فال حافظ روز پنجشنبه با تفسیر دقیق (امروز و فردا)

فال حافظ امروز
فال حافظ امروز

⭐️ برای مشاهده فال حافظ روز پنجشنبه روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

پنج شنبه ای دیگر است، همسایه دیوار به دیوار جمعه و روزی که جان می دهد با یک غزل زیبا از دیوان حافظ آغاز شود، با یک تفال و یک حس و حال خوب که خواهی نخواهی اشعار حافظ برایت به ارمغان خواهد آورد.

پنجشنبه ها بوی پرتقال می دهد، رایحه ای که حس قشنگ آخر هفته ها را به دلت می اندازد و روزی قشنگ تر از روزهای دیگر را نوید می دهد اما شاید همیشه این طور نباشد!

شاید برای تو هم پیش آمده باشد به پایان یک روز که می تواند پنج شنبه باشد برسی و با خودت فکر کنی “چقدر زود گذشت، واقعا همه ساعات روزم را مشغول چه کاری بودم؟!” و حتما روزهایی بوده که احساس کرده ای گویا مدام از بحرانی به بحران دیگر می روی و زمانی برای تمرکز روی اولویت های زندگی ات نداری؟

اگر جواب هر یک از این سوالات مثبت است، احتمالا در برنامه ریزی روزانه ات دچار مشکل هستی و ما در ادامه می خواهیم به نکات مهم برای برنامه ریزی روزانه اشاره کنیم.

نکات مهم برای برنامه ریزی روزانه

1. برنامه روزانه ات را بنویس

مهم ترین نکته ای که برای برنامه ریزی روزانه وجود دارد این است که باید برنامه ات را بنویسی. این کار در واقع نوعی تمرین خوب برای مدیریت زمان است که باید به صورت روتین و هر روز انجام شود.

نکته کلیدی در نوشتن برنامه روز این است که تو زمانی را صرف فکر کردن به امور زندگی ات و نوشتن هر آن چه می خواهی انجام دهی می کنی. بهتر است برای این منظور به اولویت های خود و مهلتی که ممکن است برای امور مختلف در اختیار داشته باشی فکر کنی.

سپس فهرستی از کارهای مهمی که باید انجام دهی تهیه کن. نوشتن باعث می شود مغزت خالی شده و نیاز نباشد برای به خاطر سپردن کارها تلاش کنی.

فرق ندارد این کار را به صورت الکترونیکی انجام دهی یا روی کاغذ بنویسی اما نوشتن روی کاغذ باعث می شود حس مسئولیت بیشتری در قبال آن احساس کرده و به ندرت بی خیال آن شوی.

2. هر روز در زمان مشخص برنامه ریزی کن

با برنامه ریزی در یک ساعت مشخص یک نوع عادت در تو ایجاد می شود و عادات خوب این قدرت را دارند که تو را در مسیر درست نگه دارند.

برای این منظور می توانی هر شب برای فردا یا هر صبح برای روز جاری ات برنامه بچینی. بعضی افراد ترجیح می دهند اول صبح و بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه این کار را انجام دهند که مغزشان از هر زمان دیگر کاراتر عمل می کند.

با همه این ها شب یا صبح اصلا تفاوتی ندارد، مهم این است که در آن ساعت خاص راحت تر از هر لحظه دیگر باشی.

3. یک لیست سریع اولیه تهیه کن

لیست سریع می تواند شامل هر کاری که باید انجام دهی، کارهایی که دوست داری انجام دهی یا می توانی انجام دهی باشد.

به این فکر کن که آیا برای هر کار ضرب الاجلی وجود دارد؟ آیا لازم است به شخص خاصی زنگ بزنی یا ایمیل بفرستی؟ آیا کار خاصی از برنامه دیروز هست که تکمیل نشده باشد؟

به علاوه اگر از برنامه هفتگی استفاده می کنی بهتر است آن را مروری کنی تا چیزی از قلم نیفتد.

ناگفته نماند قرار گرفتن یک مورد در این لیست به آن معنا نیست که حتما در برنامه نهایی امروزت قرار خواهد گرفت بلکه این تکنیک صرفا احتمال این که کاری نادیده گرفته شود را به حداقل می رسد.

توصیه می شود حتما به زمان قرارهای ثبت شده در تقویمت (برای امروز و چند روز بعد) نیز نگاهی بینداز تا مطمئن شوی جلسه یا قراری برای روزهای بعد نداری که لازم باشد از همین امروز برای آن آماده شوی.

4. امورت را به دو گروه کاری و شخصی تقسیم کن

همه ما ممکن است در لا به لای مشغله های کاری وظایفی که در قبال خود و خانواده داریم فراموش کنیم، به همین دلیل بهتر است برنامه ات را به دو عنوان امور کاری و امور شخصی تقسیم کنی که در این صورت:

  • زمان بندی بهتری خواهی داشت، مثلا کارهای مربوط به محیط کار را تا می توانی به منزل نمی آوری و امور منزل را به ساعات غیر کاری موکول خواهی کرد
  • بین زندگی کاری و شخصی ات تعادل ایجاد می کنی چرا که مطمئن می شوی تعداد موارد تحت عنوان امور شغلی تقریبا برابر با امور شخصی باشد و هر روز هر دو جدول تا حدودی پر شود

5. دو کاری که حتما باید امروز انجام شود را مشخص کن

در میان مواردی که یادداشت کرده ای یک مورد شغلی و یک مورد شخصی که حتما باید امروز انجام دهی انتخاب کن.

این دو مورد لزوما دشوارترین یا طولانی ترین کارها نمی باشند بلکه مواردی هستند که برای دستیابی به اهداف بلند مدت تو بسیار مهم و ضروری می باشند و در مسیر تحقق اهدافت باید حتما به آن ها برسی.

آن ها را در ابتدای لیست خود قرار بده، با این کار حتی اگر به هر دلیل از برنامه ات عقب بیفتی، خیالت راحت است که مهم ترین کارها را انجام داده ای.

6. کارهای کوچک و غیر زمان بر را در نظر بگیر

اشتباه نکن! همه موارد برنامه روزانه ات نباید پروژه های بزرگ باشند و این که تکمیل کاری 10 تا 15 دقیقه زمان می برد دلیل نمی شود در لیست کارهای روزانه قرار نگیرد.

از جمله مزیت های این نکته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر تنها کارهای سخت و طولانی را در لیست خود بگنجانی، با نگاه کردن به آن ها احساس می کنی روزی سخت در پیش داری و نا امیدی وجودت را فرا می گیرد
  • علامت زدن کارهای انجام شده در برنامه بسیار لذت بخش است و حس خوبی دارد زمانی که پایان روز به برنامه ات نگاه کنی و ببینی تقریبا همه موارد را تیک زده ای. گنجاندن کارهای سریع و ساده در لیست احتمال این که بتوانی این حس خوب را تجربه کنی افزایش می دهد
  • کارهای کوتاه برای اوقاتی که انرژی کمتری داری عالی هستند. زمانی که خسته ای و حس می کنی توانایی انجام یک کار دشوار را نداری، بسیار خوب است گزینه ای داشته باشی که تکمیل آن به زمان یا تلاش زیادی نیاز ندارد
  • اگر از برنامه ات عقب بیفتی می توانی چند مورد از موارد کوچک تر را انتخاب و حذف کنی

علاوه بر این، مگر زمانی که لازم است صرف یک کار شود می تواند میزان اهمیت آن را مشخص کند.

7. در طول روز بارها به لیست خود مراجعه کن

یکی دیگر از روش های موثر برای مدیریت زمان این است که چندین بار در روز به برنامه خود مراجعه کنی.

به محض کامل کردن یک کار، تیک مربوط به آن را بزن و مروری به سایر امور روزت داشته باش. بدون تردید انتخاب مورد بعدی بسیار راحت تر است و مجبور نیستی مغزت را درگیر به خاطر آوردن چیزی بکنی.

چه بهتر که برنامه ات را جایی قرار دهی که به راحتی به آن دسترسی داشته باشی. مثلا داخل گوشی هوشمند، داخل نوت بوکی که همیشه همراهت است یا داخل دفترچه ای در کیف دستی ات.

در ادامه : فال حافظ روز جمعه با تفسیر دقیق

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا