فال تاروت 3 و 6 کارتی اصلی با تفسیر دقیق!

فال تاروت ۳ و ۶ کارتی اصلی با تفسیر دقیق!
فال تاروت ۳ و ۶ کارتی اصلی با تفسیر دقیق!

✅ برای مشاهد آنلاین فال تاروت با توضیح کامل روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال تاروت اصلی

5 راه مطمئن برای دستیابی به اهداف در امسال

چه چیزی افرادی که به اهداف خود دست می یابند را از افرادی که نمی توانند به اهداف خود دست یابند متمایز می کند؟

در سال 2002، چارلز آر اسنایدر، پروفسور آمریکایی که در روانشناسی مثبت گرا تخصص داشت، در مقاله ای تاثیرگذار اظهار داشت که دو مانع وجود دارد: 1) باور نکردن اینکه می توانیم به اهداف خود برسیم، و 2) عدم شناسایی مسیرهای رسیدن به آن ها.

نمونه بارز این امر، تمایل ما به مشخص کردن اهداف خود در آغاز سال نو، و سپس کنار گذاشتن و به فراموشی سپردن آن هاست!

اگر متعهدانه خواستار دستیابی به اهداف خود هستید، در اینجا پنج تاکتیک آزمایش شده و واقعی با الهام از مطالعات اسنایدر وجود دارد که سال ها از آن استفاده شده و نتیجه بخش بوده اند.

1. هر هدف را به یک «چرایی» گره بزنید

دستیابی به اهداف زمانی آسان‌ تر می‌ شود که معنادار و مرتبط با یک دلیل باشند. وقتی هدف خود را به «چرایی» گره می زنید، چند اتفاق می افتد:

  • با حذف عوامل حواس پرتی یا سایر کارهایی که با نتیجه دلخواه شما همسو نیستند، بیش از حد بر روی هدف متمرکز می شوید.
  • طرح‌ ریزی، درک و برقراری ارتباط بین دیدگاه‌ ها و ایده‌ هایتان آسان‌ تر می‌ شود؛ زیرا شما عمدا روی دلیل انجام یک کار و تاثیر آن بر روی خودتان و زندگی تان تمرکز می‌ کنید.
  • تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید، آسان تر می شود؛ زیرا اولویت های شما به یک هدف مرتبط است.
  • شروع به درک آنچه در زندگی و حرفه تان برای شما مهم است می کنید، که همین امر وضوح و معنا ایجاد می کند.

برای فهمیدن «چرایی» پشت هدف تان، از این عبارت ساده استفاده کنید:

«من می خواهم _________ کنم تا بتوانم _______.»

به عنوان مثال:

من می خواهم کتاب های غیر داستانی بیشتری بخوانم تا بتوانم دانش خود را افزایش دهم و در مورد موضوعات مختلف با دیگران صحبت کنم. (در اینجا «چرایی» افزایش دانش است، نه صرفا خواندن کتاب های بیشتر.)

2. همین الان، و از کوچک شروع کنید

به احتمال زیاد، اگر روی یک هدف جدید کار می کنید، برای رسیدن به آن زمان، انرژی و تمرکز لازم است؛ به خصوص اگر آن هدف، خارج از اهدافی باشد که برای ساعات کاری خود تعیین کرده اید.

به جای اینکه به یکباره جهش کنید و انتظار داشته باشید همه کارها را به خوبی انجام دهید، اگر با ایجاد تغییرات کوچک رفتاری در حال حاضر شروع کنید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد. چرا؟

تحقیقات نشان می دهند که تغییر یک عادت یا ایجاد عادت جدید می تواند بین 18 تا 66 روز طول بکشد. اگر یک هدف یا یک جدول زمانی غیر واقع بینانه تعیین کنید، خود را برای شکست آماده کرده اید و ممکن است حتی قبل از شروع بی انگیزه شوید.

مثلا اگر هدف شما این است که صبح ها قبل از خروج از خانه ورزش کنید، طبیعتا اولین گام این است که زودتر از خواب بیدار شوید. خود این گام می تواند طاقت فرسا باشد چون دوست ندارید هر روز نیم ساعت زودتر بیدار شوید.

بنابراین، هر روز 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا خود را به زمان بیداری دلخواه تان برسانید. سپس، این عادت جدید را به طور مداوم در هر روز هفته حفظ کنید. با ایجاد تدریجی یک عادت، آینده خود را برای موفقیت برنامه ریزی می کنید.

3. اهداف تان را به هدف های کوچک تر تقسیم کنید

«امسال باید 50 تا کتاب بخوانم!» یا «من باید هر روز 3 صفحه کتاب بخوانم.» کدام یک راحت تر به نظر می رسد؟

وقتی به یک هدف اصلی و بزرگ نگاه می کنیم، تمایل داریم آن را به زمان دیگری موکول کنیم. در عوض، اگر آن هدف اصلی را به اهداف کوچک تر تقسیم کنیم و هر روز فقط یک کار را برای نزدیک تر شدن به آن انجام دهیم، موفق می شویم.

ما شما را تشویق می کنیم که در طی یک دوره 90 روزه، بر روی یک هدف کار کنید.

4. پیش از شروع، موانع را از سر راه بردارید

قبل از شروع یک هدف، از خود بپرسید: «چه چیزی می تواند من را از رسیدن به این هدف باز دارد؟»

موانع، بهانه ها یا ترس های احتمالی خود را شناسایی و یادداشت کرده، و همچنین راه های عبور از آن ها را بنویسید. با نوشتن موانع خود، بخش اعظم قدرت آن ها را از بین می برید.

تحقیقات روانشناسی نشان داده اند که وقتی افکار «نگران کننده» یا «اضطراب آور» را روی کاغذ می آورید، آن ها را تخلیه می کنید و فضایی را در ذهن خود برای تمرکز بر موارد مثبت آزاد می کنید.

اهداف، به‌ ویژه آن‌ هایی که منجر به تغییرات دائمی در زندگی می‌ شوند، مانند مطالعه هر روزه، ورزش کردن یا رژیم غذایی سالم تر، نیاز به تعدیل‌ های عمدی دارند.

نوشتن موانعی که انتظار می رود با آن‌ ها روبرو شوید (مثلا: زمان کافی ندارم؛ هزینه زیادی خواهد داشت و…) به شما کمک می کند تشخیص دهید که کدام یک خود تحمیلی است، و کدام یک خارج از کنترل شماست.

فرض کنید می خواهید در حین انجام کار تمام وقت، یک دوره رانندگی بگذرانید. موانع شما ممکن است بودجه و زمان باشد.

با بررسی هزینه هایی که می توانید به طور موقت کاهش دهید تا مبلغی را برای سرمایه گذاری در هدف خود آزاد کنید، شروع کنید. به عنوان مثال، می توانید اشتراک ماهانه یکی از سرویس های خود را لغو کنید.

در مرحله بعد، در نظر بگیرید که چگونه می توانید برنامه روزانه خود را تغییر دهید یا از اطرافیان خود کمک بخواهید تا بتوانید در برنامه خود، وقت خالی کنید.

به عنوان مثال، می توانید از رئیس خود بخواهید که شما را در یک پروژه طولانی مدت تر و کم حجم تر برای چند هفته آینده قرار دهد.

5. موفقیت هایتان را جشن بگیرید

در نهایت، زمانی را برای تامل و تحسین تلاش های خود اختصاص دهید.

همه چیز طبق برنامه ریزی پیش نمی رود، اما وقتی مکث می کنید و ارزیابی می کنید که چه چیزهایی خوب پیش رفته، چه چیزهایی خوب پیش نرفته، و چگونه می توانید در هدف بعدی خود پیشرفت کنید، چیزهای زیادی خواهید فهمید و آمادگی بیشتری برای بعدها پیدا خواهید کرد.

هرچه از اهمیت جشن گرفتن موفقیت ها بگوییم، کم گفته ایم. خوشحالی کردن برای دستاوردها، نه تنها احساس خوبی دارد و در مغز دوپامین ترشح می کند، بلکه انگیزه شما را برای رفتارها و عادت هایی که برای هدف بعدی نیاز دارید، تقویت می سازد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا