در طراحی اتاق خواب کودک این موارد را جدی بگیرید

طراحی اتاق خواب کودک

کودکان زمان زیادی را در اتاق خواب خود برای خواب، استراحت، بازی، انجام تکالیف و وقت گذرانی با دوستان خود می‌گذارنند. فضای اتاق خواب بچه ها باید بازتابی از شخصیت‌ خاص آنها باشد.

با رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های بسیار برای بازی و طراحی، غرق شدن در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان بسیار آسان است، اما در طراحی اتاق خواب کودکان رعایت یک سری موارد الزامی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

طراحی اتاق خواب کودک

استفاده از رنگ ها را در اتاق کودک خود فراموش نکنید

کودکان عاشق رنگ‌ها هستند. آنها باید احساس کنند که اتاق آنها مکانی برای بازی و سرگرمی است. بنابراین استفاده از رنگ‌های شاد و زنده را بر روی دیوار، وسایل و مبلمان اتاق کودکان فراموش نکنید.

اگر به دنبال دکوراسیون مدرن و استفاده از رنگ‎های خنثی در اتاق کودک هستید، رنگ را با منسوجات و بافت‌ها (روتختی کودک، پرده و فرش) به اتاق اضافه کنید.

از الگوهای جسورانه استفاده کنید

الگوهای جسورانه راهی آسان برای زنده کردن اتاق کودک است. از کاغذ دیواری‌های گل دار تا راه راه، روتختی‌های کارتونی، فرش کودکانه، راهی برای اضافه کردن الگو به مدل دکوراسیون اتاق کودک است، اما چیزی که ارزشمند است این است که از خود کودک درباره الگوها و طرح‌های مورد علاقه‌اش بپرسید.

نمونه‌هایی از عکس‌های مدل‌ها و طرح‌های مختلف بافت‌های اتاق، کاغذ دیواری و … را در سایت‌های طراحی دکوراسیون و فروشگاه ها به آنها نشان دهید تا خودش دست به انتخاب بزند.

طراحی اتاق خواب کودک

فضایی برای ذخیره سازی در نظر داشته باشید

راه حل‌های ذخیره سازی برای فضای اتاق کودک ضروری است و یافتن گزینه مناسب برای ساماندهی مجموعه‌ای از کتاب‌ها یا اسباب بازی می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است از فضای ذخیره سازی متناسب با سبک زندگی و شخصیت کودک استفاده کنید.

برخی از بچه‌ها دوست دارند که فضای ذخیره سازی ساده برای سازماندهی وسایل‌شان داشته باشند و برخی دیگر به دنبال فضاهای ذخیره سازی خلاق تر و مدرن تر مانند شلف دیواری فانتزی و یا قفسه‌هایی با شکل های هندسی متفاوت هستند.

طراحی اتاق خواب کودک

به فضاسازی بر روی دیوار توجه کنید

فضای دیوار همیشه در اتاق بچه ها مهم است، بنابراین یک چاپ یا اثر هنری را انتخاب کنید و آن را به یک دیوار شاخص تبدیل کنید. انتخاب شما باید هم جلوه ای تزئینی داشته باشد و هم برای کودک معنا‌دار باشد.

حتی اگر پوستر مورد علاقه کودک یک شخصیت کارتونی دیزنی یا یک کوهستان برفی باشد، باید کودک با آن ارتباط بگیرد. با رشد و بزرگ‌تر شدن کودک می توانید آن را با قطعه ای هنری و مناسب سن و علایق او جایگزین کنید.

طراحی اتاق خواب کودک

نظرات کودک خود را بپرسید

مشارکت کودک در طراحی دکوراسیون اتاقش بسیار شیرین و هیجان انگیز است، (مگر اینکه کودک واقعاً کوچک و نوپا باشد). این بدان معنا نیست که آنها مجبورند همه چیز را به سلیقه‌ی خودشان انتخاب کنند، یا اینکه شما اجازه ندارید به آنها نه بگویید و با همه چیز موافقت کنید.

به عنوان مثال اجازه دهید رنگ‌های دکوراسیون اتاق را انتخاب کنند یا حتی از آنها بپرسند که در حال حاضر واقعاً چه چیزی را دوست دارند. به این ترتیب، برای هر دوی شما بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود و همه از نتیجه نهایی راضی خواهید بود.

در واقع جادو زمانی اتفاق می افتد که کودک تشویق می شود تا در طول تزئینات اتاقش نظرات خود را بیان کند. وقتی صحبت از طراحی اتاق کودک می شود بهتر است یک گفتگوی صریح و روشن با کودک خود داشته باشید تا تخیل او را تحریک کرده و دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

هرچه بیشتر آنها را درگیر کنید، در نهایت اتاقشان را بیشتر دوست خواهند داشت. رویکرد خلاقانه تر این است که ایده‌های ساده کودک را در نظر بگیرید و آنها را به چیزهای خارق العاده تبدیل کنید. به عنوان مثال یک تخت دخترانه را با نصب تور بالای تخت به یک تخت شاهزاده خانم تبدیل کنید و حس شاهزاده خانم‌های دیزنی را به خانم کوچولوی خود منتقل کنید.

همچنین تخت پسرانه در طراحی‌های خاص و فانتزی یک انتخاب عالی برای اتاق خواب آنها است.

یک عنصر تزئینی لوکس به اتاق کودک اضافه کنید

هپر طراح معروف دکوراسیون داخلی اتاق کودکان می گوید: ” همیشه یک عنصر تزئینی خزدار یا مخمل مانند پتو، کوسن، بالش، پاف کودک یا مبل کودکانه را به دکوراسیون اتاق اضافه کنید. “بچه‌ها از لمس وسایل نرم و راحت لذت می‌برند.”

طراحی اتاق خواب کودک

کلام آخر: طراحی شیک، سرگرم کننده، دنج و راحت اتاق خواب کودکان در همه‌ سنین آنها را خوشحال می کند. به یاد داشته باشید آنها حتی وقتی بزرگ می شوند اتاق دوران کودکی خود را به یاد می آورند، پس چه زیباست که در ایجاد فضای شاد آنها و خاطرات شیرین آنها، سهیم باشید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا