17 عادت میلیونرهای خود ساخته [راه های میلیونر شدن]

عادت میلیونرهای خود ساخته
عادت میلیونرهای خود ساخته

توماس سی کُرلی، به مدت 5 سال بر روی میلیونرها مطالعه کرد، و بینش آن ها را در چندین جلد کتاب، از جمله کتاب «عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند» جمع آوری نمود.

او دریافت که بسیاری از افرادی که ثروتمند می شوند، عادت های روزانه مشترکی نظیر مطالعه مداوم، ورزش، خواب کافی (دست کم 7 ساعت) و سپری کردن مدت زمانی برای تفکر یا بارش مغزی دارند.

همچنین، آن ها به دقت انتخاب می کنند که وقت شان را با چه کسانی سپری کنند، چه اهدافی را دنبال کنند و برای مشورت نزد چه کسی بروند.

همه میلیونرهای خودساخته، از یک جایی شروع کرده اند. عمده دگرگونی آن ها از یک فرد معمولی به یک فرد موفق، به خاطر «عادات ثروتمندانه» آن ها بوده است؛ اصطلاحی که توماس سی کرلی، کسی که 5 سال به مطالعه عادات روزانه 177 میلیونر خودساخته پرداخت، اختراع نمود.

کرلی در کتاب خود «عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند» می نویسد: «طی انجام تحقیقاتم، دریافتم که عادات روزانه شما، موفقیت یا عدم موفقیت شما در زندگی را تعیین می کنند.»

یک رابطه علت و معلولی در رابطه با عادات وجود دارد. عادت ها می توانند علت ثروتمندی، فقط، خوشحالی، ناراحتی، استرس، روابط خوب، روابط بد، سلامتی یا عدم سلامتی باشند.

طبق گفته کرلی، خبر خوب این است که همه عادت ها می توانند تغییر کنند. در این مقاله، برخی عادات ثروتمندانه ارائه شده است که از همین امروز می توانید آن ها را در زندگی تان توسعه دهید.

1. مطالعه مداوم

افراد ثروتمند، مطالعه کردن را به سرگرمی ترجیح می دهند. طبق نوشته کرلی، 80% ثروتمندان روزانه 30 دقیقه یا بیش تر، به مطالعه کتاب های خودآموز و توسعه فردی اختصاص می دهند و اغلب آن ها، این کتاب ها را برای سرگرمی نمی خوانند!

کرلی می گوید افراد ثروتمند، کتاب را برای کسب دانش یا حفظ آن می خوانند. او دریافت که ثروتمندان بیشتر تمایل به خواندن سه موضوع هستند: بیوگرافی افراد موفق، کتاب های توسعه فردی و کتاب های تاریخی.

2. ورزش کردن

کرلی می گوید که 76% ثروتمندان، روزانه 30 دقیقه یا بیش تر، ورزش هوازی انجام می دهند.

ورزش هوازی شامل هر نوع تمرینی است که باعث افزایش ضربان قلب می شود؛ نظیر دو، دوی آرام، پیاده روی یا دوچرخه سواری.

این ورزش ها نه تنها برای بدن، بلکه برای مغز هم بسیار مفید هستند. آن ها باعث رشد نورون ها (سلول های مغزی) در مغز می شوند.

علاوه بر این، ورزش کردن باعث تولید گلوکز می شود و گلوکز، سوخت مغز است. هر چه سوخت بیش تری به مغز برسانید، بیش تر رشد می کند و هوش شما افزایش می یابد.

3. معاشرت با دیگر افراد موفق

کرلی می نویسد: «شما به همان میزان افرادی که دائما با آن ها معاشرت می کنید، موفق هستید.

ثروتمندان همواره به دنبال افرادی برای معاشرت می گردند که هدف محور، مثبت نگر، پر شور و اشتیاق، و به طور کلی دارای نگرش ذهنی مثبت باشند.»

کرلی اضافه می کند که دوری کردن از افراد منفی نیز، به همان میزان مهم است. و تأکید می کند که انتقادهای منفی مخرب، مانع از رسیدن شما به موفقیت می شود.

4. داوطلب شدن برای کارهای خیر

بسیاری از میلیونرهای خودساخته، برای این که خود را با افراد خوب احاطه کنند، به کارهای خیر و مشارکت در خیریه ها می پردازند.

کرلی می نویسد: «این کار باعث می شود آن ها دامنه ارتباطی خود را با دیگر افرادی که دارای ذهنیت مثبت هستند، گسترش دهند. به همین دلیل است که آن ها برای مشارکت در سازمان های خیریه یا گروه های مدنی داوطلب می شوند.

72% از میلیونرهایی که او درباره شان مطالعه کرده بود، ماهیانه 5 ساعت یا بیش تر را به انجام امور خیریه و کارهای داوطلبانه اختصاص می دادند.

5. تمرین رویا پردازی

رویا پردازی یعنی توصیف زندگی ایده آل آینده. در این فرایند، شما خودتان و زندگی تان در آینده را طوری تجسم می کنید که انگار همین الان به واقعیت تبدیل شده، و از این طریق، زندگی آینده تان را تعریف می کنید.

سپس تجسمات خود را روی کاغذ می آورید و تا جایی که می توانید، به تفصیل و با جزئیات آن را می نویسید.

در مطالعه ای که کرلی انجام داد، 61% میلیونرهای خودساخته، این استراتژی برنامه ریزی را انجام می دادند.

6. دنبال کردن اهداف خود

به گفته کرلی، دنبال کردن اهداف و رویاهای خودتان، باعث ایجاد شادی بلند مدت و در نتیجه، تجمع پول و ثروت می شود.

بر خلاف افراد معمولی که به دنبال رویای دیگران (نظیر خانواده شان) هستند، افراد ثروتمند اهداف شان را خودشان برای خود تعیین می کنند و با اشتیاق و جدیت، آن ها را دنبال می کنند.

کرلی می نویسد: «شور و اشتیاق، کار را به تفریح تبدیل می کند. شور و اشتیاق، به شما انرژی، مداومت و تمرکز لازم برای غلبه بر شکست ها و اشتباهات را می دهد.

7. دست کم 7 ساعت خواب شبانه

خواب برای موفقیت بسیار حیاتی است. در این مطالعه، 89% میلیونرهای خودساخته گزارش کردند که شب ها به مدت 7 ساعت یا بیش تر، می خوابند.

کرلی می گوید خواب، فواید پشت پرده بسیاری نظیر شکل گیری حافظه به همراه دارد.

8. سحرخیزی

حدود 50% میلیونرهای خودساخته ای که کرلی در موردشان به مطالعه پرداخت، گفته بودند که هر روز حداقل 3 ساعت قبل از شروع روز کاری شان، از خواب بیدار می شوند.

این یک استراتژی برای مقابله با وقت گیری های روز، از جمله طولانی شدن جلسات، ترافیک طاقت فرسا یا برداشتن کودک بیمارتان از مدرسه است.

این وقفه هایی که در روز ممکن است پیش بیایند، اثرات روانی بر ما دارند. آن ها به ذهن ناخودآگاه و در نهایت به باورهای ما این طور القا می کنند که ما هیچ کنترلی بر زندگی مان نداریم.

بیدار شدن در ساعت 5:00 صبح برای انجام دادن سریع 3 کار مهمی که برای آن روز تعیین کرده اید، باعث می شود تا کنترل خود بر زندگی تان را دوباره به دست آورید.

این کار به شما اعتماد به نفس می دهد که در واقع، خودتان هدایتگر زندگی تان هستید.

9. داشتن چندین منبع درآمدی

طبق نوشته کرلی، میلیونرهای خودساخته، تنها بر یک منبع درآمدی تکیه نمی کنند؛ آن ها چندین جریان درآمدی برای خود ایجاد می کنند.

او می گوید در مطالعاتش، 3 منبع درآمدی عددی جادویی بوده و حدود 65% از افراد مورد مطالعه اش، دارای دست کم 3 منبع درآمدی بوده اند که اولین میلیون دلارهای زندگی شان را از آن ها به دست آورده اند.

نمونه هایی از این جریان های درآمدی اضافه، شامل اجاره بهای املاک، سرمایه گذاری در بازار سهام و شراکت در کسب و کارهای فرعی می باشد.

10. داشتن یک مربی مناسب و بودن تحت نظر او

کرلی می نویسد: «یافتن یک مربی، یک فردی که امور شما را زیر نظر بگیرد، شما را در مسیر ثروت اندوزی سریع قرار می دهد.»

مربیان موفقیت، علاوه بر اینکه بر زندگی شما تأثیر مثبت می گذارند، معمولا از طریق آموزش کارهایی که باید انجام دهید یا نباید انجام دهید، در روند موفقیت شما مشارکت فعال دارند.

آن ها با شما درس های ارزشمندی را در میان می گذارند، که طبق تجربیات شان و یا از مربی هایشان آموخته اند.

11. کمک به موفقیت دیگران

کمک به دیگر افرادی که ذهن موفقی دارند جهت دستیابی به اهداف و رویاهایشان، به موفقیت خود شما کمک می کند.

کرلی می گوید: «بدون داشتن تیمی از افرادی که ذهنیت موفقیت دارند، هیچ کس نمی تواند موفقیت را درک کند. بهترین راه برای ایجاد این تیم، این است که به دیگر افراد پیشنهاد کمک بدهید.»

کرلی تاکید می کند که شما نباید به هر کسی کمک کنید؛ تمرکز شما باید بر روی کمک به افرادی باشد که به دنبال موفقیت بوده، و مثبت نگر، هدف محور و پر تلاش اند.

12. مثبت بودن

موفقیت بلند مدت، مستلزم داشتن دیدگاه ذهنی مثبت است. کرلی می گوید: «در مطالعاتم، مثبت بودن مهم ترین ویژگی میلیونرهای خودساخته بوده است.»

مشکل بیش تر مردم این است که از مثبت یا منفی بودن افکارشان آگاهی ندارند.

به گفته کرلی، اگر از افکار خود آگاه شوید و به دقت به آن ها نگاه کنید، متوجه می شوید که عمده آن ها منفی هستند. باید خودتان را وادار کنید تا از افکار خود آگاه باشید؛ فقط در این صورت است که می توانید افکار منفی را متوقف نمایید.»

13. هم رنگ جماعت نبودن

ما تمایل داریم خود را با جامعه وفق دهیم و به قولی هم رنگ جماعت شویم! دوست داریم دنباله رو گله باشیم و تقریبا هر کاری انجام می دهیم که از جامعه جدا نمانیم!

اما حقیقت این است که عدم توانایی برای جدا شدن از گله، عامل اصلی عدم موفقیت بسیاری از افراد است.

افراد موفق، خودشان گله خودشان را می سازند و دیگران را به درون گله خود می کشانند و سپس آن را رهبری و هدایت می کنند.

شما نیز، بایستی خود را از گله جدا کنید، گله خودتان را بسازید و سپس دیگران را به درون آن بکشانید!

14. نزاکت

به گفته کرلی، میلیونرهای خودساخته در نزاکت و آداب معاشرت استاد هستند. و شما هم اگر می خواهید موفق شوید، باید در این اصول به مهارت و استادی برسید.

این امر شامل ارسال یادداشت های تشکر، توجه به رویدادهای مهم زندگی مانند جشن های عروسی یا تولد، مؤدبانه غذا خوردن و رعایت آداب پذیرایی و پوشش مناسب در رویدادهای مختلف اجتماعی می شود.

15. اختصاص دادن 15 تا 30 دقیقه به تفکر

بر اساس گفته کرلی، تفکر کلید موفقیت آن ها بوده است. ثروتمندان تمایل دارند تا صبح ها، دست کم 15 دقیقه در خلوت و تنهایی خود به تفکر و تأمل بپردازند.

آن ها در مورد موضوعات مختلف، از مسائل کاری و مالی گرفته تا سلامتی و امور خیریه، با خودشان بارش مغزی می کنند.

آن ها سوالاتی از خود می پرسند از قبیل اینکه: «برای در آوردن پول بیش تر، باید چکار کنم؟»، «آیا شغلم باعث خوشحالی من می شود؟»، «آیا به اندازه کافی ورزش می کنم؟»، «در چه امور خیر دیگری می توانم مشارکت کنم؟»

16. توجه به بازخوردها

کرلی می نویسد: «ترس از انتقاد، باعث می شود به دنبال دریافت بازخوردها از سوی دیگران نباشیم. اما بازخوردها به شما کمک می کنند تا یاد بگیرید چه کاری درست بوده، و چه کاری درست نبوده.

بازخوردها به شما کمک می کنند تا بفهمید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر. انتقادهای بازخوردی، چه خوب و چه بد، عنصری حیاتی برای یادگیری و رشد شما هستند.»

علاوه بر این، بازخوردها می توانند این امکان را به شما بدهند که مسیر شغلی خود را تغییر داده، و یک شغل یا کسب و کار جدید را تجربه کنید.

همان طور که کرلی نیز گفته است، بازخوردها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که برای موفقیت در هر چیزی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

17. تسلیم نشدن

میلیونرهای خودساخته، بر هر چیز پافشاری می کنند. آن ها هرگز دست از رویاهایشان نمی کشند. آن ها حاضرند شکست بخورند اما تسلیم نشوند.

در مطالعه کرلی، بیش از یک چهارم شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که دست کم یکبار در کسب و کار خود زمین خورده اند اما دوباره از زمین برخاسته، و از نو شروع کرده اند.

کرلی می گوید: «اگر خواستار موفقیت در زندگی تان هستید، باید در مقابل تمام سختی های به ظاهر پایان ناپذیر، پافشاری و مقاومت نمایید.»

در ادامه : برنامه روتین روزانه افراد موفق

منبع : businessinsider.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا