آسمان، طلوع خورشید و روشن شدن تدریجی هوا را تماشا کنی.

این حس و این سکوت، فوق العاده زیبا و آرامش بخش است و احتمالا با تجربه آن به این نتیجه می رسی که سحرخیزی خود یک پاداش خارق العاده است.

سخن پایانی …

ایجاد یک عادت جدید همیشه با چالش هایی همراه است، به خصوص اگر این عادت تو را مجبور کند قبل از طلوع خورشید از رختخوابت جدا شوی. با این حال سحرخیزی علاوه بر دلایل شخصی که هر کس می تواند برای آن داشته باشد، به افزایش بهره وری، تمرکز و حتی داشتن عادات غذایی سالم تر کمک می کند.

همه این موارد به قدر کافی خوب هستند که حداقل یک بار بخواهی آن را امتحان کنی. چه بهتر که برای این منظور به نکات بالا نیز توجه داشته باشی.

در ادامه : فال حافظ روز شنبه با تفسیر دقیق

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا