افراد موفق چه عادت هایی دارند؟

عادت های روزانه و سبک زندگی افراد موفق
عادت های افراد موفق چیست؟

آیا تابحال فکر کرده اید که چه چیزی از شما یک فرد موفق می سازد؟ شاید پاسخ های متفاوتی به این سوال بدهید اما چند کار قطعی وجود دارد که می توانیم در زندگی روزمره خود انجام دهیم تا کارایی بهتری داشته باشیم.

جدا از بحث مهارت و هوش و شانس، یک سری عادات خوب وجود دارند که می توانند تفاوت چشمگیری در زندگی شما پدید آوردند.

وقتی صحبت از عادت می شود، می دانیم که همه عادت ها خوب نیستند. عادت های بد، الگوهای رفتاری منفی هستند که مانع از رسیدن شما به رویاهایتان می شوند. در مقابل، عادات خوب، آن دسته از عادت هایی هستند که به شما در دستیابی به خواسته هایتان کمک می کنند.

افرادی که به شدت موفق هستند، عادت هایی دارند که افراد معمولی ندارند. بنابراین، اگر این عادت ها چنین افراد موفقی را ساخته اند، چرا ما این عادت ها را از آن خود نکنیم و در میان فهرست افراد موفق جهان قرار نگیریم؟!

در این مقاله، فهرستی از 50 عادت افراد موفق را می خوانیم که در بین همه آن ها رایج است.

1. روز خودشان را زود شروع می کنند

یکی از عادت های افراد موفق این است که صبح زود از رخت خواب بیرون می آیند.

این کار، باعث می شود تا با اعتماد به نفس کامل برای کارهای خود برنامه ریزی کنند، و در نتیجه همه کارهای روزانه خود را به انجام برسانند.

آن ها از زمان صبح شان برای نرمش کردن و برنامه ریزی برای کل روز، استفاده می کنند.

2. به مدیتیشن اهمیت می دهند

مدیتیشن یا مراقبه، فواید ذهنی و جسمی زیادی از جمله از بین بردن استرس، کنترل اضطراب، افزایش خودآگاهی و… دارد.

بسیاری از افرادی که در زندگی به موفقیت رسیدند، دریافته اند که مدیتیشن دارای فواید بیشماری است. آن ها عادت کرده اند که هر روز مدیتیشن کنند؛ چرا که مدیتیشن در کنار فواید زیادی که دارد، باعث بهبود حافظه نیز می شود.

3. عاشق مطالعه اند

آیا می دانستید که مطالعه منظم باعث افزایش هوش شما می شود؟

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه ایموری انجام گرفت، عصب شناسان دریافتند که خواندن تنها یک داستان، باعث بهبود عملکرد مغز خواهد شد. این یکی از رایج ترین عادات افراد موفق است.

اگر نتوان گفت همه آن ها، اما اغلب آن ها عادت به مطالعه دارند. مطالعه به آن ها کمک می کند بهتر فکر کنند و هر روز چیزهای جدیدی بیاموزند. و همه قبول دارند که روزانه یاد گرفتن یک چیز جدید، قطعا از انسان فرد بهتری می سازد.

4. مدت زمانی را به تفکر متمرکز اختصاص می دهند

تفکر متمرکز، هوشیارترین حالت ذهن است زیرا مغز را قادر می سازد تا با حذف همه حواس پرتی ها، بیشترین تمرکز را داشته باشد.

اغلب افراد موفق، به طور منظم عادت دارند حدود 30 دقیقه به تفکر متمرکز بپردازند. در طول مدت این 30 دقیقه، آن ها به جنبه های مهم زندگی نظیر سلامتی، روابط، کسب و کار و… فکر می کنند.

بنابراین، می توانند همه چیز را بهتر تجزیه و تحلیل کنند و استراتژی های بهتری برای دستیابی به خواسته ها به ذهنشان می رسد.

طبق مطالعات دانشکده علوم پزشکی دوک، سکوت و آرامش باعث ساخته شدن سلول های جدید در بخشی از مغز خواهد شد که مسئول یادگیری و حافظه است.

بنابراین، با تمرین تفکر متمرکز، راه حل های بهتری به ذهن تان می رسد چون در آن مدت،فشار ذهنی کمتر می شود.

5. هر روز ورزش می کنند

بدون هیچ برنامه ای برای مقابله با استرس، چطور می توان موفق شد؟

طبق مطالعات انجام شده، 70 درصد بزرگسالان آمریکا دچار استرس و فشارهای روانی هستند. به همین دلیل است که افراد موفق عادت به ورزش روزانه دارند؛ چون می دانند که اگر در استرس و فشار باقی بمانند، نمی توانند بهترین خودشان را ارائه دهند.

ورزش کردن روزانه یا حداقل چهار یا پنج بار در هفته، نه تنها به افزایش حافظه و تیزهوشی آن ها کمک می کند، بلکه باعث افزایش خلاقیتشان هم می شود.

6. با افراد شبیه خودشان معاشرت دارند

زندگی کردن در کنار افراد موفق، تأثیر شگرفی بر موفقیت خودتان دارد. زیرا این افراد شما را با انگیزه نگه می دارند.

به همین دلیل است که افراد موفق ترجیح می دهند روابط خودشان را با کسانی که مثبت و با انگیزه هستند، توسعه دهند. آن ها تلاش می کنند تا کمتر در معرض افراد منفی قرار بگیرند؛ چرا که معتقدند این افراد می توانند بر روی شخصیت آن ها تأثیر منفی بگذارند.

7. افرادی هدف محور هستند

هدفگذاری، بهترین عادتی است که می تواند راندمان کاری شما را در محیط کار بالا ببرد و هنگام تصمیم گیری ها، شما را به شفافیت و وضوح برساند.

تقریباً همه افراد موفق دوست دارند برای خود هدف های کوتاه مدت تعیین کنند؛ زیرا می دانند که موفقیت در دستیابی به اهداف کوتاه مدت، آن ها را اهداف بزرگتر و بلند مدتشان نزدیک تر می کند.

8. خودشان اهداف شان را دنبال می کنند

افراد موفق به فلسفه «خودت رئیس خودت باش» اعتقاد دارند؛ این باور به آن ها کمک می کند که به جای 5 تا 9 ساعت کار برای دنبال کردن اهداف دیگران، آزادی کامل برای دنبال کردن اهداف خودشان را داشته باشند.

افراد موفق، وقت خود را برای تحقق رویاهای دیگران هدر نمی دهند. آن ها هدف های خودشان را تعیین می کنند و برای رسیدن به آن اهداف، سخت تلاش می کنند. زیرا اگر زمان خود را صرف رساندن دیگران به اهدافشان کنند، از رسیدن به اهدافی که برای زندگی خودشان تعیین کرده اند، باز می مانند.

9. برای خودشان استانداردهای بالا تعیین می کنند

همه حق انتخاب دارند تا برای خودشان استانداردهایی تعیین کنند. اما افراد موفق به استانداردهای معمولی قانع نیستند.

آن ها بالاترین استانداردها را برای خود در نظر می گیرند زیرا این باعث می شود تا تعهد، تلاش و نتایج بیشتری داشته باشند که همه این موارد برای موفقیت لازم و ضروری اند.

10. خواب کافی دارند

داشتن خواب کافی برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لازم و ضروری است. خواب کافی، نه تنها مغز شما را هوشیارتر می کند، بلکه حالتان را هم خوب می کند.

افراد موفق، از اهمیت خواب کافی آگاهند و برای همین است که ترجیح می دهند روزانه خوابی کافی داشته باشند تا بتوانند بالاترین عملکرد را در کار خود داشته باشند.

11. تنها به یک منبع درآمدی متکی نیستند

افراد موفق همواره در تلاش اند تا چندین منبع درآمدی داشته باشند؛ زیرا می دانند که تکیه کردن فقط بر یک منبع درآمدی، هرگز آن ها را به ثبات مالی نخواهد رساند. آن ها معمولا بین 3 تا 5 منبع درآمدی دارند و از این رو، زمان زیادی را صرف حل بحران های مالی نمی کنند.

12. از هر کاری که وقت را هدر بدهد، دوری می کنند

برای هر فرد موفقی، زمان طلاست! آن ها عادت کرده اند که از زمان خود هوشمندانه استفاده کنند؛ زیرا می دانند که برای موفقیت، هر روز یک زمان مشخصی را در اختیار دارند که باید به طور مؤثر استفاده شود.

آن ها به جای وقت تلف کردن در شبکه های اجتماعی، ترجیح می دهند تا کارهایی را انجام دهند که آن ها را مولدتر می سازد.

13. از تمام کارهای روزانه خود، یادداشت برداری می کنند

انجام به موقع کارها، برای موفقیت بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل است که اغلب افراد موفق، عادت دارند که از تمام فعالیت های خود در یک دفتر یا یک نرم افزار، یادداشت برداری کنند تا بتوانند دستاوردهای خود را در طول روز، زیر نظر داشته باشند. این کار باعث می شود که آن ها همواره حواسشان به کارهای ضروری که برای موفقیتشان بسیار مهم است، باشد.

14. روز خود را با انجام کارهای کوچک اما مهم آغاز می کنند

یکی از بهترین کارهایی که افراد موفق با انجام آن می توانند کارهای روزانه خود را مدیریت کنند، این است که لیست کارهایشان را از کوچک به بزرگ، اولویت بندی می کنند.

وقتی روز خود را با به انجام رساندن برخی کارهای مهم اما کوچک آغاز می کنند، انگیزه بیشتری می گیرند و اعتماد به نفس کافی برای مدیریت کارهای بزرگتر و پیچیده تر را به دست می آورند.

15. مشکلات در نظر آن ها، موهبت است

بسیاری از افراد در مواجهه با مشکلات، تسلیم می شوند؛ زیرا قابلیت مقابله با این مشکلات را ندارند. اما داستان افراد موفق، متفاوت است! آن ها مشکلات را به چشم فرصتی برای ارتقاء خود، و یادگیری درس هایی برای جلوگیری از این مشکلات در آینده می دانند.

16. مراقب سلامتی شان هستند

افراد موفق اعتقاد دارند که ذهن سالم در بدن سالم است. آن ها می دانند که نباید سلامتی خود را فدای غذاهای نا سالم کنند؛ زیرا این باعث دور شدن آن ها از مسیر موفقیت می شود.

آن ها همواره یک رژیم متعادل را حفظ می کنند تا متناسب و پر انرژی بمانند و هر آنچه می خواهند را به دست بیاورند.

17. اقدام فوری برای تصمیمات

برنامه ریزی و اولویت بندی کارها، بسیار عالیست. اما این ها بدون اقدام و عمل در بهترین زمان و بدون دلیل قانع کننده، کاملاً بی خاصیتند!

افراد موفق، بر خلاف سایر افراد وقت زیادی را برای تصمیم گیری صرف نمی کنند. زیرا می دانند که این کار، یکی از مؤلفه های اصلی برای موفقیت است.

18. نگرش مثبت دارند

داشتن نگرش مثبت، نه تنها به شما کمک می کند به توانایی های خود اعتماد بیشتری داشته باشید، بلکه این اطمینان را به شما می دهد که با موفقیت به تمام اهدافتان خواهید رسید.

با توجه به زندگی افراد موفق در می یابیم که نگرش مثبت، مهم ترین دلیل موفقیت آن ها بوده است. زیرا این امر، قدرت لازم جهت غلبه بر شرایط سخت و تسلیم نشدن را به آن ها می دهد.

19. مردمی هستند

داشتن روابط اجتماعی با دیگران، برای افراد موفق بسیار مهم است. زیرا آن ها می دانند که شادی حقیقی در زندگی، برخاسته از این است که چقدر با دیگران خوب رفتار کنید.

آن ها به شدت روی خود کار می کنند تا صبر، دلسوزی و مهربانی را در خود افزایش دهند؛ چرا که می دانند این کار از آن ها یک انسان شگفت انگیز می سازد. این امر برای موفقیت بسیار حائز اهمیت است.

20. شکست را می پذیرند و دوباره شروع می کنند

افراد موفق، هرگز در گذشته زندگی نمی کنند. زیرا ذهنیت متفاوتی دارند. آن ها چیزهای جدید را امتحان می کنند، مرتکب اشتباه می شوند و از اشتباه خود درس می گیرند.

این نگرش، در بین سایر افراد وجود ندارد زیرا افراد معمولی از شکست می ترسند و همین امر، آن ها را از تجربه چیزهای جدید، باز می دارد.

21. یک روتین روزانه مناسب دارند

یک روتین روزانه عالی، برای داشتن یک زندگی موفق لازم و ضروری است. زیرا تنها برنامه ریزی برای یک صبح عالی و فراموش کردن باقی روز، شما را به موفقیت نمی رساند.

افراد موفق، با زمانبندی دقیق برای کار های خود بر اساس اولویت، برای کل 24 ساعت روز خود، یک روتین بی عیب و نقص ایجاد می کنند.

22. به روتین خود پایبندند

ایجاد روتین مناسب، اگر به آن پایبند نباشید و آن را دنبال نکنید، به هیچ کار نمی آید! افراد موفق، علاوه بر اینکه زمان زیادی را برای ایجاد این روتین ها صرف می کنند، اهمیت برابری را نیز، برای دنبال کردن این روتین ها قائل هستند.

آن ها معتقدند که این روتین ها، نه تنها به زندگی آن ها ساختار مشخصی می دهد، بلکه در زمان آن ها صرفه جویی شده، و آن ها را کارآمدتر می سازد.

23. عاشق ریسک پذیری هستند

برای دستیابی به چیزهای فوق العاده در زندگی، لازم است تا یک سری ریسک های حساب شده را بپذیرید.

زیرا اگر ترس زیادی برای امتحان کردن چیزهای جدید داشته باشید، آن وقت دستیابی به چیزهای بزرگ در زندگی فقط برایتان یک رویا باقی می ماند! افراد موفق، هرگز از خطر کردن و ریسک پذیری نمی ترسند. زیرا می دانند که این کار، فرصت های گوناگونی را برای آن ها فراهم می آورد.

24. به جزئیات توجه می کنند

در بحث دقت، زمان و کیفیت، توجه به جزئیات بسیار مهم است. بسیاری از مردم، به خاطر اینکه به جزئیات توجهی ندارند، متحمل خسارات مالی و زمانی می شوند.

اما افراد موفق، کاملا به جزئیات دقت می کنند و حواسشان کاملا جمع است تا مجبور به دوباره کاری نباشند و پول و زمان ارزشمند خود را با این دوباره کاری ها هدر ندهند.

25. به توانایی های خود اعتماد دارند

اعتماد به نفس، برای داشتن نگرش ذهنی مثبت، بسیار ضروری است. اعتماد به نفس، نه تنها باعث بهبود عملکرد شما می شود، بلکه به شما کمک می کند تا در محیط های اجتماعی، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

افراد موفق قبل از رسیدن به موفقیت، به توانایی های خود ایمان داشته اند. این سطح از اعتماد به نفس به آن ها کمک کرده تا به راحتی به اهداف بزرگتر خود دست یابند.

26. عواطف خود را هوشمندانه مدیریت می کنند

قدرت ذهنی، نقش عمده ای را در پیشرفت فردی ایفا می کند. این امر به شما کمک می کند تا چالش ها را به فرصت تبدیل کنید و احساس رضایت و لذت بیشتری در زندگی داشته باشید.

افراد موفق، دارای قدرت ذهنی هستند. آن ها به طور واضح و شفاف می دانند که عواطف و احساساتشان در طول روز چه تأثیری روی افکار و رفتارشان دارد.

27. روابط اجتماعی بالایی دارند

بی شک روابط اجتماعی بالا، یکی از مهم ترین مهارت ها در لیست ویژگی های افراد موفق است.

روابط اجتماعی بالا، نه تنها به درک شما از دیدگاه دیگران کمک می کند، بلکه باعث می شود خودتان هم توسط دیگران بهتر درک شوید.

افراد بسیار موفق، از مزیت های داشتن مهارت روابط اجتماعی بالا، کاملا آگاهند. آن ها همواره برای بهتر شدن این مهارت تلاش می کنند.

28. تسلط بر خود را تمرین می کنند

تسلط بر خود، قدرت این را دارد که تمرکز و قابلیت تصمیم گیری شما را بهبود ببخشد. این امر، تأثیر شگرفی بر موفقیت دارد و افراد موفق این را به خوبی می دانند!

اغلب آن ها سعی دارند برای چیزهای وسوسه انگیزی که کمکی به موفقیت آن ها نمی کند، زمان محدودتری صرف کنند. زیرا این کار باعث می شود تا روند یادگیری تسلط بر خود، برای آن ها بدون استرس و فشار باشد.

29. به خلوت خود اهمیت می دهند

خلوت کردن با خود، به شما فرصت می دهد تا خودتان را پیدا کنید. زیرا این کار، فضایی برای تفکر عمیق فراهم می آورد.

افراد موفق دوست دارند اوقاتی را در خلوت خود بگذرانند. زیرا می دانند که این کار باعث می شود راه های خوبی برای گذر از مشکلاتشان بیابند، و بهره وری شان در کار افزایش یابد.

30. وظیفه شناسند

وظیفه شناسی، تغییرات مثبتی را در زندگی شما پدید می آورد. باعث می شود در کار خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید و شما را قادر می سازد تا برای داشتنیک زندگی بهتر، مراقب سلامتی خود باشید.

افراد موفق دوست دارند وظیفه شناس باشند زیرا آن ها را قادر می سازد تا مادامی که با موانع و مشکلات سخت در زندگی مواجه می شوند، برای خود هدفگذاری کنند و به اهدافشان دست یابند.

31. در زندگی تعادل را حفظ می کنند

در جهان مدرن امروزی، داشتن یک زندگی متعادل، برای سلامت و خوشبختی هر فردی لازم است. زیرا علاوه بر اینکه حس و حال شما را بهبود می بخشد، به کاهش استرس نیز کمک می کند.

افراد موفق، همواره میان کار و زندگی خود تعادل را حفظ می کنند زیرا می دانند که باید اوقاتی را به استراحت اختصاص دهند و از مشغله های خود بیرون بیایند تا با قدرت و انرژی بیشتری به کار خود باز گردند.

32. فرصت های بی فایده را از لیست اولویت های خود خارج می کنند

وقتی اهدافتان را مشخص می کنید، کارهای بسیاری هستند که به اهداف اصلی شما چیزی اضافه نمی کنند. بهترین کاری که می توانید با آن ها انجام دهید، خارج کردن آن ها از لیست اولویت هایتان است.

افراد موفق دقیقا همین کار را انجام می دهند زیرا می دانند که هدر دادن وقت برای کارهای غیر ضروری، آن ها را از دستیابی به اهدافشان دور می کند.

33. همواره به دنبال راه حل اند

اغلب افراد به دنبال این هستند که برای نرسیدن خود به خواسته هایشان، مدام استدلال کنند و بهانه های غیر موجه بیاورند. اما در مورد افراد موفق اینطور نیست!

افراد موفق تمام تلاش خود را می کنند تا برای مشکلات خود، راه حل مناسبی پیدا کنند، حتی اگر این کار از دید بقیه غیر ممکن به نظر برسد.

34. وارد بازی «سرزنش» نمی شوند

برای افراد معمولی آسان ترین کار این است که به جای اینکه مسئولیت نتایجشان را بپذیرند، دیگران را به خاطر مشکلاتشان سرزنش کنند.

افراد موفق چنین کاری نمی کنند! زیرا می دانند که این کار فقط وقت تلف کردن است! آن ها به جای سرزنش دیگران، اشتباهات خود را می پذیرند و از آن ها درس می گیرند تا در آینده آن ها را تکرار نکنند.

35. به یادگیری مداوم اهمیت می دهند

یادگیری مداوم، بهترین رویکرد جهت کشف راه های جدید برای کنار آمدن با همه اتفاقات است. با یادگیری مداوم، مهارت های جدید را کسب می کنید و در نتیجه، برای رویارویی با تغییرات غیر منتظره در زندگی، آماده می شوید.

به عقیده افراد موفق، یادگیری یعنی رشد. به همین دلیل آن ها به یادگیری چیزهای جدید، وقت کافی اختصاص می دهند تا بهره وری خود را افزایش دهند.

36. شجاعانه با روزهای سخت روبرو می شوند

غیر ممکن است که هر روز شما، با موفقیت همراه باشد. گاهی به اهداف خود می رسید و گاهی نمی رسید! اینکه چطور با اهداف از دست رفته خود کنار بیایید، بسیار مهم تر است. زیرا این نگرش به شما کمک می کند تا بر سختی های بزرگ، فائق آیید.

افراد موفق، زمانی که یک روزشان خوب پیش نمی رود، از همه چیز دست نمی کشند. آن ها معتقدند که روزهای سخت هم بخشی از زندگی هستند و به جای تسلیم شدن، سعی می کنند روز بعدی خود را با انگیزه و انرژی بیشتری آغاز کنند.

37. چالش ها را می پذیرند

چالش ها، بخش جدایی ناپذیر زندگی هر فردی هستند. اما غلبه بر این چالش ها، در زندگی افراد موفق کاملا عادی است. زیرا می دانند که قرار نیست همیشه همه چیز طبق برنامه آن ها پیش رود.

اما از آنجا که آن ها پذیرای چالش ها هستند، شجاعت لازم را برای مقابله با شرایط غیر منتظره، و در نتیجه به دست آوردن موفقیت های غیر منتظره دارند.

38. آن ها زندگی کردن خارج از حیطه امن خود را دوست دارند

بسیاری از افراد دوست دارند در همان حیطه امن خود زندگی کنند؛ از این رو، بسیاری از فرصت ها و موقعیت ها را در زندگی از دست می دهند.

اما افراد موفق، ترجیح می دهند از حیطه امن خود خارج شوند. آن ها خود را به چالش می کشند تا عملکرد خود را به اوج برسانند و بهترین خودشان را ارائه دهند.

39. می دانند که پول، همه چیز نیست

بسیاری از مردم بر این باورند که موفقیت یعنی پول داشتن. آن ها تمام تلاش خود را می کنند تا راهی برای ثروتمند شدن بیابند. اعتقاد دارند که ثروتمند شدن، آن ها را به یک فرد موفق تبدیل می کند.

اما افراد موفق می دانند که صرفا ثروتمند شدن به معنای موفقیت نیست؛ زیرا در رسیدن به موفقیت، چیزهای دیگری هم دخیل هستند.

40. از تنبلی دوری می کنند

تنبلی، قاتل بهره وری است. به همین دلیل است که افراد موفق، هرگز تنبل نیستند و تمام تلاش خود را می کنند تا همه کارها را به موقع، یا حتی زودتر به اتمام برسانند.

اما این به این معنی نیست که آن ها هرگز استراحت نمی کنند. آن ها هم از گذران وقت با دوستان و خانواده خود لذت می برند، اما در زمان کار، فعال هستند و هوشمندانه عمل می کنند.

41. به بازخوردها اهمیت می دهند

بازخوردها می توانند مثبت یا منفی باشند، اما نحوه واکنش یک فرد به این بازخوردها، پتانسیل آن برای موفقیت را تعریف می کند.

افراد موفق، پذیرای انتقادهای سازنده هستند زیرا بر این باورند که این بازخوردها، فرصتی برای بهبودی و پیشرفت برایشان فراهم می کنند. در حالی که سایر افراد، نسبت به بازخوردها، واکنشی منفی دارند.

42. دنبال میانبر نیستند

بسیاری از افراد برای موفقیت خود به دنبال میانبر هستند که کار درستی نیست! چون موفقیت یک شبه به دست نمی آید. موفقیت نیاز به کار هوشمندانه و صبر و حوصله دارد.

افراد موفق، به دنبال میانبر زدن نیستند. آن ها برای موفقیت خود تا جایی که بتوانند سخت تلاش می کنند.

43. در زمان شروع، آخر کار را در ذهن شان می بینند

افراد موفق، هرگز هدفی را بدون آنکه انتهایش را در ذهن ببینند، تعیین نمی کنند. زیرا باور دارند که هنگام هدفگذاری، داشتن تصویر ذهنی بزرگتر از آن هدف، لازم و ضروری است.

این کار، تصویر واضحی از مقصد را به آن ها می دهد تا بتوانند با انگیزه و انرژی بیشتری، مسیر را تا مقصد طی کنند.

44. به آنچه می گویند، عمل می کنند

بسیاری از افراد عادت دارند که در مقابل دیگران سخنان قابل توجهی را بگویند اما خودشان به چیزهایی که می گویند، عمل نمی کنند!

اما افراد موفق، اینگونه رفتار نمی کنند زیرا آن ها به الگویی عملی از آنچه که به دیگران می گویند، تبدیل می شوند.

45. نقاط قوت خود را به حداکثر می رسانند

یکی از دلایل بزرگی که باعث موفقیت افراد می شود، این است که نقاط قوت خود را به حداکثر برسانند.

در واقع، به جای اینکه این افراد زمان زیادی را صرف بهبود بخشیدن به نقاط ضعف خود کنند، سعی می کنند روی نقاط قوت و کارهایی که در آن ها خوب هستند، تمرکز کنند. زیرا می دانند که این کار به آن ها کمک می کند تا راحت تر به اهداف خود برسند.

46. موفقیت را تجسم می کنند

تجسم، به فرد نیرو و شجاعت می دهد تا کارهای بسیار سخت را به انجام برساند؛ زیرا تجسم کردن باعث ترشح هورمون هایی می شود که دستیابی به موفقیت را آسانتر می کنند.

افراد موفق، مدت ها پیش از دستیابی به موفقیت، تصویر آن را در ذهن خود تجسم می کنند. این کار باعث افزایش افکار مثبت در ذهن آن ها می شود و به بهینه سازی عملکرد آن ها کمک شایانی می کند.

47. منتظر زمان مناسب نمی مانند

بسیاری از افراد، عادت دارند برای انجام هر کار، منتظر فرا رسیدن زمان مناسب باشند؛ که البته بهانه ای بیش نیست؛ چرا که بهترین زمان، هرگز از راه نخواهد رسید!

افراد موفق، به خوبی از این موضوع آگاهند. به همین دلیل است که خیلی منتظر نمی مانند و به جای منتظر ماندن برای فرا رسیدن بهترین زمان، فورا اقدام می کنند.

48. خودشان برای خودشان شانس می سازند

امروزه در میان مردم، مفهومی به نام خوش شانسی یا بد شانسی رواج یافته است. هر وقت چیزی باب میل افراد پیش می رود، آن را خوش شانسی تلقی می کنند و وقتی همه چیز باب میلشان پیش نمی روند، آن را بد شانسی می نامند.

افراد موفق، به چنین مفهومی اعتقاد ندارند. آن ها خودشان با تلاش و سخت کوشی، برای خود خوش شانسی خلق می کنند.

49. متواضع تر هستند

تواضع، ویژگی مشترک همه افراد موفق است. آن ها اشتباهات خود را به آسانی و با خوشحالی می پذیرند؛ زیرا بدون دلیل و منطق آوردن، شجاعت اصلاح اشتباهات خود را دارند.

آن ها با اینکه از دیگران یاد بگیرند، مشکلی ندارند؛ چرا که معتقدند یادگیری از دیگران، به موفقیت بیشتر آن ها در زندگی کمک می کند.

50. هرگز غر نمی زنند

وقتی شرایط از کنترل افراد خارج می شود، معمولا به جای یافتن راه حل، شروع به غر زدن و شکایت کردن می کنند.

افراد موفق می دانند که غر زدن و شکایت کردن، چیزی جز هدر دادن زمان و انرژی نیست! به جای این کار، به دنبال راه حل مناسب برای مشکلاتشان می گردند.

نتیجه گیری. با توجه به همه این موارد، چیزی که کاملا مشخص است، این است که موفقیت، هرگز به میراث خانوادگی یا خوش شانسی ربط ندارد. بلکه با ایجاد عادت های صحیح، می توان آن را کسب کرد. بنابراین، از همین امروز شروع به بکارگیری این عادات کنید و اولین قدم را به سمت یک زندگی موفق بردارید.

منبع : weekplan.net

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا