دنیای عکس نوشته ها اینجاست

تا حالا به دنیای عکس نوشته چقدر دقت کرده اید ؟ به طور کلی به چه چیزی می گویند عکس نوشته و یک عکس نوشته خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

عکس نوشته چیست ؟

عکس نوشته

عکس نوشته طبیعتا همانطور که از نام آن مشخص است ترکیبی از عکس و نوشته که در قالب یک تصویر ارائه می شود و این عکس ها و نوشته ها در کنار هم یک پوستر منسجم را می سازند که به بیننده پیام خود را منتقل می کند

عکس نوشته خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

عکس نوشته ها روز به روز پرطرفدارتر می شود که بعضی از افراد به عنوان قسمتی از کار خود به طراحی عکس نوشته می پردازند که می توانند عکس نوشته ها به صورت رایگان یا به صورت غیر رایگان به مخاطبان خود ارائه دهند .

اما مهم ترین اصل یک عکس نوشته خوب و تاثیرگذار این است که بتواند پیام خود را به مخاطب خود منتقل کند پس بسیار مهم است که نوشته ها و عکس ها چگونه در کنار هم قرار گیرند که مخاطب را جذب کند تا بتواند پیام خود را انتقال دهد .

عکس نوشته خوب حتما یک کار گرافیکی بسیار قوی با جلوه های ویژه متعدد نیست و در بسیاری موارد در عین سادگی می تواند بسیار زیبا و تاثیر گذار باشد و همانطور که عرض کردم مهمترین خصوصیات یک عکس نوشته خوب این است که بتواند مخاطب را جذب کند تا پیام عکس نوشته را به بیننده انتقال دهد .

انواع عکس نوشته ها

عکس نوشته

حال که با تعریف کلی عکس نوشته و خصوصیات عکس نوشته ها آشنا شدیم ، به معرفی انواع عکس نوشته ها می پردازیم

عکس نوشته های خبری :

این عکس نوشته ها یک پیام خبری را انتقال می دهند و بیشتر برای این طراحی می شود که بتواند سریع ، خلاصه و مفید یک خبر فوری یا مهم را به بیننده انتقال دهند و معمولا کلمه خبر فوری یا مهم با رنگ های گرم مثل قرمز و فونت های بولد در عکس نوشته قرار می گیرد تا بیننده را در همان نگاه اول جذب کند و متوجه شود که آن خبر اهمیت بالایی دارد و باید سریع مطالعه شود .

البته می شود این نوع عکس نوشته ها هم خیلی هیجانی نباشد و یک خبر معمولی را جهت اطلاع دادن بیان کرد اما عکس نوشته های خبری برای خبرهای فوری و مهم بسیار کاربردی تر است.

عکس نوشته های مناسبتی :

این نوع عکس نوشته از مرسوم ترین و پرطرفدارترین نوع عکس نوشته در بین مخاطبان است . که معمولا با پیام تبریک یا تسلیت همراه است . پیام های های تبریک می تواند عکس نوشته های برای مراسم های تولد ، سالگرد ازدواج و مناسب های مختلف ( بیانگر روزهای خاص در تقویم ) باشد که حتی می شود به عنوان هدیه به عزیزان و دوستان تقدیم کرد که می توانید نمونه های از این نوع عکس نوشته ها از در لینک زیر ببینید :

عکس نوشته های تولد و سالگرد ازدواج

عکس نوشته های تبلیغاتی :

این نوع عکس نوشته ها هم بسیار پرطرفدار و محبوب هستند که معمولا صاحبان کسب و کار برای ارائه محصولات و خدمات خود از آن ها استفاده می کنند و مانند عکس نوشته های خبری در این نوع عکس نوشته ها هم کلماتی مانند حراج و تخفیف می تواند با فونت بولد و مشخص قرار گیرد تا بیننده را در لحظه به خود جذب کند .

این نوع عکس نوشته از رایج ترین نوع عکس نوشته ها است که معمولا صاحبان کسب و کار به متخصصین این امر سفارش می دهند تا این نوع عکس نوشته ها را برای آنها طراحی کنند .

عکس نوشته های سنتی :

عکس نوشته عنوانی است که معمولا برای فضای آنلاین و اینترنتی استفاده می شود و اما در حقیقت یک نوع بازی کلمات است و در دنیای سنتی همان پوسترهای که به در و دیوارهای شهر نصب می شود یا همان بیلبورد های بزرگ خیابانی را می توان به عنوان عکس نوشته های سنتی به حساب آورد .

عکس نوشته بیان خودمانی تری از هر گونه قرار گرفتن تصویر و نوشته در یک قاب است که انتقال دهنده پیامی به مخاطب و بیننده است .

چرا و چگونه می تواند یک عکس نوشته جذاب باشد؟

جذابیت عکس نوشته می تواند در تعریف عکس نوشته و خصوصیات عکس نوشته های خوب خلاصه شود که در ابتدای این مقاله توضیح دادم اما علاوه بر این اگر می خواهید عکس نوشته شما جذاب و خوب باشد باید بتوانید در لحظه بر روی احساس مخاطب تاثیر بگذارید و در لحظه بتوانید مخاطب را جذب کنید .

یک عکس نوشته فقط ازعکس و نوشته تشکیل شده است و ابزار دیگری در اختیار ندارد پس باید خصوصیات نوشته های خوب و عکس خوب را بدانید و بتوانید عکس ها و نوشته ها را طوری در کنار هم قرار دهید که بتوانید در همان نگاه اول تاثیر خود را روی مخاطب بگذارد .

جملات در عکس نوشته ها

بدون شک تک تک کلمات وقتی در کنار هم قرار می گیرند و جمله ها را می سازند می توانند بیان کننده پیام به مخاطب باشند و کاملا درست است که یک تصویر خوب می تواند حتی بدون هیچ نوشته ای پیام را به مخاطب انتقال دهد اما در عکس نوشته ها علاوه بر تصویر ، ابزار نوشته هم در اختیار طراح هست پس بهتر از این ابزار به بهترین شکل استفاده شود و بهتر است که در کنار طراح گرافیکی شخص دیگری هم باشد که بتواند با معانی کلمات و جملات بیشتر ارتباط برقرار کند و بتواند از دل این کلمات پیام جدید و تاثیرگذاری را به مخاطب انتقال دهد .

کلمات انرژی دارند

شاید خیلی شنیده باشید که کلمات بار دارند و می توانند بار کلمات مثبت یا منفی باشد ( منظور از بار کلمات همان انرژی کلمات است ) .
برای مثال در دنیای سنتی هم هر روز با انرژی مثبت و منفی کلمات روبرو می شوید، وقتی کسی از شما با کلمه سپاس یا تشکر بیان می کند از کاری که شما انجام داده اید خوشحال و راضی است این کلمه ها که از شما سپاسگزاری می کنند به شما این انرژی مثبت را انتقال می دهند و همین طور اگر برعکس کسی به شما با یک کلمه ناخوشایند ناسزا بگوید باز این کلمات هستند که به شما انرژی منفی را منقل می کنند .

سخن پایانی

زیبایی عکس نوشته ها در این است : یک حس همکاری در یک قاب و همه در تلاشند ( نوشته های و تصاویر ) که تاثیرگذارترین ها را شکل دهند تا بهترین حس و انرژی را به بیننده منتقل کنند، البته گاهی می شود که پیام عکس نوشته برای بیننده تلخ باشد مانند پیام یک عکس نوشته تسلیت اما این داستان زندگی است، تلخ و شیرین ، زیبا و زشت در کنار هم هستند تا زندگی ادامه داشته باشد و انسان بداند که در کنار هر تلخی یک شیرینی است و در پشت یک سختی یک آرامش پنهان شده است که به زودی نمایان می شود .
و مهم ترین پیام عکس نوشته همین حس همکاری عکس ها و نوشته هاست تا به بهترین ها برسیم و یاد بگیریم از نوشته ها و عکس ها که اگر همه ما انسان ها در کنار هم باشیم و با هم همکاری کنیم ، با هم مهربان باشیم ، با هم صادق باشیم ، به هم کمک کنیم بدون شک به بهترین ها خواهیم رسید .

/ پایان رپورتاژ آگهی

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا