مضرات مصرف جینسینگ برای زنان، مردان و کودکان چیست؟

عوارض و مضرات جینسینگ چیست؟
عوارض و مضرات جینسینگ چیست؟

قبلا در مقاله خواص جینسینگ به بررسی فواید یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی چینی و طب آیورودا برای سلامتی بدن پرداخته ایم.

تحقیقات نشان داده که زیاده روی در مصرف جینسینگ اثر بخشی آن را در بدن کاهش می دهد به همین دلیل توصیه می شود که برای به حداکثر رساندن مزایا، پس از یک دوره 2-3 هفته ای استفاده از جینسینگ به مدت 2 هفته از آن استفاده نکنید.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی عوارض و مضرات انواع جینسینگ برای بدن بیشتر آشنا شوید؛

عوارض و مضرات جینسینگ چیست؟

آلرژی و حساسیت

جینسینگ در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند تاول، تنگی نفس، ورم صورت، لب ها، زبان و گلو شود.

همچنین زیاده روی در مصرف جینسینگ در برخی افراد می تواند باعث اسهال، سردرد، کاهش ضربان قلب، افزایش فشار خون، کاهش فشار خون، حساسیت سینه ها و خونریزی واژینال شود.

توصیه می شود که اگر پس از مصرف خوراکی جینسینگ دچار واکنش های شدید پوستی، تب، گلودرد، ورم صورت یا زبان، سوزش چشم ها، بثورات پوستی قرمز یا بنفش در صورت و بدن و پوسته پوسته شدن پوست شدید، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

چه افرادی نباید از جینسینگ استفاده کنند؟

افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی : جینسینگ ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود به همین دلیل می تواند باعث تشدید علائم بیماری در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروز (MS)، لوپوس و آرتریت روماتوئید شود.

بیماری های قلبی و عروقی : هنوز اطلاعات دقیقی از اثر جینسینگ بر روی افراد مبتلا به بیماری های قلبی انجام نشده به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی از مصرف جینسینگ خودداری کنند و یا با تجویز پزشک آن را استفاده کنند.

سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئید رحم : جینسینگ حاوی ماده شیمیایی به نام جینسینوزید است که مانند استروژن عمل می کند و با افزایش سطح این هورمون در بدن می تواند باعث تشدید علائم بیماران مبتلا به سرطان سینه، رحم، تخمدان، آندومتریوزیس و فیبروئید رحم شود.

اسکیزوفرنی : دوز های بالای جینسینگ باعث تشدید بی خوابی و آشفتگی در افراد مبتلا به بیماری روانی اسکیزوفرنی می شود.

دیابت و قند خون : جینسنگ ممکن است باعث کاهش قند خون شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت که دارو استفاده می کنند پس از مصرف جینسینگ باید قند خون خود را کنترل کنند چون ممکن است باعث افت شدید قند خون در آن ها شود.

دوران بارداری و شیردهی : هنوز مطالعات دقیقی از اثرات جینسینگ بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

نوزادان و کودکان : جینسینگ به احتمال زیاد برای نوزادان و کودکان خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت و مرگ آن ها شود به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف جینسینگ برای نوزادان و کودکان اجتناب کنید.

بی خوابی : دوز های زیاد جینسینگ می تواند باعث تشدید بی خوابی در افراد مبتلا به این بیماری شود.

تداخل دارویی

جینسینگ ممکن است با برخی دارو های ضد انعقادی خون مانند وارفارین، هپارین و آسپرین تداخل دارویی داشته باشد.

پیوند عضو : جینسنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند اثر بخشی دارو هایی که پس از پیوند عضو استفاده می شوند را کاهش دهد.

مقدار مجاز مصرف جینسینگ در روز

با مشورت پزشک

  • حداکثر مقدار مصرف جینسینگ در روز حدود 200 تا 600 میلی گرم توصیه شده است
  • میزان مصرف جینسینگ در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 حدود 200 میلی گرم توصیه شده است
  • مقدار مصرف روزانه جینسینگ برای درمان اختلال نعوظ 1400 تا 2700 میلی گرم جینسنگ 2 یا 3 بار در روز به مدت 12 هفته است
  • میزان مصرف روزانه جینسینگ برای بهبود عملکرد مغز 200 تا 400 میلی گرم عصاره جینسنگ است
  • میزان مصرف جینسینگ برای درمان آنفولانزا 200 میلی گرم عصاره جینسینگ برای 4 هفته است

منابع : webmddrugs

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی