طرز تهیه چای جینسینگ کره ای و موارد استفاده از آن

طرز تهیه دمنوش چای جینسینگ
طرز تهیه چای جینسینگ

اگر به آشپزی کره ای علاقمند هستید و دوست دارید طرز تهیه غذاهای خوشمزه کره ای را یاد بگیرید توصیه می کنیم از نوشیدنی و چای های پرطرفدار کره ای – که چای جینسینگ یکی از محبوب ترین آن ها به شمار می رود – غافل نشوید.

از آن جا که مردم کره به ارتباط قوی بین غذا و دارو علاقه زیادی دارند و جینسینگ از ریشه های پرخاصیت و پرکاربرد در طب سنتی این کشور محسوب می شود، چای جینسینگ در میان کره ای ها جایگاه خاصی داشته و به عنوان یک نوشیدنی مقوی که به سلامت و سرزندگی فرد کمک زیادی می کند شناخته شده است.

در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه چای جینسینگ کره ای آشنا کنیم، این چای خوشمزه و معطر، گرمای مطبوعی به بدن می بخشد و به همین دلیل و برای بهره مندی از تمام مزایای آن توصیه می شود آن را گرم بنوشید.

طرز تهیه چای جینسینگ

کل زمان مورد نیاز: 10 دقیقه
زمان لازم برای آماده سازی: 5 دقیقه
زمان لازم برای پختن: 5 دقیقه
مواد مورد استفاده برای 5 فنجان

مواد لازم

ریشه جینسینگ: 8 قطعه
عسل: به مقدار دلخواه به عنوان طعم دهنده
آب: 5 فنجان

روش تهیه

ابتدا قطعات ریشه جینسینگ تازه را تراشیده و داخل صافی چای قرار دهید. سپس آن را درون آب بسیار داغ (اما نه جوش) به مدت 5 دقیقه قرار دهید و در پایان مقداری عسل به آن اضافه کنید.

برای درست کردن چای جینسینگ بدون صافی چای، ابتدا باید پوست ریشه جینسینگ را جدا کرده و آن را به 7 تا 8 تکه نازک تقسیم کنید. سپس جینسینگ را با مقدار زیادی عسل مخلوط و بگذارید 15 دقیقه بماند.

در مرحله بعد آب بسیار داغ (نه جوش) را روی جینسینگ و عسل اضافه کرده و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند.

در پایان قطعات جینسینگ را جدا کنید و چای را گرم بنوشید.

نکته: اگر احساس می کنید طعم جینسینگ خیلی قوی است می توانید آن را با چای سبز یا چای زنجبیل (با نسبت دلخواه) ترکیب کنید.

موارد استفاده چای جینسینگ

در فرهنگ کره استفاده از گیاهان و مواد غذایی به عنوان دارو از پیشینه کهنی برخوردار است و طی سالیان گذشته، کره ای ها از گیاهان و ادویه جات مختلف برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کرده اند.

در این کشور به چای جینسینگ به عنوان چیزی فراتر از یک نوشیدنی نگاه می شود، مردمان کره از هزاران سال پیش از این ریشه پرخاصیت به عنوان دارو استفاده می کرده اند و در حال حاضر این کشور بزرگ ترین تولید کننده جینسینگ در جهان محسوب می شود.

پزشکان طب سنتی کره ای از جینسینگ برای بازیابی قدرت و استقامت بدنی، افزایش طول عمر، تقویت کردن میل جنسی، درمان ناتوانی جنسی، درمان فشار خون بالا، دیابت و کلسترول استفاده می کنند.

ریشه جینسینگ در طب شرقی نیز برای درمان بسیاری از بیماری ها و بهبود قدرت روحی و حافظه مصرف می شود.

سال 2002 و طی مطالعه انجام شده در دانشکده پزشکی جنوب ایلینوی، رابطه میان جینسینگ و رفتار جنسی کشف شد. براساس این مطالعه، مطالعات آزمایشگاهی حیوانی نشان داد مصرف هر دو نوع جینسینگ آسیایی و آمریکایی به افزایش قدرت و تعامل جنسی در حیوانات کمک می کند.

این روزها در غرب نیز خواص دارویی جینسینگ مورد توجه قرار گفته و این ریشه پرخاصیت در بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا به عنوان محرک استفاده می شود.

گرچه جینسینگ سمی نیست اما بعضی کارشناسان دریافته اند استفاده طولانی مدت و پیوسته از جینسینگ می تواند باعث بی خوابی شود.

بنابراین توصیه می شود به جای استفاده روزانه از جینسنیگ آن را به صورت دوره ای مصرف کنید، به عنوان مثال جینسینگ را یک هفته به صورت روزانه استفاده کرده و هفته بعد مصرف آن را قطع کنید، یا می توانید چند روز در هفته میل کرده و باقی هفته از مصرف آن خودداری کنید.

اگر در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برید، بیماری خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جینسینگ با پزشک مشورت کنید.

هنگام ترکیب جینسینگ با مواد غذایی محرک هوشیاری احتیاط کنید.

در ادامه بخوانید : خواص جینسینگ قرمز برای مردان

منبع: thespruceeats

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا