سریع‌ترین روش شستن تشک تخت در خانه مخصوص مادران ایرانی

شستن تشک تخت

اگر شما هم یک خانم خانه دار هستید و کوچولوهای دلبندتان شیطون و بازیگوش هستند حتما با دغدغه کثیف‌کردن وسایل خانه، در و دیوار و حتی تشک تخت آن‌ها درگیر هستید. زمانی که بچه‌ها کوچکتر هستند معمولا اکثر اوقات در تخت یا گهواره خود قرار دارند و به سرعت تشک تخت و وسایل خود را کثیف می‌کنند.

همچنین ممکن است کودک بازیگوش شما هوس کند که روی تخت‌ خواب شما بازی کند، در همان حال خوابش ببرد و ابرهای باران زا به سرعت در اطراف او ظاهر شوند! این اتفاق فقط مربوط به یک یا دو روز نمی‌شود و ممکن است هر روز برای شما اتفاق بیافتد.

نکته دیگر این که کثیف شدن تشک فقط مربوط به بچه‌ها نیست و گاهی آدم بزرگ‌ها دچار آن می‌شوند. برای مثال لکه عرق، خون و غیره به راحتی می‌تواند تشک تخت شما را کثیف کند. اگر شستن تشک تخت برای شما یک دغدغه محسوب شده و یا فکر می‌کنید که هزینه شستن آن در خارج از خانه توسط قالیشویی برای شما بالا است ما در این مقاله سریع‌ترین روش شستن تشک خوشخواب را برای شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

پیشگیری بهتر از درمان است، از روکش های تخت برای جلوگیری از کثیف شدن تخت خواب استفاده کنید

شستن تشک آن هم با وزن و حجم زیادی که دارد کار سختی محسوب می‌شود. اینجاست که پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از روش‌های پیشگیری از کثیف شدن خوشخواب، استفاده از محافظ‌های پلاستیکی است که نم و رطوبت را پس نمی‌دهند.

یکی دیگر از روش های پیشگیرانه آن هم برای اتاق خواب بچه ها این است که با توجه به اینکه معمولا در اتاق خواب بچه‌ها، روی میز تحریر پر از آبرنگ، گواش و وسایل نقاشی است. بهتر است تخت را در قسمتی دورتر از میزتحریر قرار دهید چرا که این وسایل باعث ایجاد لک رنگ روی تشک و روتختی می شود.

شستن تشک تخت

کاور تشک، محافظی که تمیزی آن نادیده گرفته می‌شود!

درست است که کاور یا محافظ تشک باید از تشک در برابر کثیفی محافظت کند اما آیا به این فکر کرده‌اید که تمیزی پارچه‌ای که دائما با تشک در تماس مستقیم است چقدر می‌تواند روی تمیزی آن تاثیر داشته‌باشد؟ کاور تشک به‌راحتی می‌تواند به‌مرور زمان، کثیفی را به تشک منتقل کند بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر دو هفته یا یک ماه یکبار آن را در آورده و با مواد شوینده و آب گرم به‌خوبی بشویید.

شستن تشک‌های فنردار به‌سادگی آب خوردن در منزل

فنر تشک فنردار به‌دلیل استفاده از آب برای شست و شو می‌تواند به راحتی زنگ بزند و شما را به دردسر بیاندازد اما تشک‌های بی‌فنر را راحت‌تر می‌توان در منزل تمیز کرد. با استفاده از دستورالعمل زیر می‌توانید تشک فنردار یا بی‌فنر خود را به‌راحتی تمیز کنید.
وسایل موردنیاز:
⦁ شامپو فرش
⦁ الکل سفید یا طبی
⦁ وایتکس یا مواد ضدعفونی‎‌کننده
⦁ اسفنج یا فرشچه
⦁ آب داغ

دستورالعمل شستن تشک خوشخواب

حالا برای شستشوی ساده با کمک وسایل اولیه ای که اعلام شده باید فرایند خاصی را طی کنید. ما در ادامه در خصوص مراحل و دستور العمل شستشوی تشک خوشخواب با شما صحبت می کنیم.

⦁ تشک را به فضایی مانند حیاط، حمام یا بالکن ببرید.
⦁ روی تشک کمی آب داغ بریزید و با اسفنج مواد ضدعفونی کننده را محکم روی تشک بکشید تا کثیفی آن خارج شود.
⦁ دوباره روی تشک آب داغ بریزید تا چرک‌ها به‌طور کامل از تشک خارج شود.
⦁ .پس از آن تشک را در فضای باز زیر نور خورشید قرار دهید تا به‌طور کامل خشک و قابل استفاده شود.

نکته: می‌توانید به‌جای ضدعفونی‌کننده از الکل، شامپو فرش یا هردو استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون از روی تشک خوشخواب با شامپو فرش و آب سرد

اگر روی تشک شما لکه خونی ریخته‌است می‌توانید به راحتی با آب سرد و شامپو فرش آن را تمیز کنید. با اسفنج خیس مقداری شامپو فرش را روی لکه بکشید، آن را فقط با آب سرد بشویید و بگذارید زیر نور آفتاب خشک شود.

شستن تشک تخت

پاک کردن لکه عرق از روی تشک با سه حرکت ساده

عرق به‌راحتی می‌تواند در طولانی مدت لکه زشت و زرد رنگی را بر روی تشک شما به جا بگذارد. برای پاک کردن لکه عرق از روی خوشخواب ابتدا باید مقداری مایع شوینده را با کمی آب رقیق کرده و برروی لکه بپاشید. سپس با اسفنج روی آن بکشید تا تمیز شود. بعد از آن با یک دستمال نم‌دار محکم روی آن بکشید و کف‌ها را تمیز کنید. ترجیحا برای جلوگیری از بوگرفتن، تشک را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا به‌خوبی خشک شود.

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه پاک کردن ادرار از روی تشک با جوش شیرین و آب اکسیژنه

این قسمت از مقاله بیشتر از هر کسی برای مادرانی که بچه کوچک دارند لازم و ضروری است.
کمی شوینده مانند مایع ظرفشویی را با سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب اکسیژنه ترکیب کنید و روی محل موردنظر بریزید و سپس آن را جارو بکشید. اگر هم لکه بزرگتری روی تشک شما ایجاد شده از حجم بیشتری از این مواد استفاده کنید.

خرید بهترین تشک های خوشخواب از فروشگاه اینترنتی بلج

کثیف شدن تشک تخت خواب اتفاقی است که برای هرکسی ممکن است بیفتد. این اتفاق برای مادرانی که بچه کوچکی در خانه دارند دغدغه بسیار بزرگی محسوب می‌شود. ما سعی کردیم در این مقاله با ارائه ساده ترین روش‌های پاک کردن لکه هایی مانند ادرار، عرق و خون به کم کردن هزینه های شما و بی‌نیاز کردن شما برای سپردن تشک خود به قالیشویی کمک کرده باشیم.

در نهایت نکته مهمی که باقی می‌ماند این است که شستن چندباره یک تشک بی‌کیفیت هم می‌تواند به سرعت تشک و فنرهای آن را خراب کند. فروشگاه اینترنتی بلج در کنار سایر وسایل چوبی شرایط خرید بهترین تشک‌های بازار را با کیفیت و دوام بالا برای شما در سایت خود ایجاد کرده است که شما می توانید به راحتی و با چند کلیک برای سفارش آن اقدام کنید.

همچنین علاوه بر تشک های خوشخواب، شما می‌توانید از تنوع و قیمت میز کامپیوتر، میز تحریر، کمد و سایر وسایل اتاق خواب با مراجعه به آدرس فروشگاه اینترنتی بلج مراجعه کنید و با دنیایی از تنوع لوازم چوبی و سرویس خواب رو به رو شوید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا