خواص و مضرات دارچین سایگون (ویتنامی) برای سلامتی

دارچین سایگون
دارچین سایگون

دارچین سایگون که به نام های دارچین ویتنامی یا کاسیای ویتنامی هم شناخته می شود در واقع نوعی دارچین کاسیاست که از چوب درخت Cinnamomum loureiroi به دست می آید. دارچین سایگون دارای عطر و طعم قوی، شیرین و تند می باشد.

همانطور که می دانید دو نوع دارچین وجود دارد؛ دارچین کاسیا و دارچین سیلانی. دارچین سایگون یکی از انواع دارچین کاسیاست و مقادیر بالای کومارین دارد به همین دلیل زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

دارچین سایگون مزایای زیادی برای سلامتی دارد که از آن جمله می توان به کاهش قند خون در افراد دیابتی، ضد التهاب گیاهی قوی و ضد میکروب طبیعی اشاره کرد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید دارچین سایگون برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

فواید دارویی و درمانی دارچین سایگون برای بدن

1. قند خون و دیابت

تحقیقات نشان می دهد که انواع دارچین از جمله دارچین سایگون ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کنند. دارچین سایگون نوعی دارچین کاسیاست که می تواند باعث کاهش مقاومت به انسولین شود.

مطالعات متعددی بر روی افراد مبتلا به دیابت نشان می دهد که مصرف 1-6 گرم دارچین به مدت 4 تا 16 هفته ممکن است به طور متوسط ​​میزان قند خون را کاهش دهد.

2. منبع غنی آنتی اکسیدان ها

دارچین سایگون حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به التهاب مزمن و بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، سندرم متابولیک، سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

همچنین مقادیر قایل توجه سینامالدئید موجود در دارچین سایگون دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و برای پیشگیری و درمان آرتریت روماتوئید مفید می باشد.

مطالعات انسانی حاکی از آن است که مکمل عصاره دارچین می تواند سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش داده و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

3. ضد میکروب طبیعی

بسیاری از مطالعات، خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی دارچین ها از جمله دارچین سایگون را تایید می کنند.

4. شیرین کننده طبیعی

طبق یک مطالعه دارچین سایگون به دلیل طعم شیرینی که دارد می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های کم کالری باشد.

عوارض و مضرات دارچین سایگون

آسیب کبدی

دارچین سایگون یکی از انواع دارچین های کاسیاست و زیاده روی أر مصرف آن به دلیل مقادیر بالای کومارین که دارد باعث آسیب کبد می شود.

دوران بارداری و شیردهی

مقادیر بالای کومارین موجود در دارچین سایگون ممکن است عوارض جدی را در زنان باردار و شیرده ایجاد کند به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.

طریقه مصرف دارچین سایگون

پودر دارچین سایگون را به عنوان ادویه به انواع غذا ها، سوپ نودل ویتنامی، خورش ها، اسموتی، نان، کیک، کوکی، کلوچه، ماست میوه ای و غلات صبحانه اضافه می کنند.

چوب دارچین سایگون را برای تهیه روغن و چای و دمنوش دارچین به کار می برند.

در ادامه بخوانید : دارچین چه خواص دارد؟

منابع : healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی