فهرست ثروتمندترین نویسندگان دنیا

اگر به فهرست افراد مشهور در دنیا نگاهی بیندازیم به اسامی نویسندگان زیادی بر می خوریم که در دوره های مختلف تاریخ و در ژانرهای گوناگون ادبی فعالیت کرده و نام آن ها در تاریخ ماندگار شده است.

اگرچه همان طور که می دانیم ثروت و شهرت همیشه هم پای هم قدم بر نمی دارند و دیدن نام مشهورترین نویسندگان تاریخ نیز در لیست ثروتمندترین افراد جهان بعید به نظر می رسد اما کم نیستند نویسندگانی که علاوه بر شهرت به موفقیت های مالی قابل توجهی دست یافته اند و جزو میلیونرها و حتی میلیاردرهای دنیا می باشند.

در ادامه به معرفی 10 نویسنده ثروتمند جهان خواهیم پرداخت، با کوکا همراه باشید.

ثروتمندترین نویسندگان جهان

1. مکنزی اسکات

مکنزی اسکات
مکنزی اسکات

ارزش خالص دارایی: 60 میلیارد دلار

مکنزی اسکات همسر سابق جف بزوس (بنیان گذار آمازون) و رمان نویس آمریکایی است که تا سال 2019 بیشتر به عنوان همسر ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده بود اما سال 2019 و بعد از 25 سال زندگی مشترک از همسرش طلاق گرفت و نام خانوادگی خود را از بزوس به اسکات تغییر داد.

خانم اسکات در کلاس های نویسندگی خلاق نویسنده مشهور تونی موریسون در دانشگاه پرینستون حضور داشته و مدتی به عنوان دستیار تحقیق برای این نویسنده فعالیت می کرده است.

مکنزی اسکات جزو نویسندگان پر کار نیست و تاکنون تنها دو رمان منتشر کرده است، با این حال با سود حاصل از سهام شرکت آمازون توانسته به ثروت قابل توجهی دست پیدا کند. لازم به ذکر است بزوس به عنوان توافق نامه طلاق، 25 درصد سهام خود در آمازون که 4 درصد کل سهام شرکت بود را به خانم اسکات داد و همین رخداد در افزایش ثروت خانم اسکات تاثیر زیادی داشته است.

اسکات در کارهای بشر دوستانه نیز فعالیت می کند و سال 2020 حدود 1.7 میلیارد دلار به گروه های غیر انتفاعی کمک کرده است. او که در حال حاضر عنوان سومین زن ثروتمند دنیا را نیز یدک می کشد با رشد سهام آمازون به دلیل شیوع کرونا در ماه های اخیر چندین بار عنوان ثروتمندترین زن دنیا را نیز به دست آورده است.

مکنزی اسکات متولد سال 1970 است، او طلاق گرفته و صاحب 4 فرزند می باشد.

2. جی کی رولینگ

جی کی رولینگ
جی کی رولینگ

ارزش خالص دارایی: 1 میلیارد دلار

جوآن رولینگ معروف به جی کی رولینگ نویسنده، فیلمنامه نویس و بشر دوست انگلیسی است که بیشتر به خاطر سری کتاب های فانتزی هری پاتر به شهرت رسیده است. این کتاب ها تاکنون جوایز متعددی برای او به ارمغان آورده و بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته اند.

خانم رولینگ که تا قبل از انتشار اولین کتاب هری پاتر وضعیت مالی مناسبی نداشت بخش عمده ای از موفقیت مالی و ثروت خود را مدیون حقوق مالکیت معنوی فیلم ها، کالاها و دیگر حقوق مرتبط با کتاب های هری پاتر می باشد.

ناگفته نماند مجله فوربس سال 2020 جی کی رولینگ را به عنوان اولین نویسنده میلیاردر دنیا معرفی کرد. این نویسنده با نام مستعار رابرت گالبرایت نیز فعالیت داشته و آثاری در ژانر جنایی خلق کرده است.

خانم رولینگ در کارهای بشر دوستانه شرکت می کند و مقدار زیادی از ثروتش را به امور خیریه اختصاص داده است.

جی کی رولینگ متولد سال 1965 است، او تاکنون 2 بار ازدواج کرده و صاحب 3 فرزند می باشد.

3. جیمز پترسون

جیمز پترسون
جیمز پترسون

ارزش خالص دارایی: 800 میلیون دلار

جیمز برندان پترسون نویسنده و بشر دوست آمریکایی است که آثار پر فروش متعدد در ژانرهای گوناگون از راز آلود و مهیج گرفته تا کمدی، واقع گرایانه، عاشقانه و علمی تخیلی خلق کرده است.

جیمز پترسون اولین کتاب خود را سال 1976 منتشر کرده و از جمله آثارش می توان به الکس کراس، مایکل بنت، باشگاه قتل زنان، دانیل ایکس و جادوگران و جادوگران اشاره کرد. مشهورترین اثر این نویسنده سری داستان های خیالی الکس کراس می باشد.

لازم به ذکر است کتاب های پترسون بیش از 300 میلیون نسخه در دنیا فروش داشته و او اولین کسی است که یک میلیون کتاب الکترونیکی فروخته است.

پترسون علاوه بر فروش کتاب ها از حق امتیاز فیلم ها و سریال های ساخته شده بر اساس آثارش کسب درآمد می کند. او هر سال به عنوان یکی از پنج نویسنده پر درآمد دنیا معرفی می شود و سالانه بین 70 تا 90 میلیون دلار درآمد دارد.

این نویسنده با درآمد بیش از 95 میلیون دلار در سه سال متوالی توانسته در لیست پر درآمدترین نویسندگان مجله فوربس قرار بگیرد، با این حال اغلب توسط نویسندگان با تجربه مورد انتقاد قرار می گیرد.

جیمز پترسون متولد سال 1947 است، او ازدواج کرده و صاحب 1 فرزند می باشد.

4. کارلو ژن (کندی) اسپلینگ

کندی اسپلینگ
کندی اسپلینگ

ارزش خالص دارایی: 600 میلیون دلار

کندی اسپلینگ نویسنده، تهیه کننده تئاتر و بشر دوست آمریکایی است، او بیشتر به عنوان همسر تهیه کننده مشهور آرون اسپلینگ شناخته شده که سریال های تلویزیونی همچون فرشتگان چارلی، قایق عشق و بورلی هیلز 90210 را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

این زوج سال 1968 با هم ازدواج و تا زمان مرگ آرون در سال 2006 در کنار یکدیگر زندگی کردند.

خانم اسپلینگ اگرچه به عنوان یکی از ثروتمندترین نویسندگان دنیا شناخته شده اما همه ثروتش را از نویسندگی کسب نکرده است بلکه در زمینه های مختلف از جمله کارآفرینی، بازیگری، فعال اجتماعی و تهیه کنندگی تئاتر فعالیت داشته و بعد از مرگ همسرش نیز کل دارایی او را به ارث برده است.

این نویسنده طی سال های گذشته چندین کتاب منتشر کرده و داستان زندگی اش با عنوان داستان هایی از کندی لند در سال 2009 در لیست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار گرفت.

کندی اسپلینگ متولد سال 1945 است، او 2 بار ازدواج کرده و صاحب 2 فرزند می باشد.

5. پائولو کوئلیو

پائولو کوئلیو
پائولو کوئلیو

ارزش خالص دارایی: 500 میلیون دلار

پائولو کوئلیو رمان نویس برزیلی و یکی از مشهورترین نویسندگان جهان است، او بیشتر به دلیل خلق آثار معنوی و الهام بخش شناخته شده که بی شک کتاب کیمیاگر گل سر سبد آن ها می باشد. او علاوه بر نویسندگی به عنوان نوازنده، غزل سرا، روزنامه نگار و کارگردان تئاتر نیز فعالیت داشته است.

کوئلیو که عنوان نویسنده با بیشترین تعداد کتاب های ترجمه ای در میان نویسندگان زنده را از آن خود کرده تاکنون بیش از 30 کتاب منتشر کرده است.

جالب است بدانید این نویسنده در سن 16 سالگی توسط والدینش به موسسه روانی فرستاده شد و طی چهار سال بعد چندین بار از آن جا فرار کرد. او بعدها دانشکده حقوق را نیمه کاره رها و در اواسط دهه 80 سفر خود به دور اسپانیا آغاز کرد که نوعی بیداری معنوی محسوب می شد و در کتاب زیارت از تجربیات سفرش گفته است.

از دیگر آثار کوئلیو می توان به مکتوب، ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، شیطان و دوشیزه پریم و کوه پنجم اشاره کرد.

پائولو کوئلیو متولد سال 1947 است و متاهل می باشد.

6. استیون کینگ

استیون کینگ
استیون کینگ

ارزش خالص دارایی: 500 میلیون دلار

استیون کینگ یکی از نویسندگان مشهور و پر کار آمریکایی است که عمده شهرتش را از آثار داستانی و فیلمنامه های با مضمون ترسناک به دست آورده است.

کتاب ها و آثار این نویسنده تاکنون 350 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته اند که از میان آن ها کتاب های آن و کری به بیشترین فروش دست پیدا کرده و الهام بخش فیلم های موفق بوده اند. از دیگر کتاب های استیون کینگ می توان به قبرستان حیوانات خانگی، درخشش، آتش افروز و بیگانه اشاره کرد.

این نویسنده در دوره نویسندگی خود تا به امروز 61 رمان از جمله 7 رمان به نام مستعار ریچارد باخمن و 6 کتاب غیر داستانی منتشر کرده، همچنین تقریبا 200 داستان کوتاه نوشته که بیشتر آن ها در مجموعه های داستانی منتشر شده اند.

کینگ تاکنون مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته و بیش از 50 جایزه ادبی دریافت کرده است.

استیون کینگ متولد سال 1947 است، او ازدواج کرده و صاحب 3 فرزند می باشد.

7. دانیل استیل

دانیل استیل
دانیل استیل

ارزش خالص دارایی: 400 میلیون دلار

نام دانیل استیل با رمان های عاشقانه گره خورده است. این نویسنده آمریکایی مشهور با فروش بیش از 800 میلیون نسخه از آثارش، در میان نویسندگان زنده ای که آثارشان فروش بسیار بالایی داشته رتبه اول را داشته و چهارمین نویسنده پر فروش تاریخ می باشد.

استیل تاکنون 179 کتاب به رشته تحریر در آورده که شامل کتاب های مصور، آثار ادبی کودکان و آثار داستانی می باشد. این کتاب ها اگرچه چندان مورد تحسین منتقدان قرار نگرفته اند اما با استقبال خوبی در میان مردم روبرو شده اند.

ناگفته نماند کتاب های این نویسنده تاکنون به 43 زبان ترجمه و از 22 مورد آن ها در ساخت آثار تلویزیونی استفاده شده است. از معروف ترین رمان های او می توان به پیمان، حالا و همیشه، پایان تابستان و فصل اشتیاق اشاره کرد.

دانیل استیل متولد سال 1947 است، او تاکنون 5 بار ازدواج کرده و صاحب 9 فرزند می باشد.

8. مایکل کرایتون

مایکل کرایتون
مایکل کرایتون

ارزش خالص دارایی: 400 میلیون دلار

مایکل کرایتون نویسنده آمریکایی و خالق آثار داستانی علمی، مهیج و پزشکی است که سال 1969 مدرک پزشکی خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. اگرچه کرایتون هرگز به کار طبابت مشغول نشد اما رد پای دانش پزشکی اش را می توان در بسیاری از کتاب هایش مشاهده کرد.

اسم کرایتون با انتشار کتاب قضیه آندرومدا در سال 1969 به عنوان نویسنده ای پر فروش بر سر زبان ها افتاد، با این حال موفقیت تجاری او بیشتر به دلیل انتشار پارک ژوراسیک و حق امتیاز فیلم آن بوده است.

مایکل کرایتون به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده نیز فعالیت داشته که از جمله آن ها می توان به فیلمنامه مجموعه تلویزیونی بخش اورژانس بیمارستان اشاره کرد.

این نویسنده سال 2008 از دنیا رفته و دارایی اش در زمان مرگ حدود 175 میلیون دلار بوده است.

مایکل کرایتون متولد سال 1942 بود، او در طول زندگی اش چندین بار ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

9. نورا رابرتز

نورا رابرتز
نورا رابرتز

ارزش خالص دارایی: 390 میلیون دلار

نورا رابرتز از نویسندگان پر کار آمریکایی است که بیش از 250 رمان در کارنامه حرفه ای خود دارد و بسیاری از کتاب هایش جزو پر فروش ترین های نیویورک تایمز بوده اند.

خانم رابرتز که به نام النور ماری رابرتسون نیز شناخته شده از اواخر دهه 70 میلادی نوشتن را آغاز کرد و اولین کتاب پر فروش خود را سال 1985 منتشر کرد.

گفته شده کتاب های این نویسنده در مجموع 861 هفته در لیست پر فروش ترین های نیویورک تایمز قرار داشته و حدود 200 مورد از آن ها هفته ها عنوان اول در لیست رمان های پر فروش را داشته اند.

نورا رابرتز با نام مستعار جی دی راب داستان عاشقانه می نویسد و در انگلیس به نام سارا هاردستی شهرت پیدا کرده است. این نویسنده فوق العاده پر کار است و هشت ساعت در روز و هفت روز هفته را به نوشتن می گذراند. گفته شده درآمد او بالغ بر 20 میلیون دلار در سال می باشد.

نورا رابرتز متولد سال 1950 است، او تاکنون 2 بار ازدواج کرده و صاحب 2 فرزند می باشد.

10. جان گریشام

جان گریشام
جان گریشام

ارزش خالص دارایی: 300 میلیون دلار

جان گریشام حقوق دان و نویسنده آمریکایی است که قبل از تبدیل شدن به یک رمان نویس تمام وقت، به مدت 10 سال به عنوان وکیل دادگستری فعالیت کرده است.

لازم به ذکر است انتشار اولین رمان او با نام زمانی برای کشتن حدود 4 سال طول کشیده است.

پر فروش ترین کتاب گریشام کتاب شرکت می باشد که بیش از 7 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده و از آن برای ساخت فیلمی به همین نام با بازی تام کروز الهام گرفته شده است. از دیگر آثار این نویسنده می توان به اتاق مجازات، موکل، خانه نقاشی شده، هیئت منصفه فراری و دستیار حقوقی اشاره کرد.

جان گریشام متولد سال 1955 است، او ازدواج کرده و صاحب 2 فرزند می باشد.

منابع: celebritynetworthwealthygenius

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا